Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna I Hatchback

matteykos@gmail.com, 13 lat temu
Silnik 2.0 113KM 83kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 236 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna I Hatchback 2.0 113KM 83kW 1993-2000 - Oceń swoje auto
4,46
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo komfortowe i dobrze trzymajace w zakretach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Podgrzewanie szyb i lusterek
Zawieszenie : Poduszki i inne.
5,0
Całokształt
Ogolnie samochod bardzo mi sie podoba. Ma wszystko (badz prawie), co potrzebuje do wygodnego poruszania sie. W miare dynamiczny silnik, bardzo dobre zawieszenie, swietne fotele... Jak to francuz. 2 dni temu wsiadlem na chwile do Vectry B i poczulem sie strasznie - jakbym siedzial na stolku, ktory zostal wykonany z czystego drewna, nie byl wcale miekki i wygodny. Mozna bylo sie wrecz o niego skaleczyc. Nastepna rzecza jest wykonanie wnetrza - bez zastrzezen, porownania do wyzej wymienionej Vectry po prostu nie ma. Wszystko wykonane z dobrej jakosci materialow, az przyjemnie patrzec na deske rozdzielcza... Nie spodziewalem sie az tak dobrego wykonania. Daje maksymalna note, nalezy sie. Poprzednemu autku tez dawalem, ale roznica jest zauwazalna. Moze Renia nie jest szybsza, ale wygodniejsza, praktyczniejsza, cichsza, elastyczniejsza (do pewnego momentu). Colt natomiast byl duzo szybszy, twardszy (lepsze trzymanie w zakretach) i atrakcyjniejszy z zewnatrz. Ot, takie male porownanie :) +, jesli ktos wie, co moze na nierownosciach stukac w kierownicy to prosilbym o kontakt mailowy (nazwa uzytkownika). Jakby plastik obijal o plastik. Dziekuje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik calkiem zwawy, posiadajacy dosc nisko umieszczony maksymalny moment obrotowy, co nie wymaga wchodzenia na ponadprzecietne predkosci obrotowe. Nie jest to moj poprzedni Colt, ale radzi sobie wystarczajaco z tym autkiem. Do wygodnego przemieszczania i okazyjnego "przepchania" jak znalazl.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia nie jest wspaniala, ale jakichs nadzwyczajnych zastrzezen nie mam. Okazyjnie problemy z wbiciem jedynki, ale nie stanowi to duzego problemu. Biegi wchodza miekko, bez wiekszych oporow, choc moglyby one wchodzic bardziej precyzyjnie (bez takiego luzu).
5,0
Układ jezdny
Tutaj dam maksymalna note. Autko calkiem dobrze trzyma sie drogi, a przy tym jest bardzo komfortowe - czesciowo jest to spowodowane najwygodniejszymi siedzeniami na jakich mialem okazje siedziec. Dobry kompromis pomiedzy sportem, a komfortem.
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznosc w boki bardzo dobra, do tylu tez nie narzekam - nie ma najmniejszego problemu z cofaniem. Nie wiem czemu niektorzy narzekaja na widok do tylu... Jedno zastrzezenie to oslawiony juz lewy slupek. Ogranicza czasem pole widzenia, ale bez przesad. Tylko czasem trzeba sie wychylic, aby upewnic sie, ze droga jest bezpieczna (zakret, pasy).
5,0
Ergonomia
Tutaj ponownie max. Materialy we wnetrzu sa bardzo dobrej jakosci. Swietne fotele, ktore takze nie najgorzej trzymaja w zakretach. Design kokpitu bardzo dobry, wszystko pod reka. Nie moge sie do niczego przyczepic. Na plus zasluguje rowniez podswietlenie - kolor podobny do tego w BMW, swietnie odpreza podczas jazdy i pasuje jak zaden inny.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic. Momentalie odparowuja szyby (swietnie pomyslane nawiewy na boczne szyby - podczas wlaczania nadmuchu na klimatroniku na przednie szyby, boczne odparowuja automatycznie). Auto dzielnie utrzymuje temperature wewnatrz, parowanie szyb to sporadyczna sprawa. Klimatyzacji nie mialem okazji przetesowac w dogodnych warunkach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni z tylu wystarczy. Mozna komfortowo podrozowac w 4 osoby, w 5 osob tez sie da, choc bedzie juz mniej wygodnie. Ustawienie fotela kierowcy wystarczajace, choc mogloby sie siedziec ciut nizej, ale to tylko moje widzimisie. Maksymalna nota - wiecej mi nie potrzeba.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre. Doskonale posiadaja - Audi A8, BMW serii 7. Laguna pod tym wzgledem wypada przyzwoicie. Do okolo 150km/h jest wzglednie cicho, pozniej zaczyna byc troche glosniej. Dla mnie to i tak jest swietny wynik biorac pod uwage moj wczesniejszy samochod. Zaczynal halasowac juz od 100km/h. Coz... Cos za cos. Byl lekki i szybki, ale niestety glosny.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj najwiekszy dotychczasowy minus. Jezdze na LPG i spalanie oscyluje w granicach 15 - 16 litrow. Auto kupilem stosunkowo niedawno, wiec mozliwe, ze musze powymieniac filtry i wyregulowac instalacje. Mam nadzieje, ze ten mankament ulegnie poprawie, gdyz za 50zl po miescie przejezdzam ok. 130km. Nie jest zle, ale nastawialem sie na cos lepszego. Poprzednim autem przejezdzalem podobny dystans za identyczna kwote, przy dynamiczniejszej jezdzie, a jednoczesnie bylo duzo mocniejsze - bylo zasilane benzyna. Mam nadzieje, ze regulacja pomoze. Czas pokaze :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Swietna, za niecale 5 tysiecy kupilem bardzo dobre auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj ciezko mi sie wypowiedziec. Z niedzialajacych drobiazgow moge wymienic - nie dziala podgrzewanie lusterka kierowcy oraz tylnej szyby. To sa jednak tylko drobnostki. Nie obnizam oceny za te sprawy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj mozna wymienic pukanie w zawieszeniu i kierownicy, lecz to jest elementem nieodlacznym eskapad w Polske z drogami przypominajacymi niewykarczowane zarosla lasu rownikowego.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna I Hatchback