Karoseria
: Przestrzeń ogromna. Większa niż w moim poprzednim kangurze I.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Przeniesienie napędu
: Czasem lekko szarpie przy ruszaniu. Dwumasa jest OK, więc to raczej wynika z takiego a nie innego rozkładu momentu i mocy na dole zakresu obrotów.
Inne
: Piszczą pedały hamulca i sprzęgła.
4,0
Całokształt
To mój drugi Kangur. Poprzednio miałem jedynkę z benzyniakiem 1,4. Był trochę mniejszy w środku i na zewnątrz. Przede wszystkim jednak był dużo lżejszy. Dlatego mimo tylko 75 KM, w mieście był znacznie bardziej żwawy od obecnego. Mój aktualny Kangur, za to, o wiele lepiej sprawdza się w trasie. Moc 105 KM wystarcza do szybkiej jazdy autostradowej i do wyprzedzania. Ponad 3 tys. obrotów można nawet powiedzieć, że jest dynamiczny. Jest to jednak okupione sporym zużyciem paliwa. Zarówno w mieście, jak i w czasie szybkiej jazdy pali za dużo jak na diesla. Miałem Golfa TDI, którego żadne katowanie nie mogło zmusić do spalenia więcej niż 6/100, a średnio palił 5-5,5/100. Mam też Cytrynę HDI, która pali średnio dokładnie tyle samo co Golf, a w trasie nawet 4-4,5/100. Niestety Kangur pali średnio 7,5/100, przy normalnej, mieszanej, w miarę dynamicznej jeździe. Owszem, można obniżyć tę średnią, ale to wymaga baaardzo dziadkowej jazdy. Generalnie jednak jestem zadowolony. Lubię wysokie samochody do których łatwo się wsiada. Auto kupiłem jako używane, w polskim salonie, z pełną historią. Wymieniłem rozrząd, płyny i filtry i jeżdżę. Auto nie rozpieszcza komfortem. Widać dostawczy rodowód. Siedzenia są twarde ale wygodne, wnętrze ergonomiczne. Składanie tylnej kanapy genialnie proste. Wolałbym z tyłu podwójne drzwi zamiast klapy, która jest ogromna i sprawia problemy na parkingach. Trochę ciężko chodzą boczne drzwi odsuwane. Bardzo trudno dogrzać wnętrze zimą i równie trudno schłodzić latem. Układ ogrzewania i klimatyzacji jest stanowczo za mało wydajny do takiego wnętrza. Zaznaczyłem, że nie kupiłbym drugi raz, ale to tylko dlatego, że widzę jak się to auto męczy przy moim obecnym sposobie wykorzystania. Krótkie jazdy po mieście to nie dla tego samochodu. Mając już jednego oszczędnego diesla w domu, lepiej drugie auto kupić małe i benzynowe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wyczuwalna turbo dziura. Jak na diesla, dość wysoko, bo ponad 3 tys. obrotów, dostaje prawdziwego kopa.
4,0
Skrzynia biegów
6-biegowa, dobrze zestopniowana. Nadrabia niedoskonałości silnika.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie, przednie słupki trochę przeszkadzają.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie ma być. Mimo braku regulacji osiowej kierownicy, pozycja wygodna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety, ogromne wnętrze trudno ogrzać i schłodzić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Istny autobus :)
3,0
Wyciszenie
Duże pudło rezonansowe, to i dość głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali sporo jak na diesla.
4,0
Stosunek jakość/cena
Bez uwag.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 105KM 77kW
[l/100km]