Ocena kierowcy - Renault Koleos II SUV Facelifting
Janusz,
4 lata temu
Silnik 2.0 Blue dCi 190KM 140kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
15 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
2,64
38% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: narazie jeszcze nie mam opinii pojawiają się usterki ale serwis sobie z nimi jakoś radzi.
3,0
Całokształt
Mam wrażenie użytkując ten samochód że wszystko najlepiej wygląda w danych technicznych i chyba tylko na tym się skupili inżynierowie, projektując ten samochód.
Gdybym miał kupić to auto to byłbym bardzo rozczarowany. na szczęście jest to auto służbowe i zarówno naprawy, trwałość czy koszty eksploatacji i potencjalna utrata wartości mnie zabardzo nie interesują.
Ergonomia i wygoda, satysfakcja z jazdy, przyspieszenia i pozycja za kierownicą coś wszędzie jest nie tak.
Ale można się do wszystkiego przyzwyczaić.
Gdybym kupił atuo za ponad 160 tyś oczekiwałbym bardziej dopracowanego auta.
Koleos lepiej wygląda niż jeździ ale może tak ma być. :)
Wrażenia
3,0
Silnik
Działa, trochę dużo pali jeśli chce się dynamiczniej jeździć - jednak gdyby przynajmniej dynamicznie jeździł to nie miałbym uwag.
Silnik po około 10 tyś zaczął w dotąd niezbadany sposób :) konsumować olej.... jakieś 250 ml na 1tyś km - może to norma :)
1,0
Skrzynia biegów
to jest chyba największy mankamet tego auta. Myślę że nikt kto miał pomysł na skrzynię bezstopniową w tym aucie, nigdy nim później nie jeździł.. To jest to co w 100 % zniechęca do jazdy tym autem. Wyje, turla się i jak już się rozbuja to jakoś jedzie. NIE POLECAM !
5,0
Układ jezdny
Tu nie mam uwag - dobrze się trzyma drogi , mimo wysokości środka ciężkości etc jest dobrze - tu się udało.
Zawracanie tez super.
4,0
Karoseria
ładnie wygląda - szczególnie jak porównać z wersją pierwszą.
Komfort
3,0
Widoczność
Słupki czasem mogą przeszkadzać w widoczości przy skręcie.
Światła niby są LED-y ale konkurencja ma w większości jaśniejsze światła, większe pole widzenia.
1,0
Ergonomia
to też inżynierowie raczej skupili się na wizualnym efekcie, obsługa czegokolwiek w trakcie jazdy na niby sporym tablecie jest poprostu irytująca.
System audio który ma nieskończenie wiele głośników łącznie z subwooferem w miejscu koła zapasowego (idealny pomysł jak w najgorszy sposób zmniejszyć pojemność bagażnika) nie powala dzwiekiem, ale moze mam zbyt duze oczekiwania.
Duży plus za obsługę telefonu i nawigacji googla - w więkśszoci te samochodowe, jakby sie producenci nie starali, mają zawsze kłopoty z aktualnością danych...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
albo za ciepło albo za zimno .
Fotele dobrze grzeją oraz chłodzą tu plus.
mi osobiście ogrzewana przednia szyba z mikrodrucikami przeszkadza podczas nocnej jazdy w deszczu gdzie widać refleksy...
+ to ogrzewana kierownica!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest wystarczająco , choć przydatnych schowków czy miejsca na telefon jakośmało, schowek w podłokietniku raczej symboliczny.
W porównaniu np z 3008 to dramatycznie mało.
2,0
Wyciszenie
Mogło być lepiej jak na najlepiej wyposażonego to trochę rozczarowuje. Muszę to niestety napisać że skoda ma tu lepsze wyniki. inne auta które niedawno miałem , peugeot 508, 3008 volvo xc60 to Pozsiadam szklany dach - przy prędkościach powyżej 140 km trzeba zasłonić roletkę wtedy jest akceptowany poziom szumu wewnątrz.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam zdania - wiem ile zostawiam na stacji.
1,0
Stosunek jakość/cena
oczekiwałbym bardziej dopracownych rozwiązań w kontekście ergonomii a nie tylko wyglądu.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 12 tysiącach , błędy poduszki, i adblue, coś śmierdziało po przegonieniu auta - nawet chwilowym - ale serwis powiedział ze musi sie coś wypalić ze to sie zdarza - po 1000 km bym zrozumiał ale po 10 tyś ?
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
obawiam sie ze skoro występują juz teraz usterki to moze być tylko gorzej ... :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Blue dCi 190KM 140kW
[l/100km]