Inne
: Wielki bagażnik, komfort jazdy, bogate wyposażenie, niskie koszty eksploatacji, w miarę duża bezusterkowość.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Kilka razy miałem problem z plastikowymi spinkami przy klamkach, ponieważ były pęknięte i nie możn było otworzyć drzwi. Wymiana załatwiła srawę.
5,0
Całokształt
Zanim kupiłem lagunę, poczytałem sobie trochę opinii i miałem mieszane uczucia. Oczywiście nie można generalizować i nie stwierdzę, że zmieniam opinię o francuskich autach, ale na pewno laguna I jest warta kupna.
Wrażenia
4,0
Silnik
1,6 to trochę za słaba jednostka jak na taką masę, ale nie ma dramatu. Jeżeli ktoś nie sili się na sprinty spod świateł będzie zadowolony. Nie jest to też pogromca autostrad. Ale za to odwdzięcza się niskim spalaniem i nawet używanie klimatyzacji nie podnosi go jakoś drastycznie.
5,0
Skrzynia biegów
Działa bez problemów.
5,0
Układ jezdny
Nie przechyla się jakoś szczególnie na szybko pokonywanych zakrętach. Generalnie nie mam uwag i potwierdzam ogólną opinię, że jest komfortowy :)
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu super, chociaż trzeba uważać na zachodzący przód. Na boki w porządku, czasem przeszkadzają szerokie przednie słupki. Do tyłu już nieco gorzej, bo nie widać końca auta. To sprawia, że częstokroć cofam na wyczucie i częściej używam lusterek wstecznych niż patrzę przez tylną szybę :)
4,0
Ergonomia
Zbyt krótkie oparcia siedzeń z przodu. Mam ok. 180cm wzrostu i naprawdę trudno mi znaleźć idealną pozycję. Trzymania bocznego praktycznie brak ale tak jak już wspominałem wcześniej, to nie jest auto do ścigania. Kierownica regulowana tylko w poziomie, ale za to regulowana wysokość siedziska więc można kombinować.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimową porą strasznie parują od środka szyby. Myślę, że to może być jakaś usterka więc nie wypowiadam się. Latem ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód: ocena 4+, tył: ocena: 4. W wersji hatchback wielki bagażnik więc idealne auto dla rodziny. Jeśli jedziemy gdzieś we dwoje, spokojnie można załadować rowery do bagażnika (oczywiście po zdjęciu przedniego koła).
4,0
Wyciszenie
Od 120 zaczyna być głośno
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Napiszę tak, na jednym baku można zrobić do 850km na trasie i do 750km w cyklu mieszanym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za stosunkowo niewielkie pieniądze można zakupić auto w dobrym stanie z fajnym wyposażeniem, które może posłużyć parę ładnych lat. Mówię tu szczególnie o wersjach phII czyli po lifcie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Serwisuję go w ASO niezwykle rzadko, ponieważ jest to po prostu nieopłacalne. Nie jest to szczególnie skomplikowana konstrukcja a i psuje się rzadko. Śmiesznie to brzmi bo przez dwa lata użytkowania dzień w dzień poza rzeczami eksploatacyjnymi wymieniłem dokładnie: końcówkę drążka kier., poduszkę skrzyni biegów, żarówkę świateł mijania, cylinderek w bębnie i dwie plastikowe spinki przy klamce kierowcy i pasażera. Życzę każdemu takiej bezawaryjności.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wedle starej zasady zadbane auto odwdzięcza się bezawaryjnością :) Warto czasem zrobić przegląd.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 107KM 79kW
[l/100km]