Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Koleos I SUV

MRÓWKA, 13 lat temu
Silnik 2.0 dCi 173KM 127kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Koleos I SUV 2.0 dCi 173KM 127kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
3,77
12% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
UWAGA NA FILTR KABINOWY. Bardzo szybko się zatyka i to jest przyczyna słabego ogrzewania i wentylacji oraz głośnej pracy dmuchawy. Ale to mały problem uwaga teraz... Samochód to bliźniak QM5 i efekt współpracy z nissanem, inżynierowie chyba z Japonii bo zapomnieli o jednym małym szczególe gdyby kierownica znajdowała się po prawej stronie to wymiana filtra zajmuje 10min. Natomiast usytuowanie kierownicy wraz z pedałami po lewej stronie praktycznie nie daje szans na jego poprawną wymianę.Efekt to 2 godziny walki z demontażem elementów lub załamywanie i wkładanie pod kątem, można jeszcze zdemontować pedał gazu, ale tego to odradzam. Wystarczyło otwór do filtra przenieść na drugą stronę. Ale to jeszcze też nie jest najgorsze. Najgorsze to to, że w ASO doskonale o tym wiedzą i przynajmniej na pierwszym przeglądzie tego nie robią ponieważ pewnie uznają, że jeszcze nie trzeba,ale na fakturze oczywiście widniała taka usługa bo producent daje wytyczne, że trzeba. A po paru miesiącach i tak klient nie udowodni, a że ponarzeka trochę na ogrzewanie czy klimę no to co. Kto z nas przy zakupie nowego samochodu sprawdza wydajność ogrzewania czy klimatyzacji, jest i już. Ja w swoim filtrze oprócz piachu suchych liści znalazłem klika małych koralików z naszyjnika córeczki, który rzuciła na przednią szybę pół roku po zakupie, a po prawie dwóch latach dalej tam były, a wkład węglowy w filtrze był już luźny ze starości. Także najpóźniej co pół roku kupcie filtr i zróbcie to we własnym zakresie lub podjedzcie do dowolnego warsztatu, w którym zrobią to przy was. Za to nie traci się gwaranci. Silnik faktycznie długo się nagrzewa, ale tej zimy jak doszedłem do tego w czym jest problem to odzyskałem uśmiech na twarzy przy jeździe. Straciłem natomiast ostatnie resztki wiary w profesjonalizm ASO RENAULT to mój czwarty nowy samochód z innymi markami było podobnie. I to zawsze przy takich pierdołach, które odbierają całą przyjemność z jazdy. Mam taki pomysł żeby poprzyklejać coś w rodzaju ukrytych plomb na obudowach filtrów będziemy od razu wiedzieć czy były w ogóle dotykane. Na zakończenie to taka rada na ebay-u można kupić za parę złotych instrukcje serwisową do koleosa, wiele takich drobnych rzeczy można zrobić samemu. A przy większych naprawach żądać zwrotu wymienionych części przy naprawach powypadkowych odbierać autko tylko z rzeczoznawcą.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 173KM 127kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Koleos I SUV