Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Koleos I SUV

murphy6, 13 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Koleos I SUV 2.0 dCi 150KM 110kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Świetny napęd 4x4.
5,0
Całokształt
Renault Koleos nie jest może autem, który przyciąga wzrok na ulicy i nie ma tak sportowych aspiracji jak reszta suvów (Outlander, Kuga, Tiguan) ale nie tego oczekiwałem od tego samochodu. Chciałem mieć auto komfortowe i z dobrym napędem na 4 łapy. Ten samochód póki co wywiązuje się z tego znakomicie a tym bardziej się cieszę że kupiłem to auto na zimę i mogę sprawdzić jak przydatny jest napęd 4x4, który na dodatek daje sporo frajdy. Minus jak na razie to długie nagrzewanie wnętrza poza tym wszystko jest tak jak powinno być.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jednostka napędowa Koleosa to dwulitrowy diesel o mocy 150 koni i momencie obrotowym wynoszącym 320 niutonometrów. Niestety do ściganta to mu bardzo daleko. Startując z pod świateł ciężko dochodzi do 100km/h (10s do 100km/h). Natomiast Koleos jest autem elastycznym i w trasie silnik jest wystarczający. Włączając samochód od razu człowiek wie że to diesel. Wibracje są mocno odczuwalne, hałas jest dość duży. Na szczęście po nagrzaniu silnik się uspokaja i cisza zapada.J Średnie spalanie przy dynamicznej jeździe i często załączającym się napędzie tylnym(zima) wynosi 8.5 l. Autko zapala bez problemu nawet przy -20.
4,0
Skrzynia biegów
Problem jest czasami aby wrzucić pierwszy bieg, jednakże zdarza się to sporadycznie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest zestrojone bardzo komfortowo, więc nie będzie jakoś wspaniale się prowadził, ale nie po to jest ten samochód. Jak ktoś szuka sportowego SUVA to musi kierować się gdzie indziej np. do Forda. Tylko trzeba pamiętać że już tak dobrych właściwości terenowych to już auto nie będzie miało. Napęd jak wiadomo 4x4 sterowany przez komputer, technologia Nissana ALL MODE 4X4-i. Przydaje się na śliskiej nawierzchni, idealny zimą!
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna, bardzo duże lusterka boczne. Jedynie widok przez tylną szybę mógłby być lepszy, ale od czego są czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Nie mam żadnych zastrzerzeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą bardzo długo się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trochę za mały z tyłu ale wkońcu to nie X5. :)
5,0
Wyciszenie
Świetne, domyślam się że jedno z najlepszych w tej klasie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak narazie pali 8.0 l w trasie. Cena przeglądu średnia, oscyluje koło 1200 zł chyba, bo dobrze nie pamiętam. ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba dobrze cene dopasowali do jakości auta. Niedostaniesz tak dobrze wypasionego Suva za te pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1.Wymiana gwarancyjna skórzanego mieszka do dźwigni zmiany biegów, który się rozerwał. 2.Zawieszający się czasem termometr temp. zew. 3.Parę razy, ale jednak Hands Free nie chciało zadziałać. 4.Wymiana gwarancyjna dwóch wahaczy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Koleos I SUV