Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Koleos I SUV Facelifting 2013

Tuareg, 7 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 146 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Koleos I SUV Facelifting 2013 2.0 dCi 150KM 110kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
3,92
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wszystko łącznie !
4,0
Całokształt
Bardzo dobry choć "nie wyglądający" samochód. Po Toyocie Rav4 z 2010 roku po prostu rewelka. Toyota jest byle jaka i mocno przereklamowana. Wygląda lepiej niż jeździ ale bezawaryjność jej diesla 2.2 to mit - sporo problemów z układem paliwowym a szczególnie wtryskiwaczami Denso, na których chyba nikt się do końca nie zna i nawet przyzwoicie nie umie ich zweryfikować.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na razie brak jakichkolwiek problemów. Auto z polskiego salonu, gdzie poprzedni/pierwszy właściciel też nie zgłaszał jakichkolwiek uwag - zweryfikowana historia serwisowa. Jedyny minus to dość głośna praca turbiny do momentu jej pełnego rozgrzania oraz nie tyle brak co nieporywająca moc silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Normalnie pracuje, zmiana biegi precyzyjnie bez niepokojących objawów.
5,0
Układ jezdny
W porównania z poprzednią Toyotą i Kugą I-szej generacji o klasę wyżej - zarówno komfort jak i wydajność napędu 4x4. Toyota jedynie precyzją prowadzenia może konkurować choć jej niewielki rozstaw osi daje popalić na poprzecznych nierównościach. Koleos jest wygodniejszy i sprawia solidniejsze wrażenie - nic nie stuka, puka czy trzeszczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Dla mnie OK - nic na szczególny plus i nic na kategoryczny minus.
4,0
Ergonomia
Jest OK - przy 185cm. wzrostu i wadze koło 120 kg. nie mam problemów z zajęciem miejsca, ustawieniem fotela czy kierownicy - pasażerowie też nie płakali.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zobaczymy jak będzie przy b. niskich temperaturach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto w czerwcu br. od pierwszego wlaściciela/salonówkę, na miesiąc przed końcem gwarancji czyli niespełna trzylatka, wersja Boss Edition, z przebiegiem 136.000 km. Jedyne elementy na których widać niewielkie zużycie to gałka zmiany biegów /początki łuszczenia się chromu/ oraz koło kierownicy w miejscu gdzie poprzedni właściciel najwidoczniej lubił je trzymać - cała reszta bez najmniejszych śladów /po 100.000 km. wymienione było siedzisko fotela kierowcy - popękała "ekoskóra", serwis ponoć z wymianą ie robił problemu/. Mechanicznie samochód w doskonałej kondycji, serwis po kupnie sprawdził całą historią, wykonał pełna diagnostykę oraz zaktualizował oprogramowania R-linka - nie znalazł w historii ani jednej usterki ! Za trzyletnie auto zapłaciłem niecałe 50.000 zł. - ile trzeba by zapłacić za Tiquana, Kugę, CRV czy Rav4 z 2014 roku ?
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem - za krótko mam ten samochód ale wnioskując z historii serwisu /auto było regularnie co 10.000 km. na wymianie oleju i weryfikacji mechanicznej/ nic do dzisiaj szczególnego się nie działo.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Chyba brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Koleos I SUV Facelifting 2013