Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Laguna I Hatchback

Brysio, 12 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 107KM 79kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 122 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Laguna I Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Tak jak pisałem wyżej ciagle dobrze wyglada i super wyposażenie jak na owe czasy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : kolektor kóry peka na czwartym cylindrze
4,0
Całokształt
całkiem fajne auto to już moja druga laguna poprzednia w kombi 2.0 8V w gazie naprawde fajna buda bez rdzy ciągle ladnie wygląda biorac pod uwage wiek auta w srodku tez atrakcyjnie szczególnie w wersji z klimatronikiem i dobrym wyposarzeniem welurowa tapicerka trwala poprzednią renią dobiłem do 260tyś/km i zero przetarć czy dziur tu będzie podobnie mieszek na lewarku od biegów sie nie przeciera jak w innych autach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik wmiare ekonomiczny raczej do spokojnej jazdy szczególnie przy obciążonym aucie troszke za głośny jak dla mnie wcześniej jeżdziłem też Renią 2.0 8V tam było ciszej mało kto wie ale jest jedna wada w tym modelu 1.6 16V mianowicie pekający kolektor wydechowy na czwartm cylindrze nie da się tego sprawdzic przed zakupem bo jest dobrze zabudowany zakup nowego to droga impreza ok 1500 zł temu bo jest zespolony z katalizatorem kupiłem drugi na szrocie za 150zł ale posiadał tez minimalny ślad peknięcia odrazu został pospawany przez fachowca ale czy zda to egzamin sprawdze za jakis czas silnik generalnie oceniany jest wysoko ponoć cewki padaja ale głownie przy gazie jedna okolo 150zł o wymianie rozrządu we własnym zakresie lepiej zapomieć cały mechanizm trzeba zblokowac odpowiednim sprzetem kola obsadzone są stożkowo{na wałkach nie ma klina} a trzyma je śruba latwo to przestawić sama wymiana to 350zł bez materiału i wystarcza na 90000 tyś/km tyle do uwag jeżeli idzie o motor.Osobiście to wolałbym 2.0 16V ale tam za wzglądów ekonomicznycz trzeba instalacji gazowej a ja już miałem dwa auta zagazowane niby jeżdzily dobrze ale zawsza ale jakas pierdola tłumiki ciągle do wymiany świece kable to jakaś nieszczelność płyn ucieka albo zgaśnie tak bez powodu plus droższe przeglądy a w tym modelu pewnie doszły by jeszcze drogie cewki zapłonowe.
4,0
Skrzynia biegów
bez zastrzeżeń krótkie przełożenia trzeba troche pomachac by autko szło z takim motorem
5,0
Układ jezdny
fajne komfortowe nawet trwałe i niedrogie w naprawie
Komfort
4,0
Widoczność
słupki przednie cofanie w tej budzie troche gorsze jak w kombi
5,0
Ergonomia
autko naprawde fajnie wyposażone sterowanie radiem przy kierownicy w tamtych latach tylko w klasie wyżej nie wspominając o grzanej przedniej szybie przednich fotelach pełnej elektryce i wiele innych drobiazgów pozwala na pełną swobode w aucie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatronik+grzana przednia szyba wszystko szybko załatwia
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu jest ok bagażnik tylko troszke gorszy jak w kombi
3,0
Wyciszenie
mogłby byś lepiej
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto zależy od temperamentu zona notuje okolo 9,3 l/100 na klimie ja jakiś litr więcej potrzebóje w trasie przy pełnym obciążeniu {wczasy} 7.5 l/100 ale myśle ze da sie spokojnie zejść ok litr niżej
5,0
Stosunek jakość/cena
naprawde dobre auto bezawaryjne wbrew temu co mówią przysłowia polecam konicówke produkcji dopracowana niekorodujaca buda fajne wyposażenie i dobra cena ja za swoja dałem 2011r w lutym 9600zł + niezbędne wydatki rozruchowe ubezpiecznie przegląd oleje płyny filtry pasek altelnatora i wymiana rozrządu naprawą kolektora + wymianą jednego tłumika wsumie ok 12000 zł a wyposażenie takie ze np:w golfie to naprawde rzadkość naprawde chyba wszystko co było dostępne w tamtym okresie radio orginalne ze zmieniarką ciągle super brzmi gadający komputer pokładowy poinformuje o niektórych awariach np:spalona żarówka nie zapięte pasy brak jakiegoś plynu itp. naprawde auto godne uwagi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
narazie spokój ale czuje że już powoli trzeba bedzie doinwestowac auto zracji przebiegu 120tyś/km{tyle średnio wytrzymuja przednie wachacze} i pewnie coś sie znajdzie w zawieszaniu i sprzęgło dość wysoko bierze jak zapadnie decyzja o wymianie to walne od razu cale zawieszanie bo i tak bedzie wszystko rozpięte i bedzie znowu troche spokoju
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
było by wyżej ale pękanie kolektora to nie jest normalne

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 107KM 79kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Laguna I Hatchback 1.6 i 16V 107KM 79kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
8,8
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Laguna I Hatchback