Ocena kierowcy - Renault Koleos II SUV Facelifting
EZOGHUL,
3 lata temu
Silnik 2.0 Blue dCi 184KM 135kW
Rok produkcji 2021
Przebieg:
999 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Spalanie. Rewelacyjnie niskie - ale trzeba umiejętnie obchodzić się z pedałem gazu.
5,0
Całokształt
Niestety autocentrum uniemożliwia wybrania osobnej wersji 2021 czyli koleosa po drugim FL gdzie pojawiają się lepsze reflektory LED oraz zmienione tylne oświetlenie na w pełni ledowe - do tego w wersji Initiale Paris tylne kierunkowskazy są sekwencyjne. Ta zmiana na duży plus.
Koleos II w porównaniu do pierwszego to dwa różne światy. To jest przeskok co najmniej dwóch dekad.
Jest autem dużym, pakownym, zapewniający wygodę podczas długich i bardzo długich tras. Wyróżniający się na drodze, a przy umiejętnym obchodzeniu się z gazem i przewidywaniu sytuacji na drodze bardzo oszczędnym jak na tę wielkość pojazdu.
Na długiej trasie zachowuje się trochę jak krążownik :).
Wrażenia
5,0
Silnik
Dwulitrowa jednostka dCi to sprawdzona konstrukcja renault-nissan. Model koleos 2 Ph3 2021 posiada 185 konny silnik diesla spełniający normę Euro 6D ISC-FCM - czyli wprowadzoną w styczniu 2021 r. Jest dynamiczny, niestety skrzynia biegów CVT kastruje potwornie ten silnik przy ruszaniu Koleosem. Na trasie jest ok natomiast sam start słabiutki.
W tym modelu trzeba już tankować AdBlue na stacji benzynowej - na razie nie upominał się o dolewkę.
Silnik prawie niesłyszalny przy spokojnej jeździe w zakresie wskaźnika ECO i przy w miarę stałej prędkości.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów - słynna i czasami wyjąca CVT. Dzięki niej samochód trzymany na niskich obrotach przy j jeździe ze stałą prędkością pali bardzo mało - niestety ruszanie na niej to porażka. Renault tak wykastrowało start, że szkoda strzępić sobie język. Na trasie jest ok ale start - to zastanawianie się "czy kierowca na pewno chce ruszyć?"
Wirtualne biegi wg. mojej opinii to słabe rozwiązanie - wole rozwiązanie Toyoty gdzie CVT ich nie ma.
4,0
Układ jezdny
Dobrze reaguje na zmianę kierunku jazdy, nie wychyla się w zakrętach jak koleos I i można je spokojnie pokonywać bez odczucia jakiejś niestabilności pojazdu. Podczas hamowania nie nurkuje. Dziury mógłby wybierać lepiej ale zapewne tak jest w wersjach z 18" kołami, initiale paris ma 19".
uważam, że zawieszenie jest dobre ale można by je jeszcze dopieścić.
5,0
Karoseria
Na razie za wiele nie mogę powiedzieć - jest i nie odpada :).
Samochód ma masywną i zwartą sylwetkę. Koleos, nie jest za częstym widokiem na naszych ulicach, jeśli chodzi o mnie to duży plus.
Komfort
4,0
Widoczność
Myślę, że Renault grubo przesadził wielkością lusterek i chociaż niektórym osobom czytającym opinie może się to wydawać zaskoczeniem ale w niektórych sytuacjach zasłaniają widoczność na boki.
Nie wiem czy tylko ja tak mam ale do przedniej, podgrzewanej szyby trzeba się przyzwyczaić - widoczne są paski ogrzewania.
3,0
Ergonomia
Przeprojektowałbym system multimedialny, dodałbym kilka fizycznych przycisków i zrobił bardziej intuicyjny.
Przy mnogości ustawień jakie daje m.in. wersja initiale paris to szukanie tych opcji po zakamarkach r-linka to takie szukanie igły w stogu siana.
Manipulatory klimatyzacje wygodne i zapewniają szybkie nastawy temperatury - reszta przez ekran dotykowy. Stary koleos miał m.in. zamykane schowki w górnej części drzwi, a obecny tylko otwory.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno ogrzewanie jak i chłodzenie dobrze funkcjonuje. Nie ma tej tragedii jaka była w koleos I gdzie inne nastawy powinny być dla zimy, a inne dla lata jakby termometr miał inne parametry dla rożnych pór roku.
Nie wiem czemu w renault jak wchodzisz do auta w gorący dzień zawsze zanim zacznie chłodzić to wali gorącym powietrzem. W innych markach nie miałem takiego odczucia.
Dodatkowe oczyszczanie powietrza z zewnątrz jako włączalna opcja - powinno być cięgle załączone.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo. Jako osoba mająca blisko dwa metry, przy maksymalnie cofniętym siedzeniu kierowy i opuszczonym maksymalnie do dołu jestem wstanie sam za sobą usiąść i to wygodnie.
Fotele initiale paris są jak kanapa - naprawdę bardzo wygodne, posiadające oprócz ogrzewania, wentylację, regulacje w bardzo dużym zakresie, regulację podparcia odcinka lędźwiowego również w dużym zakresie i masaże.
4,0
Wyciszenie
Auto dobrze wyciszone. Przy mocniejszym wciśnięciu manipulatora gazu silnik jest dobrze słyszalny ale tylko w czasie dynamicznego przyśpieszania - przy spokojnej jeździe mało słyszalny.
Szyby boczne klejone też przyczyniają się do wyciszenia pojazdu. Szyberdach nie trzeszczy na nierównościach, a zamknięta osłona nawet dobrze wycisza podmuchy przy używanym bagażniku dachowym.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Blue dCi 184KM 135kW
[l/100km]