Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna I Hatchback

grezur, 14 lat temu
Silnik 2.0 113KM 83kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 158 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Laguna I Hatchback 2.0 113KM 83kW 1993-2000 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zaskoczyło mnie kilka rzeczy. Nie spotkałem się do tej pory z autem które by nie rdzewiało. A jednak! Na mojej lagunie nie ma ani grama rdzy pomimo 15 lat na karku. Zaskoczył mnie układ hamulcowy - hamulce na przedniej i tylnej osi tarczowe - żylety! No i w końcu zaskoczył mnie ZEROWY poziom usterkowości! Dziwi mnie narzekanie na francuskie samochody, że się psują. W ciągu 5 lat nic mi się nie zepsuło.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Dosyć szybko się zużywa na polskich dorgach.
5,0
Całokształt
Samochodów idealnych nie ma. Jest kilka drobnych minusów, ale nie są to wady z którymi nie można żyć - radość jaką daje to auto codziennie powoduje że zapominamy o takich drobnostkach, jak trzeszczący plastik za tylną kanapą. Sylwetka auta mimo 15 lat nadal jest ładna i dynamiczna. Nigdy nie zrozumiem mitów o awaryjności francuskich aut. Z resztą panujących tylko w Polsce. Jeśli ktoś dba o auto, to ono odwdzięcza się bezawaryjną pracą. Poziom wyciszenia, ilość miejsca w środku, właściwości jezdne i dobre hamulce sprawiają że auto jest nienaganne - no, w końcu jest to prawie limuzyna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo kulturalnie pracuje. We wnętrzu w ogóle go nie słychać. Nie przenosi także żadnych drgań do wnętrza auta. Dosyć elastyczny, ciągnie już przy niskich obrotach, wyraźny przypływ mocy ma przy 3500 obr. Z powodzeniem można wyprzedzać nawet długie ciężarówki bez obawy że nie zdążymy. Przyspieszenie 10,5 s od 0 do 100 km/h jest wystarczające. Kompromis między mocą a spalaniem z lekką przewagą tego pierwszego.
4,0
Skrzynia biegów
Duży plus za krótki skok lewarka. Biegi wchodzą precyzyjnie, bez żadnego oporu. Pozycja dźwigni też jest wygodna - pod lekkim kątem. Dźwignia poręczna, dobrze leży w dłoni, wygodny jest też kapturek od biegu wstecznego. Mały minus za lekkie przenoszenie drgań z układu napędowego na lewarek. Mógłby być także 6 bieg, ale to jeszcze nie te lata produkcji.
4,0
Układ jezdny
Nie można narzekać. Wspomaganie kierownicy jest świetne, na parkingu nie trzeba używać żadnej siły, za to przy większych prędkościach siła wspomagania spada i układ kierowniczy bardziej twardnieje. Co do zawieszenia, też nie mam uwag. Bardzo komfortowe, jeśli droga jest równa to po prostu płyniemy, jeśli jest nierówna to chyba żadne auto nie wybiera i nie tłumi nierówności tak dobrze jak to. Żadne stuki z zawieszenia nie przenoszą się do wnętrza auta. Hamulce żylety! Auto trzyma się drogi jak przyklejone. Nie traci przyczepności nawet przy gwałtownym hamowaniu. Mały minus za to, że powyżej 180km/h tył zaczyna się bujać. Ale ćoś za coś. Ja jednak wolę komfort. Tym bardziej na polskich drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Samochód jest bardzo długi (4,5 metra) a widoczności do tyłu nie ułatwiają szerokie słupki tylne i dość mocno pochylona tylna szyba. Jednak widoczność do przodu, przez boczne szyby oraz w lusterkach jest wzorowa. Duży plus za szerokie kąty widzenia w lusterkach bocznych.
5,0
Ergonomia
Nie ma na co narzekać. Wszystkie przyciski są ułożone intuicyjnie wszystkie dźwignie są pod ręką i tam gdzie być powinny. Jedyny minusik mogę postawić za przyciski na panelu klimatyzacji - stawiają troszkę zbyt duży opór przy wciskaniu. Wskaźniki są dobrze widoczne w nocy, nie drażnią podświetleniem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pomijając fakt, że tak duży silnik przy ujemnych temperaturach potrzebuje trochę więcej czasu na rozgrzanie się, zanim poczujemy ciepłe powietrze z nawiewu, to nie mam żadnych zastrzeżeń. Co do reszty jestem zachwycony. Automatyczna klimatyzacja to świetna rzecz. Po prostu ustawiam sobie temperaturę jaką chcę mieć (np. 21*C) a o resztę dba komputer. Sam steruje pracą kompresora klimatyzacji, lub (w zimę) otwieraniem i zamykaniem nagrzewnicy a także prędkością wentylatora (w 10 stopniowej skali!). My tylko wybieramy, gdzie powietrze ma się wydobywać. Zimą za pomocą klimatyzacji odparujemy szyby w ciągu 15... sekund! A nie 15 minut tak jak w przypadku zwykłego ogrzewania. I nie ugotujemy się przy tym :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj nie mam żadnych zastrzeżeń. Fotele są bardzo wygodne. W trasie po przejechaniu 400km nie czuję żadnego bólu pleców. Zakres regulacji jest wystarczający zarówno w pionie jak i poziomie. Świetna rzecz to możliwość wypchnięcia w fotelu kierowcy odcinka lędźwiowego. Koniec z bólem "krzyża"! Wysiadamy odprężeni i zrelaksowani. Jeśli chodzi o miejsce na nogi to zarówno pasażerowie z przodu jak i z tyłu mają go na prawdę bardzo dużo. Zmieści się każdy. Dodatkowy plus za 3 pas na tylnej kanapie, który także jest 3-punktowy.
5,0
Wyciszenie
Tutaj także jest idealnie. Przy jeździe po mieście 60km/h słyszymy praktycznie tylko cichy wietrzyk. Po zatrzymaniu się zapada głucha cisza. Nie dochodzi do nas dźwięk pracującego silnika do ok 3000 obr. Później staje się wyraźniej słyszalny. W trasie przy 100-110km/h słychać tylko lekki szum, który nie jest drażnący. Dopiero powyżej 140km/h szum wiatru staje się głośniejszy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w mieście nie jest najniższe no ale trzeba wybrać - moc albo ekonomia. Przy średnio-dynamicznej jeździe po mieście nie zejdziemy poniżej 10l/100km a przy włączonej klimatyzacji i ostrym przyspieszaniu auto potrzebuje nawet 12l/100km. Za to odwdzięcza się w trasie. Spalanie na poziomie 6.5-7.0 przy jeździe 90-120km/h i włączonej klimatyzacji. Jeśli pojedziemy szybciej niż 140km/h spalimy troszkę ponad 8l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobre auto za na prawdę niską cenę. Poprzez mity które panują w Polsce, francuskie auta używane są tanie, na czym zyskujemy my, klienci. Jedyną rzeczą jaka może odstraszać to spalanie które w mieście jest dość wysokie, jednak instalacje gazowe do tego auta nie są drogie. Jeśli ktoś szuka rodzinnej limuzyny za niewielką cenę - szczerze polecam bo warto. Wystarczy dbać o auto a ono na pewno się odwdzięczy. W myśl powiedzenia - jak dbasz, tak masz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne drobiazgi to trzeszczący plastik za tylną kanapą w zimę i fotel kierowcy który dostał luzów na mocowaniach po około 150 000 przebiegu. Co do reszty nie mam uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 5 lat użytkowania do tej pory nie spotkały mnie żadne usterki. Wymieniam tylko normalne części eksploatacyjne (np. sprężyny wymieniłem dopiero po 157 000 przebiegu) filtry, oleje, tarcze i klocki hamulcowe, no i ze względu na nasze polskie drogi - końcówki drążka kierowniczego i łączniki stabilizatora.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna I Hatchback 2.0 113KM 83kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
10,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna I Hatchback