Kangoo II 2008, 86 KM, wersja dostawcza 2 osobowa. Auto użytkuję prawie od początku od przebiegu 15 tys. km. Obecnie ma ponad 160tys. km. Mam dopiero wymienić pasek rozrządu (instrukcja serwisowa przewiduje wymianę po 160 tys lub 5 latach). Oryginalne paski i amortyzatory, ale tutaj trzeba zaznaczyć, jeździ głównie bez ładunku jedna osoba.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje rewelacyjnie, żadnych awarii z wtryskami itp., pali w największe mrozy. Bardzo ważne aby tankować dobre pewne paliwo.Olej pełny syntetic wymieniany co 10-15 tys. Po przebiegu około 120 tys. popsuł się czujnik ciśnienia oleju, zaczął przeciekać- to jedyne co robiłem pod maską. Spala około 6 litrów przy mieszanej jeździe .
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj gorzej , drążek zmiany biegów pracuje topornie i głośno.
Mam wersje pięciobiegową i brakuje do jazdy autostradą 6 biegu. (auto może spalić z 8 litrów przy 150 km/godz.)
4,0
Układ jezdny
Dobrze się prowadzi i amortyzuje. Wymienione końcówki drążków kierowniczych dwa razy z prawej strony, łączniki stabilizatorów raz. Przednie tarcze hamulcowe wymieniłem po 150 tys.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko i auto ma wielką szybę. Widoczność bardzo dobra.
3,0
Ergonomia
Tu powinno się poprawić siedzenie kierowcy, nie mówiąc o pasażera które jest wybitnie niewygodne (wersja składana do przewożenie ładunków) i brak jakiejkolwiek regulacji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra wydajna klima bez najmniejszej awarii i ubytków .
Ogrzewanie raczej słabe na niskie temperatury.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla człowieka o wysokości 180 cm wystarczająca.
3,0
Wyciszenie
Wersja z siatką oddzielającą przestrzeń ładunkową. Dość głośno od paki z tyłu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak się nie jeździ na przeglądy do serwisu i nic się nie psuje to sami oceńcie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko drobne usterki: przełącznik kierunkowskazów po 100 tys., wypalone gniazda świateł do tablicy rejestracyjnej z bezpiecznikiem(uwaga-bezpiecznik pod maską pod komputerem, wymiana czasochłonna), pierwsze oryginalne klocki mało wytrzymałe 50-60 tys, następne zamienniki wytrzymują 100 tys.,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 85KM 63kW
[l/100km]