Samochód doskonale się sprawdził tej zimy przy drogach i parkingach pełnych śniegu. Pewna jazda, znakomite trzymanie się drogi, napęd na 4 koła pracuje niezauważalnie, nie ma wrażenia ociężałości, jakie miałem kiedyś w Pajero. Przyzwoite spalanie. Doskonałe wyposażenie, od Hands- free począwszy (choć w Espace miałem wersję nie wymagającą przyciskania klamki przy zamykaniu, bardziej komfortową).
Wrażenia
5,0
Silnik
Znany już mi silnik z Espace (tam miał 174 KM) jest cichy, dynamiczny, elastyczny zarówno w mieście jak i na trasie, choć pewnie to też dzięki skrzyni automatycznej. Słychać go tylko przy gwałtownym przyspieszaniu, kolega zapytał nawet \"to benzynowy?\"
Dynamika jest nieco mniejsza, niż w Espace, przynajmniej takie mam odczucia.
5,0
Skrzynia biegów
Sześciobiegowy automat zmienia biegi niezauważalnie, bez szarpnięć, dość dobrze przyspiesza, choć demon przyspieszeń to nie jest.
4,0
Układ jezdny
Znakomicie wybiera wszystkie dziury na drodze (liczne tej zimy), jazda jest przyjemnie komfortowa, choć również twardsza, niż w Espace. Prowadzi się go bardzo pewnie. Wada- mały promień skrętu, bardzo mnie to zdziwiło, dlatego 4.
Komfort
5,0
Widoczność
W zasadzie bez uwag- auto dobrze się \"czuje\", lubię wysoko siedzieć i ten pojazd to zapewnia.
5,0
Ergonomia
W zasadzie wszystko jak w Renault- na swoim miejscu. Obsługa radia dość skomplikowana- ma masę różnych funkcji i żeby je wykorzystać trzeba trochę poczytać, na co zwykle brak czasu- na przykład do dziś nie sprawdziłem, jak zmienić dźwięk dzwonka telefonu. Swoją drogą znakomite są porty USB (choć czasem nie czyta wszystkiego na pendrive), audio-in.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie nie dogrzewa zbyt szybko (myślałem, że opinie o autach z wcześniejszych roczników się nie potwierdzą, ale jednak to rzecz do poprawienia). Sytuację ratują podgrzewane siedzenia, które z kolei grzeją trochę zbyt mocno i nie wyłączają się po osiągnięciu pewnej temperatury, jak w espace.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tego rodzaju wystarczająco dużo miejsca tak z przodu, jak z tyłu pojazdu.
5,0
Wyciszenie
Już pisałem przy okazji silnika- zaskakująco cichy pojazd.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Oczywiście więcej, niż podane w instrukcji ale trochę mniej, niż Espace- 11-12 w mieście, 7-9 na trasie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze, jakie zapłaciłem trudno znaleźć tak wyposażone auto, nawet KIA Sportage, którą brałem pod uwagę nie była tańsza przy tym samym poziomie wyposażenia. W zasadzie trudno jeszcze jakieś opcje wymyśleć, musiałem tylko dokupić mapę Europy zachodniej do Tom Toma (mam wersję Privilege- automat, szklany dach, skóra, ksenony), może jeszcze przesuwany elektrcznie fotel kierowcy mógłby mieć pamięć ustawień.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie trudno ocenić- jest zbyt nowe, nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.W.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW
[l/100km]