Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna I Hatchback

tomasz.hetman@gmail.com, 17 lat temu
Silnik 2.0 113KM 83kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 280 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Laguna I Hatchback 2.0 113KM 83kW 1993-2000 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przesiadka na 115 konny silnik z 50 KM... wciskam gaz, vroooooom! i mnie nie ma ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : komputer gada, że nie świeci żaróka. Istotnie nie świeci,ale zapal asie i gaśnie sama, nad rejestracją.
Zawieszenie : delikatne ;) stabilizator wahacz - już trzeci mam
5,0
Całokształt
Samochód tak wyposażony, że jako nauczyciel nigdy bym na taki nowy nie zarobił. Jest ładny, pomimo lat sylwetka laguny nadal jest ładna, jakaś taka ponadczasowa im wyszła. Takie, jak mi się podoba, długie, niskie, szybkie. Trochę za niskie - potrafi przybrać podłoże np. przy wjeździe do parkingu podziemnego (zwłaszcza Ikea w Katowicach), ale te przygody jakoś śladu na dole nie zostawiają ;) Ocena nieobiektywna, bo mi sie to auto po prostu podoba i cieszę się, że je mam... taka np. Octavia to ani taka ładna, ani tak wygodna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mocny,pewny,niezawodny. Pomimo dużęgo przebiegu nie sprawił mi jeszcze nigdy zawodu - zawsze zapala nawet w największe mrozy, chodzi cichutko i przyjemnie,na postoju nieslyszalny. Pomimo dużego przebiegu i lat, samochód bz problemu rozpędzi się do 200 km/h, więcej nie miałem jak spawdzić (ale zapas mocy pozostał). Jeden z lepszych silników do Laguny-mocny a nie pali tak dużo,jak konkurencja.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą jak w masło, nie zdarzają się żadne zgrzyty czy niedomówienia typu wyskakujące niegi itp. Niestety, czuć już przebieg po niej, po 600 km jazdy non stop pełnym autem zaczyna świszczeć i się buntować. Coś zaczyna się dziać, bo przy dłuższej jeździe biegi dziwnie, ledwo zauważalnie,ale jakby zaskakują z opóźnieniem. Jakieś łożysko podobno siada. Mimo to żadnych problemów dotychczas. No, oprócz wymiany sprzęgła rok temu.
5,0
Układ jezdny
Duży samochód na świetnym zawieszeniu, choć trochę na Polskę za delikatnym. Jednak nieporównywalnie do niemieckich czołgów wygodnym. Świetnie trzyma się drogi, świetnie hamuje. Jest miękka i komfortowa, ale nie pływa po drodze jak nie przymierzając kaczka. Zakręty Laguną to sama przyjemność jest.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu, góry (przez dach ;) i na boki bardzo dobrze. Do tyłu: tak sobie, sytuację ratują duże i reg. elektrycznie lusterka (mowa o cofaniu, podczas jazdy to bez znaczenia). Słupki przednie potrafią zasłonić kawał świata, zwłaszcza gdy jedzie się po rondzie, jakich mam w okolicy zatrzęsienie. W deszczu duże i szybkie wycieraczki sprawują się bez zarzutu, warto jednak zainwestować w Bosche lub Championy.
5,0
Ergonomia
Ideał i wzór dla innych. Wszystko jest wygodne, pod ręką, dobrze pomyślane i świetnie rozplanowane. O ile kilka rzeczy nie podoba mi się nawet w najnowszyh VW czy Skodach i Oplach (włącznik świateł na przykład), o tyle w "lalce" zrobione jest wszystko tak, jak sam bym chciał. Drobną wadą są przyciski klimatronika, które trzeba naciskać z większą siłą niż pozostałe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
No, klimatronik jest, więc nie ma żad nych problemów. Klimatyzacja działa bardzo dobrze, szybko schadza powietrze w rozgrzanym pojeździe, w czasie jazdy miło chłodzi a nie dmucha wichrem polarnym. Zimą szybko grzeje, rozmraża szyby, nie douszcza do parowania. Słowem - doskonale. Szkoda, że nie jest dwustrefowa, bo mojej żonie zimno a ja zasypiam, bo ciepło. Sytuację ratują pokrętła regulacji nadmuchu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca na wszelkie członki tak z przodu, jak i z tyłu. Regulowane elektrycznie fotele sprawiają, że zawsze łatwo się dostosować, nawet podczas jazdy,gdy kości drętwieją...
5,0
Wyciszenie
Miło, cicho, przyjemnie. Tylko pilnować tzreba zawieszenia, bo jak tam coś stuka, to i cały samochód czywiście stuka. Lubi czasem poszumieć przy uszczelkach przy większej prędkości
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taką pojemność, to pali niewiele. W mieście przy klimie to ok. 8,5, 9 l/100km. Poza miastem przy mało ekonomicznej jeździe autostradą bierze ok. 8l/100km. Jazda z prędkością 90-100 km/h to spalanie rzędu 6,5 litra na 100 km. Benzyny, oczywiście.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem za 9500 zł. W aucie jest wszystko z wyjątkiem tempomatu, łącznie z climatronickiem, skórą, elektrycznymi szybami wszystkimi, elektrycznym dachem, ogrzewanymi lusterkami, gadającym komputerem... jakaś wypasiona francuska wersja RXE. W Polsce takich nie było. Słowem - tak dobrego i wygodnego samochodu za taką cenę to chyba nigdy nie uda mi się znów kupić...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Laguna to rodzaj żeński, i do tego francuski - jak każda kobieta musi kaprysić. Nigdy jednak nic sie na trasie nie zepsuło. Z poważnych napraw - wymiana sprzęgła przy przebiegu 260 tys. Ogólnie wbrew obiegowym opiniom to bardzo dobre auto jest.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Powaznych usterek nie zanotowałem

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna I Hatchback 2.0 113KM 83kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna I Hatchback