Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Koleos I SUV

Adamus, 6 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Koleos I SUV 2.0 dCi 150KM 110kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
3,64
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niska cena zakupu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów fatalna , wyciszenie fatalne
4,0
Całokształt
Auto ma swoje plusy i minusy. Mam klasyczny automat 4x4 .Zdecydowanym plusem jest CENA( jakieś 10k taniej od konkurencji w swojej klasie), DOBRE WYPOSAŻENIE, WIDOCZNOŚĆ, BEZAWARYJNOŚĆ(z pewnymi wyjątkami). Fajne nagłośnienie bose, wygodne wsiadanie bezkluczykowe, przydatny naped 4x4. Komfort jazdy na średnim poziomie, zawieszenie mimo że miekkie to nie daje szczególnego komfortu. Auto mimo dużego gabarytu jest bardzo kompaktowe .Pozycja za kierownica na dłuższej trasie (200km+) powoduje ból karku. Bardzo dużym minusem z kolei jest Automatyczna skrzynia biegów , dosyć duże spalanie , nie oferujące nic w zamian , wyciszenie auta, okropny dzwięk silnika . Generalnie auto bez emocji , bez wrażeń z jazdy ale za to tanie w zakupie i stosunkowo bezawaryjne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bezawaryjny. Bardzo głośny i niemiły dźwięk przy mocnym przyspieszaniu.Mimo ze ma 150km , daje wrażenie dużego wysiłku przy większym przyspieszaniu. Dynamika na dobrym poziomie , da się wyprzedzać bez problemu. Dosyć wysoki moment obrotowy daje miłe uczucie przyspieszania jak nie stoi nikt obok bo o ściganiu zapomnij (12 sec do 100) Jego charakter to toczenie się bez zbytniego przyspieszania, wtedy jest w miarę cichy . Generalnie ideałem byłby silnik 250HP+ do takiej budy. Następne auto tylko z silnikiem co najmniej 3.0 i raczej nie z klekotem
3,0
Skrzynia biegów
Jedyny jej plus to że jest automatem i to że jest bezawaryjna. Nie uznaje manualnych skrzyń poza samochodami sportowymi. Automat strasznie przeciąga biegi co skutkuje wyciem silnika a uwierzcie nie jest to miły dla ucha dzwięk. Pedał gazu jest głęboki , trzeba sięgnąć samego dna aby automat zmienił bieg na niższy , jak chcemy szybko wyprzedzić skrzynia działa z opóźnieniem . Idzie się tego nauczyć ale szczerze mówiąc skrzynia istnie z lat 90 tych.
3,0
Układ jezdny
Auto jest miekkie, ale ja takie lubie. Fakt troche przechyla sie na boki przy prędkościach 60+ ale to suw , można wybaczyć. Duży prześwit pozwala zapomnieć o krawężnikach. Fajny napęd na 4 koła, zimą jedzie jak czołg, cięzko go wyprowdzic z toru jazdy. Do minusów można zaliczyc komfort resorowania. Zawieszenie jest bardzo słyszalne ( wszystko jest sprawne) Na wybojach wyczuwalne hałasy docierające z podwozia ( w aurisie żony zawiesznie o niebo bardziej komfortowe i ciche niż w koleosie mimo że to zwykły kombiak)
4,0
Karoseria
Bez wiekszych zastrzeżeń, rudej nie ma . Mam lakier biała perłę , ładny ale fatalny w utrzymaniu czystości , nie polecam
Komfort
5,0
Widoczność
Tu jest super. Mały kąt nachylenia szyby wzgledem deski rozdzielczej powoduje i wysoka pozycja na fotelu daje uczucie jazdy ponad wszystkimi. Widać wszystko pięknie , słupki nie przeszkadzają . Bardzo duże lusterka wsteczne.
4,0
Ergonomia
Jest ok , wszystko dostępne pod ręką. Do minusów brak slotu na karty SD i koniecznosć używania kabla AUX aby słuchac muzyki z telefonu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi dobrze , ale zima słabo się nagrzewa, ratuja podgrzewane fotele . Optymalna temperatura zimą jest uzyskana po 10 kilometrach , w aurisie żony po 3
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń z przodu jest super. Wysoka pozycja , szyba o dużym kącie wzgledem deski powoduje dużą kubaturę wnetrza. Auto nie otula . Czujemy się swobodnie, niczym nie skrępowani. Pod tym kątem koleos wypada bardzo dobrze . Przestrzeń dla pasażerów jest do przyjęcia, lecz bagażnik jest mały i nieustawny. Dodatkowo ma badziewną klapę otwierana jak w pic upach która unimożliwia wygodne wkładanie ładunku a jak teleskop się popsuje to nie ma zamienników i jesteśmy biedniejsi o 700 zł za 1 szt.
1,0
Wyciszenie
Bardzo słaba strona tego auta. Mam auto bezwypadkowe, w pełni sprawne. Zawieszenie słyszalne przy każdej prędkości . Hałasy docierajace podczas resorowania dziur. Silnik wyje przy przyspieszaniu i słychac go bardzo. Na trasie powyżej 110 zaczynaja sie szumy powietrza. Powyżej 130 jest głośno i trzeba podnosić głos. Czytałem inne opinie i stwierdzam że osoby które wypowiadały się tutaj pozytywnie chyba nie jeździły cichymi autami
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Plus to bezawaryjność , podczas 70k przebiegu wymieniłem coś w zawieszeniu a tak to tylko serwis olejowy , klocki itp Minus to duże spalanie nie oferujące żadnych emocji. Mam automat z napedem 4x4 , normalna jazda , nie dziadkowanie ani gaz do deski. Jazda tylko miasto 11,5-12,0 L Miasto + obwodnice 10L Trasa do 90 - 7,0L Trasa 110 - 8,0L Trasa 130 -10L Każdy kolejne 10k/h +1L Trasa na autostradzie z tempomatem 160 km/h 14-15L i wichura w kabinie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość auta nie jest najwyższa ale stosunek ceny do jakości jest super ponieważ auto jest bardzo tanie ! Zakup 6 letniego egzeplarza od 1 własciciela z przebiegiem 90k 34.000 zł, Podobny wyposażeniem tiguan 45k-50k
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektronika troche czasem siada. Czujnik ciśnienia w oponach wyskakuje na komputerze, ciagle mi szwankuje jakas kostka czujnika poduszki powietrznej pasażera. Na desce czasem się coś świeci później znika na 3 miesiące po czym znowu świeci . Generalnie nie zwracam na to już uwagi . Z irytujacych napraw to - teleskop dolnej klapy bagażnika 700zł (brak zamienników) daszki przeciwsłoneczne samoistnie zaczeły opadac - 800zł Kiepska skóra na kierownicy , bardzo sie wytarła ,oddana do malowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak , auto jest dosyc bezawaryjne . Skrzynia automatyczna może i jest kiepska ale za to bezawaryjna. Silnik wyje i ma okropny dzwięk ale jest wytrzymały .

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Koleos I SUV 2.0 dCi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Koleos I SUV