Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Koleos I SUV

Mark, 15 lat temu
Silnik 2.0 dCi 173KM 127kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Koleos I SUV 2.0 dCi 173KM 127kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Rewelacyjnie dynamiczny i mocny silnik. Przełożenie napędu równie niesamowicie pracujące. W karoserii zaskoczyło mnie zamykanie drzwi. Po prostu wystarczy je lekko domknąć, aby się zamknęły. Nie ma tego ani w lagunie, ani w maganie, ani w scenicu.
4,0
Całokształt
Póki co (i mam nadzieję, że tak będzie długo) autko sprawuje się bez zarzutów. Trochę denerwuje mała liczba akcesoriów, ale jest to zrozumiałe z powodu \"świeżości\" auta. Większość akcesoriów jest w katalogach, ale jeszcze nie do zamówienia. :(
Wrażenia
5,0
Silnik
Miałem Megane II Luxe Dynamique dCi 100KM (2004), posiadam jeszcze Lagune II Grandtour 2,0 dCi 150KM Image (2007) oraz Scenica Grand 2,0 dCi 150 KM (2008). Aktualnie mam od 2 tygodni Koleosa - ALE w wersji z silnikiem 2,0 dCi 175 KM ! (nie ma jej wśród opcji wyboru). Przejechałem niecałe 2 tys. km. Kultura pracy silnika rewelacyjna. Silnik 2,0 dCi 150 KM w Lagunie sprawuje się wyśmienicie, ale w Koleosie jest jeszcze lepiej. Wyciszenie silnika - rewelacja! Porównywalnie cicho było w Meganie. W Lagunie i Scenicu przy silnikach j.w. zdecydowanie głośniej (zwłaszcza w Lagunie).
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze, chociaż trzeba trochę się przyzwyczaić. Odnoszę wrażenie, że w Lagunie działa precyzyjniej, ale to może kwestia subiektywna - zbyt krótko jeszcze nim podróżuję. ;-)
5,0
Układ jezdny
Nie mam żadnych powodów do narzekań (wbrew innym opiniom). Owszem miękko, ale jak dla mnie to tylko zaleta. Zero stuków, puków czy innych akcji dźwiękowych na wybojach. Zaskoczył mnie na skalistych drogach w naszych górach. \"Wrąbałem się\" w taką drogę, że osobowym to nie wiem jak by wyciągali z skalistego i błotnego rowu (ciągnik miałby problem). ;-)
Komfort
4,0
Widoczność
Słabo przez tylną szybę. Za to rekompensują to duże lusterka boczne, plus przydatny jest system wspomagania parkowania.
5,0
Ergonomia
Doskonale jak w każdym nowoczesnym modelu Renault od 2004 r. wzwyż. Szkoda, że nie ma możliwości regulowania przesuwaniem podłokietnika - tak jak to ma miejsce w Scenicu. Osoby z krótszymi rękami będą miały mniej wygodnie z obsługą np. radia (Audio Bose niesamowity) z podpartym łokciem i zmianą biegów. Za to bez problemu z obsługą systemu nawigacji, telefonu bluetooth, hamulca ręcznego - przyciskiem (!) itp. za pomocą joysticka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa zupełnie inaczej niż w Lagunie, Scenicu czy Megane. Dodatkowe nawiewy na tył - rewelka. Klima działa jakby płynniej (nie wiem jak to opisać), nie ma natychmastowego zamrażania jak w lagunie ;-) Ogrzewanie lusterek, szybkie odraszanie-odparowywanie szyb to bajer (znany i sprawdzony w poprzednich modelach jakie mam). Rewelka za to dla mnie podgrzewane fotele. ;-)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacja. Z tyłu niestety już gorzej. Przy wykorzystaniu 2 fotelików dziecięcych z systemem Isofix (mam dwójkę dzieci) i 3-go pasażera z tyłu - jest ciasno, co tu kryć. Więcej miejsca z tymi samymi fotelikami jest w Scenicu (grand), w Lagunie II podobna ilość miejsca (odczuwalna) jak w Koleosie.
5,0
Wyciszenie
Po uruchomieniu silnika słychać... ciszę! ;-) Rewelacja. Podobnie miałem w Megane II. W lagunie i scenicu zdecydowanie głośniej (zwłaszcza w lagunie). Przy większych szybkościach słychać tylko szum powietrza, opon, poprzeczek dachowych i bagażnika dachowego. Rekompensuje to doskonały system nagłośnienia Bose.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno mi jeszcze precyzyjnie określić. Wydaje mi się, że spalanie ma na poziomie mojej Laguny. Oczywiście w terenie, czy w górach i mieście więcej. Jednakże coś musi spalać przy silniku 175 KM! ;-) Poza tym auto samo w sobie ma ponad 1,5 tony masy, więc.... ;-)
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie dobrze. Cena na poziomie Laguny z wyższej półki. Kupując kolejne już auto w systemie renault ceny są negocjowalne indywidualnie. Ja kupiłem maksymalnie wyposażony model z wszystkim obecnie dostępnymi akcesoriami (prócz dodatkowych chlapaczy, owiewek na szyby i podświetlanych nakładek na progi).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ale co mam powiedzieć po 2-ch tygodniach? ;-) Z poprzednimi modelami nie miałem specjalnych problemów. Stara prawda - jak kto dba tak ma się kłania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Uwagi jak wyżej. Zbyt krótka eksploatacja. Mam nadzieję, że z kolesiem (koleosem) będzie podobnie jak z moimi pozostałymi renówkami (a to jest 5-ta!). Żadnych poważnych awarii, a jeżdżę trochę. Samą Meganką przez niespełna 5 lat zrobiłem 190 tys. km bez awarii unieruchamiającej auto.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 173KM 127kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Koleos I SUV