Wygląd nadwozia , bardzo pozytywny , muskularne błotniki , atrakcyjne oświetlenie, niezłe osiągi , mały minus za brak regulacji oparcia tylnej kanapy, brak aktywnego tempomatu i ....wifi , przez co R-link ma sporo ograniczone możliwości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc 177 KM , wystarcza , choć przydało by się ok. 200 , przyśpieszenie 9,5s do 100 tylko , ale to automat więc może być .
4,0
Skrzynia biegów
Pierwsze wrażenie , rewelacja , jednak w czasie mrozów dość dziwne reakcje , zdecydowanie wyższe obroty i różnice w przekazie napędu bez zmiany nacisku pedału przyspieszenia , być może sprawa dla serwisu .
4,0
Układ jezdny
Na równych nawierzchniach , autostrada idealnie , na nierównościach zbyt twardo , zdecydowanie niekomfortowo , Wyczuwalne szarpnięcia, wpadanie kół w drgania po kontakcie z dziurami, garbami itp.
5,0
Karoseria
Wygląd na 5 gwiazdek, z każdej strony coś stara się pokazać dominację na drodze , przód szerokie oświetlenie LED, potęguje wrażenie dużych wymiarów , bok , linia przetłoczeń błotników , tył , chromy jako końcówki wydechu (imitacja) ale bardzo na plus.
Komfort
5,0
Widoczność
Wprawdzie przedni słupek zasłania więcej niż powinien , do wybaczenia. Tył, kamera, czujniki , widok z lusterek , bez zastrzeżeń .
4,0
Ergonomia
I tu lekkie rozczarowanie , przy wzroście 1,85 cm , po cofnięciu fotela do wymaganej pozycji , kierownica jest zbyt daleko i nie ma już możliwości cofnięcia . Oczywiście można przesunąć fotel do przodu ale ugięcie kolan jest już niekomfortowe na dłuższą trasę , a dodatkowo prawe kolano opiera się o dość twardy element konsoli .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa jak należy , plus za ogrzewaną kierownicę , pierwszy kontakt z ciepłem w mroźne poranki. Grzane 4 fotele . Mały minus brak tradycyjnej regulacji , ta przez dotykowy panel wymaga oparcia ręki o kokpit aby trafić palcem w niewielkie przyciski dotykowe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Opisane w ergonomii. przestrzeń O.K. ale zbyt mała regulacja kierownicy i BRAK regulacji oparcia tylnej kanapy są nieporozumieniem .
4,0
Wyciszenie
Silnik choć dość głośny na wyższych obrotach, nie zagłuszy ...skrzypiącego podłokietnika . Ewidentnie źle wykonany element , widać po otwarciu miejsca ocierania plastyków , w zimnym samochodzie bardzo irytujące. Znowu sprawa dla serwisu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety 8,7 L/ 100km , przy stylu jazdy który w Mondeo MK4 2.0 TDCI pozwalał na średnią 6,5 L . Przy szybszej jeździe 9,8 , piszę o średniej , W testach oglądanych przed zakupem padało 6-7 , panowie testujący ...nie wprowadzajcie ludzi w błąd za możliwość otrzymania auta do testu , nieładnie . Szczególnie Pan z Radomskiej jazdy , ta wyczuwalna moc po włączeniu stałego napędu ?? JAKA MOC trochę mnie człowieku zmanipulowałeś .
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena za Initiale Paris z doposażeniem dość atrakcyjna , ale jeśli nie będzie problemu z awaryjnością , inaczej " Taniej nie znaczy lepiej"
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 2 tyś przestał działać czujnik otwierania klapy nogą , skrzypiący podłokietnik, wyłączająca się kamera systemu śledzenia z przodu w czasie deszczu , migające lampki w lusterkach bez żadnego pojazdu w pobliżu , drgające koła na nierównościach , nieprecyzyjna skrzynia automatyczna ,,, sam nie wiedziałem że tyle tego się nazbierało .
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby nie było ...
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 177KM 130kW
[l/100km]