Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna I Hatchback

[shadow], 19 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 100 tys. km
Renault Laguna I Hatchback 2.0 i 16V 140KM 103kW 1999-2000 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Kiedyś nie miałem przekonania do francuzów, ale jak na razie Laguna sprawuje się świetnie. Duża wygoda, ekstra wyposażenie w "standardzie" przy tym silniku, dobra ekonomika jazdy przy dużym zapasie mocy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczność wspaniała (jak w dieselu), przyspieszenia przy redukcji świetne (wyprzedzanie z redukcją na 4 zajmuje pare- parenaście sekund). Silnik bardzo cichy, na autostradzie w włączonym 5 biegiem i prędkości do 130km/h można spokojnie rozmawiać i słuchać muzyki. Powyżej tej prędkości już zaczyna być głośno. Niestety na biegu jałowym silnik nie trzyma stałych obrotów co obiawia się wyczuwalnym lekkim szarpaniem pedałów i przenoszeniem się na karoserię.
4,0
Skrzynia biegów
Poza tym, że czasem trzeba siły aby wypiąć się z 4 przy przechodzeniu na 5, nie ma żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Miałem wcześniej VW i tam było naprawdę twardo. Na zakrętach to się przydawało czasem, ale na polskich dziurach niestety było męczące. Renault ma bardzo komfortowe zawieszenie, które na dużych wybojach jest dość głośne ale prawie wogóle nie przeności drgań na auto. Mimo komfortu i miękkiego zawieszenia auto w zakrętach świetnie trzyma się drogi. Dość sztywny układ kierowniczy nie pozwala na szybkie i precyzyjne zmiany kierunku ruchu (a takie manewry są przydatne do omijania dziur).
Komfort
4,0
Widoczność
Dość szerokie słupki przednie boczne ograniczają trochę widoczność - kwestia przyzwyczajenia. Tego samego wymaga wewnętrzne lusterko, które mocno przybliża i często mam wrażenie, że gość jedzie za mną w odległości 20cm... :-) Jest to też dość mylące przy cofaniu, które jednak mimo wersji hatchback nie sprawia większych problemów.
4,0
Ergonomia
Akurat Laguna (w porównaniu z na przykład Scenikiem, którym też jeździłem) ma wszystko rozplanowane bardzo dobrze. Praktycznie od pierwszego dnia nie miałem problemów z obsługą pojazdu. Jedynie mały i o niepratkycznym kształcie schowek przed pasażerem rzuca cień na ergonomię.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik sprawuje się świetnie, dzięki dużej pojemności silnika w środku bardzo szybko jest ciepło. W duży deszcz szyby wogóle nie zaparowują (nie musiałem na razie używać trybu odparowania szyb). Klimy też nie używałem, jednak myślę, że nie będzie problemu. Z opóźnieniem działa zamknięcie dopłwu powietrza z zewnątrz także trzeba przeiwdywać, że ten złomiasty autobus przed nami zaraz spróbuje przyspieszyć i "zaleje" nas spalinami...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca mnóstwo, pasażer z przodu ma wygodnie i jednocześnie z tyłu wciąż pozostaje dużo miejsca. Wysocy pasażerowie siedzący z tyłu mogą mieć mało miejsca nad głową w wersji hatchback.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie prawie idealne. Dopóki nie kręcimy silnika powyżej 3tyś obrotów można spokojnie rozmawiać i słuchać radia. Powyżej tych obrotów wychodzi się praktycznie tylko przy wyprzedzaniu. :-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na ten silnik nie jest źle. Droga instalacja gazu (ok. 4tyś zł) dlatego ciągle zastanawiam się nad montażem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę (zakup 30tyś zł, wkład w serwisie dodatkowo 3tyś zł i auto prawie jak nowe) w żadnej innej marce nie otrzymacie takiego wyposażenia (m.in. klimatronik, skóra, pełna elektryka, podgrzewana przednia szyba i przednie fotele, 4 poduszki, ABS, alufelgi na lato i stalowe z oponami na zimę). Warto szukać egzemplarzy zadbanych z silnikiem co najmniej 1.8B lub 2.0B.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie żadnych problemów (zrobione ok. 1000km od momentu kupna). Poprzedni właściciel też nie narzekał.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po zakupie duży nakład finansowy w rzeczy oczywiste do wymiany (rozrząd, wydech, drążki kierownicze). Od tej pory żadnych problemów... Znana jest mała trwałość układów wydechowych Renault, chociaż poprzedni właściciel przejeździł na fabrycznym 5 lat. Zobaczymy jak będzie po wymianie. Zaskoczony jestem stanem amortyzatorów - 100tyś km a tylne są w stanie ok. 65% a przednie ok. 80%. Wymiana tylnich wkrótce ale przednie jeszcze pojeżdżą.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna I Hatchback