Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Koleos I SUV

Woodpecker, 13 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 63 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Koleos I SUV 2.0 dCi 150KM 110kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wrezszcie mieszczę się za kierownicą. Dla wysokiej osoby istotne są regulacje kierownicy i fotela w dwóch płaszczyznach.
4,0
Całokształt
W stosunku do Laguny II, nie ma rewelacji. Samochód jest tak samo wygodny, ale laga była cichsza w środku. Materiały wykończeniowe deski, słupków i fragmentów drzwi wzięto chyba z Poloneza. Tu jedyne trochę sytuację ratuje skóra. Ergonomia na przyzwoitym poziomie, Ekonomia wymaga odrobiny gimnastyki, ale też da się przeżyć.
Wrażenia
4,0
Silnik
To mój pierwszy \"klekot\" (dCI), ale nie jest źle. 150 koni w tym samochodzie w zasadzie wystarcza. Nie nadaje się do wyścigów, za to jest ekonomiczny. Prędkość maks na niemieckiej autostradzie to 182 km/h. Potem silnik mało nie zaliczył zawału.
5,0
Skrzynia biegów
Automat świetnie pracuje, nie szarpie. Zdecydowanie odradzam opinię serwisu o braku konieczności wymiany oleju w skrzyni i dyferencjałach. Wymieniać i jeszcze raz wymieniać. Zużycie oleju daje się odczuć w pracy skrzyni. Robi się głośno i nierówno.
4,0
Układ jezdny
Niestety tu Renault trzyma się tradycji. Gumowe elementy zawieszenia rozleciały się po 50 tysiącach przebiegu. Na plus wypada napisać, że usterki usunięto w ramach gwarancji. Wcześniej ujeżdżałem Lagunę, gdzie te same uszkodzenia wystąpiły przy 65 tysiącach km przebiegu.
Komfort
5,0
Widoczność
Tu nie ma się co rozpisywać. Duże przeszklone powierzchnie, do tego porządne lusterka. Fotochromat wymaga przyzwyczajenia. Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia doskonałą widoczność. Dla niższych osób jest spory zakres regulacji wysokości fotela kierowcy.
4,0
Ergonomia
Wszystkie dźwignie i przełączniki są pod ręką. Wygodne składanie tylnej kanapy za pomocą dźwigni, umieszczonych w bagażniku. Dużo wygodnych schowków, w tym koszyk na drobiazgi, chowany w podłokietniku. Brakuje uchwytu na gaśnicę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porównaniu z Laguną II ph 1, automatyczne programy wentylacji to tragedia. Załączenie odraszania przedniej szyby zostawia nas z szumiącym wentylatorem, który niestety sam się nie przełączny na niższy bieg.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dwie wysokie osoby z przodu i trzech niewyrośniętych Koreańczyków z tyłu to optymalna obsada :) Sytuację trochę ratują regulowane oparcia tylnej kanapy.
3,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej, w środku słychać szum opon, klekot silnika i pracę zawieszenia. Wygłuszenia testował gość chory na niedowład słuchu. Dobrze że audio jest odpowiednio głośne, bo można coś z tą kakofonią zrobić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ekonomika i serwis Renault to odległe bieguny. Ceny części i napraw, mogą zwalić z nóg nawet Chucka Norrisa. Co do spalania, najekonomiczniejsza prędkość podróżna to 110 km/h. Po mieście potrafi zeżreć prawie 11 l, ale to wina automatu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Do przyjęcia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gumy w zawieszeniu, amortyzatory klapy bagażnika. Upierdliwie psujące się żarówki w lampach klapy bagażnika, do wymiany których potrzebne są narzędzia. I przy dieslu trudno nie wspomnieć o fantastycznym wynalazku do drenowania kieszeni, jakim jest filtr cząstek stałych. Jeżeli stoisz w korku, a komputer stwierdzi że czas na czyszczenie, to jesteś ugotowany. Po wyjechaniu z korka może być za późno na procedurę czyszczenia, opisaną w instrukcji. Symbol kluczyka na desce wróży wizytę w serwisie i spore koszty.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek, jak na razie brak. Może dla tego że wolę trochę dołożyć i zrobić przeglądy i wymiany płynów i zużywających się elementów częściej jak zaleca producent?

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Koleos I SUV