Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna I Hatchback

Mazi, 13 lat temu
Silnik 1.8 90KM 66kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 304 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Laguna I Hatchback 1.8 90KM 66kW 1993-2000 - Oceń swoje auto
3,46
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Sposób w jaki przełożenie nacisku na pedał hamulca przekłada się na siłe hamowania jest zaskakujące. Często przesiadając się do Mitsubishi Carismy ojca mam wrażenie, że hamulce są w nim zapowietrzone. No i skuteczność całego układu hamulcowego w Lagunie jest dość przyzwoita
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Wskaźniki, które muszą się rozgrzać żeby zacząć działać
3,0
Całokształt
Laguna jest wygodnym autem, jednak nie zrobiła dobrego wrażenia na mnie. Jest komfortowa, pomieści 5 osób i sporo bagażu, ale przez irytujące detale psuje dobre wrażenie. Być może winny za taką opinie jest dość pechowy egzemplarz który mi się niestety trafił. I Laguny już bym nie kupił, no chyba, że w wersji 2.0 i z nowszego rocznika. I z sekwencyjną instalacją gazową.
Wrażenia
3,0
Silnik
Trwałość tego silnika jest na dobrym poziomie. Z dynamiką już jest nieco gorzej. Przy dość dużej masie Laguny okazuje się, że brakuje mocy i momentu obrotowego, kupując 1.8 liczyłem że będzie spalać około 10 litrów gazu. Niestety chyba miałem pecha bo przy baaardzo spokojnej jeździe udaje się zejść do 11 litrów na 100 km... A w takim przypadku lepiej kupić wersję 2.0
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest oryginalna od nowości a na liczniku już ponad 300 000 km. Niestety bez problemów się nie obyło, ostatnio musiałem wymienić zabezpieczenie typu seger wraz z pierścieniem dystansowym. Jeśli taka część zawiedzie to wygląda to tak, że na liczniku wszystko wygląda jakbyśmy jechali. Tyle, że auto stoi. Na szczęście ta część jest tania- oryginalny seger kosztuje 33 zł, pierścień dystansowy 15 zł, wymiana dość prosta, wystarczy wymontować lewą półoś.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny komfortowy a przy tym zapewnia dobre właściwości jezdne.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dość dobra, denerwują dość szerokie przednie słupki, ale po za tym jest nieźle, do tyłu widoczność jest lepsza niż w innych samochodach tego typu np. Mitsubishi Carisma.
5,0
Ergonomia
Do ergonomii w Lagunie nie można się przyczepić, wszystko udaje się znaleźć intuicyjnie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z wentylacji w Lagunie nie jestem zadowolony, w porównaniu do Clio, którym jeździłem poprzednio układ spisywał się lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest po prostu dużo. Do tego bardzo wygodne fotele, kierowcy z regulacją wysokości i podparcia lędźwiowego. Materiały dobrej jakości i trwałe.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie wnętrza jest na dobrym poziomie, jednak powyżej 110 km/h szum powietrza opływającego karoserię jest dość duży.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Chyba mam pecha albo mojemu 1.8 wydaje się że jest V6tką... Spalanie LPG dochodzi czasem do 16 litrów na 100 km a nie jest to wywołane szatańskim stylem jazdy. Byłem na regulacji instalacji gazowej ale przykręcenie regulacji obniża spalanie maksymalnie do 11 litrów. Tyle, że wtedy dynamiki po prostu nie ma. Parownik jest praktycznie nowy, cała instalacja wydaje się sprawna, a spalanie to średnio zawsze 12-13 litrów. Być może to odosobniony taki przypadek bo znajomego Laguna 1.8 pali 9 litrów, tyle że z inną instalacją gazową. Do tego OC jak to za 1.8 czyli dość spore. Ceny części w miarę przyzwoite.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest niedrogie, podstawa to znaleźć dobrze utrzymany egzemplarz, bez poważnej przeszłości wypadkowej a wtedy może się okazać dobrym wyborem. Jednak przy szukaniu Laguny radziłbym wybrać silnik który ma co najmniej 110 KM czyli 1.6 16v lub 2.0 8v. 1.8 90 KM To za mało do napędu tego dość ciężkiego auta, zwłaszcza na gazie, który odbiera te kilka KM. No chyba, że instalacja gazowa to sekwencja.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwującą przypadłością mojej Laguny jest niedziałająca tablica rozdzielcza, Tzn. dopóki się nie rozgrzeje. W zimie po przejechaniu tak około 8 km zaczyna działać. Tyle, że często bywa tak, że zaczyna działać w momencie końca podróży. A to irytuje. Prawdopodobnie pomorze wymiana zegarów na jakieś w lepszej kondycji. Koszt używanych od 50 PLN. Po za tym co do innych kwestii nie mam zastrzeżeń. Bo \"świerszcze\" w aucie o 300 000 km nie powinny dziwić.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedyna poważna usterka to wypadnięcie z gniazda segera w dyferencjale.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Laguna I Hatchback