Nie wszystkim skrzynia CVT będzie odpowiadać. Sprawia wrażenie jakby sprzęgło pływało. Nie zachęca do dynamicznej jazdy. Przy lekkim wciśnięciu gazu przyspiesza utrzymując niskie obroty, przy większym symuluje zmiany biegów, przy wciśnięciu maksymalnym obroty skaczą do 4 tys. i zabawa w symulację zmiany biegów się kończy.
5,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi. Zawieszenie mogłoby być trochę bardziej miękkie i cichsze, ale jeśli miałoby to pogorszyć trakcję to niech lepiej zostanie jak jest. Napęd na 4 koła sprawdził się parę razy w zaspach śnieżnych.
4,0
Karoseria
wydaje mi sie że lakier jest zbyt podatny na zarysowania
Komfort
4,0
Widoczność
masywny słupek przedni w połączeniu z lusterkami ogranicza widoczność z przodu, z tyłu kamera załatwia sprawę jak należy
3,0
Ergonomia
Brak dodatkowych przycisków sterujących klimatyzacją i nawiewem i konieczność korzystania z ekranu lcd to nieporozumienie. Bagażnik jak na taki samochód powinien być większy. Szkoda że nie ma możliwości przesunięcia tylnej kanapy, bo pasażerowie z tyłu mają bardzo dużo miejsca. Można by też powiększyć bagażnik obniżając jego podłogę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
poza sterowaniem wentylacją nie mam nic do dodania
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wystarczająca ilość miejsca
5,0
Wyciszenie
W środku jest dość cicho. Nie zgadzam się z osobami narzekającymi na wyciszenie. Może to kwestia tego czym kto poprzednio jeździł. Mój poprzedni diesel był głośniejszy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma w tej cenie samochodu takiej klasy z takim wyposażeniem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezpośrednio po odbiorze z salonu pojawił się problem z systemem r-link i czujnikami parkowania. Dopiero po 5 miesiącach i chyba 6 wizytach w ASO usterkę usunięto. (ciekawe na jak długo ?)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 177KM 130kW
[l/100km]