Samochód o wyglądzie lodówki, ale bardzo praktyczny. Gabaryty kompaktu, ale wnętrze katedry. Fajne relingi dachowe ze zintegrowanymi poprzeczkami, tzw. 2w1.
Nie wiem kto był pierwszy, czy Niemcy, czy Francuzi, ale Mercedes Citan zewnętrznie różni się tylko atrapą.
Samochód fajny dla kogoś, kto ma dużą rodzinę, jeździ za miasto na działkę lub ma budowę, do tego wysoki prześwit 18cm - jak w SUW'ach. Szkoda, że nie ma napędu 4WD.
Wrażenia
5,0
Silnik
Start na światłach powolny, ale za to na trasie bajka. Silnik mocny, bardzo elastyczny, wyprzedzanie bez redukcji biegów.
4,0
Skrzynia biegów
6 - biegi krótkie, ale dobrze wchodziły. Mogły by być inaczej zestopniowane, szczególnie 6 jako nadbieg którą włączało się już przy 70km/h. Francuzi mogli by sobie podarować "podpowiadacza" zmiany biegów.
4,0
Układ jezdny
Samochód wysoki, przy dużych prędkościach bardzo wrażliwy na boczne podmuchy wiatru.
Komfort
4,0
Widoczność
Drzwi od bagażnika były dzielone, więc tylny słupek ograniczał widoczność.
5,0
Ergonomia
Przyciski i pokrętła na swoim miejscu, wszystko proste i intuicyjne, do tego schowki i półki. Genialne rozwiązanie jeżeli chodzi o składanie siedzeń - w ciągi 1 min wnętrze zmieniało się w jedną wielką płaską podłogę.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze ma dużą kubaturę, więc trzeba trochę poczekać na ciepełko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bezkonkurencyjne!
1,0
Wyciszenie
Mogło by być ciszej.
Głośność, to jest największa wada tego samochodu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ON tani i małe zużycie. Jeżeli były jakieś naprawy, to pokrywała je gwarancja. Zapłaciłem jedynie za normalną eksploatację: wymiana oleju co 22.000 km + filtry; szczęki hamulcowe przód 1x, natomiast po 80.000 wymieniłem komplet hamulców (przód i tył za 1.800zł).
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem na wyprzedaży rocznika z ogromnym rabatem. Uważam, że warto było.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co pół roku przepaliła się jakaś żaróweczka, ale koszt wymiany był śmieszny.
Wymiana halogenu trwa 1min, bo wszystko jest na wierzchu i dostępne, nie potrzeba nawet śrubokręta.
1 raz poluzował się wąż odwadniający od klimy i woda ciekła do wnętrza kabiny - koszt usunięcia usterki wyniósł 40zł.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy 60.000 km wymiana dwumasy, ale w ramach gwarancji, więc bez dodatkowych kosztów.
Przy 120.000 km znowu poczułem, charakterystyczne drgania dwumasy, więc jako, że był czas na wymianę rozrządu i inne tam, odsprzedałem dilerowi.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 110KM 81kW
[l/100km]