Naprawdę dobre auto za rozsądną cenę, teraz można je wyrwac nawet za 7000zł wiec bardzo tanio, nie polecam 1.8 bo ten silnik jest zdecydowanie za słaby. Szczególnie zaskoczyło mnie bezpieczeństwo w lagunie, widziałem w polu taką jak moja po 5 krotnym dachowaniu a jej pasażerowie byli cali i zdrowi mimo jedynie 2 poduszek powietrznych.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak na to autko jest ekstra, dobre przyspieszenie, szczególnie na 2, spokojnie na tym biegu można ruszać i to całkiem żwawo. Silnik całkiem mocny, ale nie lubi być kręcony powyżej 4000 obrotów bo wtedy jest zdecydowanie za głośny i jakby się męczył. Jest wystarczający i naprawdę bezawaryjny.
2,0
Skrzynia biegów
Jak to u francuzów, kwestia przyzwyczajenia, ale o szarpaniu i jeździe typowo sportowej można zapomnieć, skrzynia lubi być traktowana delikatnie i niepozwala na szybkie zmiany biegów, ale z drugiej strony to autko ma być komfortowe a nie sportowe. Także bezawaryjna, niepolecam automatów, kolega miał i jazda jest jakaś taka dziwna, przebieg był mały a automat jakby na wykończeniu, czasem za długo ciągnął, czasem zmieniał przy 2 tys. obrotów, poprostu było źle. Piątka jest bardzo krótka a to auto na trasy wiec inżynierowie mogli się trochę bardziej wysilić.
4,0
Układ jezdny
Auto jeździ jak przyklejone do drogi, wiadomo potrzebne są do tego dobre opony, ja zawsze ufam Michelin Energy i nie mam co do nich żadnych zastrzeżeń, układ precyzyjny, choć przydałaby się zmienna siła wspomagania, ale to był jeszcze układ hydrauliczny a nie elektroniczny, to pewnie tego wina.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosć poprostu dobra, bez cudów ale i bez problemów, poprostu standart samochodów tej klasy.
5,0
Ergonomia
Wspaniale, wszystko dostępne pod reką, o ile ktoś jeździ francuzami i wie że przełączniki są w manetkach przy kierownicy, dobre rozwiązanie bo deska jest przjrzysta i łatwiej utrzymać ją w czystości. Przełączniki są w miarę duże i bardzo miłe w dotyku, nie to co w niemieckich samochodach gdzie sporo przełączników jest kancistych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Moja Lagunka była bez klimy wiec o tym się nie wypowiadam, nawiew jak to nawiew, bez rewelacji ale samochód nigdy nie parował od środka i w zimie szybko sie nagrzewał, niestety w lece także, ale można to przetrawić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest świetnie, miejsca jest sporo, wiec nawet osoby powyżej 190cm wzrostu siedzą wygodnie i nie oglądają podsufitki tylko pełny krajobraz, regulowane fotele pozwalają dobrać optymalną pozycję za kierownicą, aż 3 kierunki regulacji, jak na 13 letnie auto to naprawdę wiele. Fotele dobrze wyprofilowane przez co jazda po zakrętach to przyjemność bo otacza nas miły welurek.
4,0
Wyciszenie
To jest dobrze, ale bez rewelacji, auto do 120km/h jest konfortowe, potem jest zdecdowanie za głośno, to pewnie wina silnika który w tym momencie wchodzi na obroty od których jest on głośny, ale za to bardzo elastyczny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zalezy od jazdy, spokojny kierowca może ją sprowadzić do 7 litrów ale jazda mieszana wymaga 8, w mieście potrafi łyknąć nawet 10 jeżeli lubimy być pierwsi spod świateł, a w wielu przypadkach ten silnik na to pozwala.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę samochód jest bardzo komfortowy i ciężko znaleźć coś wygodniejszego do 10000, wykonanie bardzo dobre, nie wiem czemu wiele osób tak narzeka na francuzy, ja mam już któregoś z kolei, tym razem to nówka ale nigdy złego słowa nie mogłem o tych autach powiedzieć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigdy mnie nie zawiódł, wszystko działało.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawsze dotarłem do celu i to bezproblemowo.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 113KM 83kW
[l/100km]