Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Koleos II SUV Facelifting

EZOGHUL, 3 lata temu
Silnik 2.0 Blue dCi 184KM 135kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 999 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Koleos II SUV Facelifting 2.0 Blue dCi 184KM 135kW 2021-2023 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie. Rewelacyjnie niskie - ale trzeba umiejętnie obchodzić się z pedałem gazu.
5,0
Całokształt
Niestety autocentrum uniemożliwia wybrania osobnej wersji 2021 czyli koleosa po drugim FL gdzie pojawiają się lepsze reflektory LED oraz zmienione tylne oświetlenie na w pełni ledowe - do tego w wersji Initiale Paris tylne kierunkowskazy są sekwencyjne. Ta zmiana na duży plus. Koleos II w porównaniu do pierwszego to dwa różne światy. To jest przeskok co najmniej dwóch dekad. Jest autem dużym, pakownym, zapewniający wygodę podczas długich i bardzo długich tras. Wyróżniający się na drodze, a przy umiejętnym obchodzeniu się z gazem i przewidywaniu sytuacji na drodze bardzo oszczędnym jak na tę wielkość pojazdu. Na długiej trasie zachowuje się trochę jak krążownik :).
Wrażenia
5,0
Silnik
Dwulitrowa jednostka dCi to sprawdzona konstrukcja renault-nissan. Model koleos 2 Ph3 2021 posiada 185 konny silnik diesla spełniający normę Euro 6D ISC-FCM - czyli wprowadzoną w styczniu 2021 r. Jest dynamiczny, niestety skrzynia biegów CVT kastruje potwornie ten silnik przy ruszaniu Koleosem. Na trasie jest ok natomiast sam start słabiutki. W tym modelu trzeba już tankować AdBlue na stacji benzynowej - na razie nie upominał się o dolewkę. Silnik prawie niesłyszalny przy spokojnej jeździe w zakresie wskaźnika ECO i przy w miarę stałej prędkości.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów - słynna i czasami wyjąca CVT. Dzięki niej samochód trzymany na niskich obrotach przy j jeździe ze stałą prędkością pali bardzo mało - niestety ruszanie na niej to porażka. Renault tak wykastrowało start, że szkoda strzępić sobie język. Na trasie jest ok ale start - to zastanawianie się "czy kierowca na pewno chce ruszyć?" Wirtualne biegi wg. mojej opinii to słabe rozwiązanie - wole rozwiązanie Toyoty gdzie CVT ich nie ma.
4,0
Układ jezdny
Dobrze reaguje na zmianę kierunku jazdy, nie wychyla się w zakrętach jak koleos I i można je spokojnie pokonywać bez odczucia jakiejś niestabilności pojazdu. Podczas hamowania nie nurkuje. Dziury mógłby wybierać lepiej ale zapewne tak jest w wersjach z 18" kołami, initiale paris ma 19". uważam, że zawieszenie jest dobre ale można by je jeszcze dopieścić.
5,0
Karoseria
Na razie za wiele nie mogę powiedzieć - jest i nie odpada :). Samochód ma masywną i zwartą sylwetkę. Koleos, nie jest za częstym widokiem na naszych ulicach, jeśli chodzi o mnie to duży plus.
Komfort
4,0
Widoczność
Myślę, że Renault grubo przesadził wielkością lusterek i chociaż niektórym osobom czytającym opinie może się to wydawać zaskoczeniem ale w niektórych sytuacjach zasłaniają widoczność na boki. Nie wiem czy tylko ja tak mam ale do przedniej, podgrzewanej szyby trzeba się przyzwyczaić - widoczne są paski ogrzewania.
3,0
Ergonomia
Przeprojektowałbym system multimedialny, dodałbym kilka fizycznych przycisków i zrobił bardziej intuicyjny. Przy mnogości ustawień jakie daje m.in. wersja initiale paris to szukanie tych opcji po zakamarkach r-linka to takie szukanie igły w stogu siana. Manipulatory klimatyzacje wygodne i zapewniają szybkie nastawy temperatury - reszta przez ekran dotykowy. Stary koleos miał m.in. zamykane schowki w górnej części drzwi, a obecny tylko otwory.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno ogrzewanie jak i chłodzenie dobrze funkcjonuje. Nie ma tej tragedii jaka była w koleos I gdzie inne nastawy powinny być dla zimy, a inne dla lata jakby termometr miał inne parametry dla rożnych pór roku. Nie wiem czemu w renault jak wchodzisz do auta w gorący dzień zawsze zanim zacznie chłodzić to wali gorącym powietrzem. W innych markach nie miałem takiego odczucia. Dodatkowe oczyszczanie powietrza z zewnątrz jako włączalna opcja - powinno być cięgle załączone.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo. Jako osoba mająca blisko dwa metry, przy maksymalnie cofniętym siedzeniu kierowy i opuszczonym maksymalnie do dołu jestem wstanie sam za sobą usiąść i to wygodnie. Fotele initiale paris są jak kanapa - naprawdę bardzo wygodne, posiadające oprócz ogrzewania, wentylację, regulacje w bardzo dużym zakresie, regulację podparcia odcinka lędźwiowego również w dużym zakresie i masaże.
4,0
Wyciszenie
Auto dobrze wyciszone. Przy mocniejszym wciśnięciu manipulatora gazu silnik jest dobrze słyszalny ale tylko w czasie dynamicznego przyśpieszania - przy spokojnej jeździe mało słyszalny. Szyby boczne klejone też przyczyniają się do wyciszenia pojazdu. Szyberdach nie trzeszczy na nierównościach, a zamknięta osłona nawet dobrze wycisza podmuchy przy używanym bagażniku dachowym.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Blue dCi 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Koleos II SUV Facelifting 2.0 Blue dCi 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
54,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Koleos II SUV Facelifting