Dobrze z plusem nawet bardzo dobrze.
Super auto dla rodziny bardzo komfortowe i przytulne, awaryjność w normie a jak ktoś mówi że mu sie psują francuzy to powiem że miałem 2 francuzy i 3 japończyki i wielkiej różnicy nie ma.KOmfort na 1 miejscu, osiągi 1.8 8v takie sobie ale bez tragedii.
Za to z japonii - 2 mazdy 323 i teraz almera może trochę ogólnie wytrzymalsze, mniej przekombinowane i ale mniej wygodne ,mniej maja charakteru-takie wozidełka co może i jest plusem dla niektórych ale ja sie przymierzam do laguny dti.lub volvo v40
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo kulturalna praca (8V),elastyczność w normie-ciągnie już od niskich obrotów iprzy normalnej jeździe nie ma potrzeby kręcić powyżej 3 ,5 tys obrotów.Natomiast przy 140 km/h ma aż 4 tysiące obrotów to jak w mojej almerze 1.4 a różnica 0,4 l pojemności.5 bieg mogli zrobić dłuższy.Zwłaszcza że wyprzedzanie na 5 jest prawie niemożliwe i nawet niebezpieczne-4 bieg i gaz do dechy to idzie. Silnik do spokojnej jazdy a nie dla ścigantów. od roku na gazie bez sekwencji i nie ma problemów.
od zawsze bierze olej - do 3 setek na 1000km.almera 95 rok 1,4 nie bierze wcale.
4,0
Skrzynia biegów
jedynka i dwójka (od kupna czyli od przebiegu 20 tys) haczy-jak się przygazuje w trakcie zmiany biegów to ok.
4,0
Układ jezdny
Dobry-komfortowe zawieszenie i wcale nie jest awaryjne. auto ma przejechane 120tys i na razie była wymieniana końcówka drążka i łącznik stabilizatora-ostre hamowanie i strzał w studzienkę zapadnięta .Tylne amory sa już do wymiany ale przy tym przebiegu i eksploatacji po wrocławskich offroadowych jezdniach pamiętających niekiedy niemiecki czołgi - ok
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu słabo-5 drzwiowe nadwozie i mocno pochylona szyba- do przodu i na boki ok
5,0
Ergonomia
bez zastrzeżeń-klakson w lewej dźwigni-kwestia przyzwyczajenia.Za wysoko sie siedzi ale jestem przyzwyczajony do "japończyków" i mam 190 cm wzrostu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest klima więc ok-zimą troche się długo nagrzewa:(
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super ale siedzenia mogłyby być większe-siedziska a oparcia wyższe za to rewelacyjne zagłówki z bardzo dobrą regulacją, z tył 2 osoby mają wygodnie- 3 to już trochę za wiele
4,0
Wyciszenie
Lepiej niż w japończykach bo silnik jest cichy i prawie nie słychać kół, za to wydech oryginalny i zamienniki do bani-szybko się wypala i buczy.
Właściwie nie słychać opływającego wiatru-jest na prawdę nieźle.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężkie auto i troche za mała moc więc i spalanie takie sobie.Gazu w mieście około 12-13, na trasie poniżej 9 można zejść. Na autostradzie 10-11 gazu przy około 140-160 km/h.
Poniżej spalanie na benzynie
5,0
Stosunek jakość/cena
auto obecnie warte jakies 15 tysięcy więc sie nie opłaca sprzedawać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lampki od podświetlenia pokręteł nawiewu, ...chyba nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w trasie na szczęście nigdy nic, pompa hamulcowa-naprawa czy regeneracja-nie pamiętam-groszowa sprawa,akumulator, wydech, klocki(średnio co 55 tys km-zamienniki ale dobrej firmy) , filtry, świece, raz przewody i to na tyle-części eksploatacyjne. ZERO korozji!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW
[l/100km]