Kupiłem auto w wersji ZEN z silnikiem 1,6Dci. Jednostka praktycznie bez wad, ekonomiczna wysoka kultura pracy montowany w Nissanach, Mercedesach. Auto nawet w wersji podstawowej posiada częściowo skórzane fotele, asystent pasa ruchu z rozpoznawaniem znaków, asystent nagłego hamowania, bez kluczykowy dostęp i odpalanie silnika, klima dwie strefy, navi R-Link2, który naprawdę jest prosty po 0,5 godz zapoznawania się z bardzo dobrym systemem głosowym. Ma mnóstwo miejsca z przodu i tył. Przy moich 182cm to za mną osoba może założyć nogę na nogę. Mam jeszcze pakiet zima - podgrzewane siedzenia, szyba przednia, kierownica. Za kwotę 99500zł z wyprzedaży rocznika. Nie dostaniesz za takie pieniądze np Kodiaq'a w dieslu czy Peugeota 3008. Jest to praktycznie X-Triel ale w lepszym opakowaniu. Nic nie skrzypi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super ekonomiczny na razie przy docieraniu średnia 5,5 l/100km bez eco trybu i start-stop. Z mocą w tym aucie też jest bardzo dobrze. Fakt przy 1600kg i 320Nm nie ma zbyt ciężko. Oczywiście nie jest to wyścigówka ale jestem bardzo mile zaskoczony. Ciągnie już przy 1700 bodajże. Kultura pracy wyśmienita. W trakcie jazdy nie słychać silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami haczy z 4 na 5. Generalnie jak to manual. Krótkie skoki
4,0
Układ jezdny
Trochę twardy i po dziurach to trochę słychać stukanie. Ale na tak duży samochód świetnie wchodzi w zakręty nie ma przechyłów jak np. w Pacifice. Jedzie przewidywalnie. Układ kierowniczy świetnie dostosowuje się do prędkości utwardzając w wyższych zakresach.
5,0
Karoseria
Najładniejszy SUV jak do tej pory. Ledy przód i tył poezja
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu. Może tylny zagłówek mógłby być trochę mniejszy
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Duży schowek, w drzwiach bytelka 1,5l, miejsca na kubki z przodu chłodzone. Duży schowek w podłokietniku przednim. Duży podłokietnik tylni. Praktycznie bez tunelu z tyłu. No i spodnie zawsze czyste gdyż drzwi zasłaniają próg który również jest zakryty plastikiem
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko nagrzewa. Tryb przewietrzania kabiny. Grzana przednia szyba działa szybko. Grzana kiera świetnie sprawdza się. Najlepszy tryb auto.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca. Z tyłu jeszcze więcej. Trzy osoby z tyłu nie będą miały ciasno. Żeby jeszcze można było oparcie pochylać tak jak np. w Tuscon to w ogóle bajka. Zagłówki komfortowe można przysnąć. Duży miękki podłokietnik przód i tył. Nawet w wersji podstawowej świetnie wykończone fotele.
4,0
Wyciszenie
Silnika nie słychać ale troszkę szumi. Opony nowe, zimno na zewnątrz może dlatego. Generalnie jest świetnie. No nie jest to Mercedes czy nowe X5
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo ekonomiczny. Silnik nie posiada AdBlue więc kolejne mniejsze koszty. Łańcuch rozrządu też obniża koszty.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tych pieniądzach (kupiłem za 99500 brutto osoba fizyczna) nie dostaniesz dobrego Diesla, dużego SUV'a, ładnie świeżo wyglądającego z dobrymi materiałami wykończenia. Skody są takie same nie wiem czy jedzie Kodiaq czy Karoq, Octavia czy Superb. Opel nie ma takiego dużego SUVa. VW drogi, Toyota droga. Nie wiem dlaczego dużo ludzi uważa że francuskie są do d... . W rankingach najbardziej niezawodnych silnikach przeważają silniki francuskie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie b/u.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 dCi 130KM 96kW
[l/100km]