Gdyby nie awaryjnosc i ceny części jest OK. Nie limuzyna, jak dla mnie to auto do \"pracy\". Można i w 5 osób, można przewieść palete.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak dla mnie to jedyny element, do którego nie mam zastrzeżeń. Do jazdy po mieście idealny... do tych 80-100 km/h w miarę szybko i bez \"żyłowania\".
Ale turbosprężarka zaczęła leciutko przeciekac przy 120tyś. i niebawem będę musiał ją zrobić.
Pękł wężyk od turbo do intrecoolera - ponad tys w ASO. Udalo sie na giełdzie za 20zł.
Przy 170 tys zaczeły pojawiać się problem z wtryskiwaczami .. .droga impreza.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń.
1,0
Układ jezdny
od dobrych 80 tys km walcze z zawieszenim. 4 warsztaty, 2 x wachacze, 3 x różne komplety kół, 2 x tarcze, 5 x koncówki drążków, 5 x zbieżność ... caly czas trzęsie autem przy +/- 80 km/h.
Koncówki co 15-20 tys. Amortyzatory chyba co 60tys.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak dla mnie OK. Wszystko widac, lusterka duze.
4,0
Ergonomia
W sumie też bez zastrzeżeń. Wszystko jasno i czytelnie. Do wszystkiego jest dostęp.
Zapomniałbym ... fatalnie umieszczone zapięcia pasów z tyłu. Nie jedna osoba masowała sobie kość ogonową.
Niestety 2 razy doszło do sytuacji, w której osoba siadająca z tyłu, wchodząc trzymała się za słupek \"bo tak wygodnie przy drzwiach suwanych\" - a w tym momencie osoba siadająca z przodu zamknęła drzwi... :/
Szkoda, że między nadkolami nie wchodzi paleta EURO.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa jak należy. Grzać grzeje. Nie wiem jak z tyłu bo w większości wypadków jeżdzę sam.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu chyba troche ciasno, a na pewno niewygodnie.
3,0
Wyciszenie
Mam poprzeczki zamiast relingow .. do 120km ok. Powyżej tej prędkości jest fatlnie. Ogólnie słabo.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do spalania to ja jestem zadowolony, przy dynamicznej jezdzie i praktycznie tylko po mieście to 6.6 l. Paliwo tylko ze statoil. Na trasie jak był nowy schodził do 5l.
Co do cen przeglądów to przy 60tys byłem w ASO i dostałem listę napraw na 6.5 tyś. To była moja ostatnia tam wizyta. Część rzeczy faktycznie się popsuła ... tylko, że 2 lata później przy 120-150 tys. ;)
Części ... PORAŻKA... brak zamienników, a oryginały bardzo drogie.
3,0
Stosunek jakość/cena
kupilem nowy, ciezko stwierdzic. Ale na chwile obecną rozważając jego sprzedaż, mysle ze jest tani.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
plastiki .. rączki od oparcia foteli (w 1 roku) - 170 zł.; pokrętło nawiewu; mocowania pokrywy bagaznika, mocowania pokrywy silnika.
Linka w oparciu tylnego siedzenia..(jak rowerowa) - 430 zł. (dorobilem za 50zl)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Waż od turbo do intercoolera (ok.100tys)- ok. 1100zl (20zl gielda)
Pompa wspomagania (ok. 60-80tys) - 3500zl
Sprzęlo (130 tys) - 1.5 tys
Przekladnia (120 tys) - 3500 zl(600zl regeracja)
Kolo pasowe alternatora - okolo 50o zl (z paskiem i wymiana)
Rozrusznik (ok. 100 tys) - lutowanie czegos .grosze ale unieruchomilo auto.
Wtryskiwacze, swiece i pompa paliwa (170tys) - wtryskiwacze w stacji BOSCH 3500zl i 400zl wymiana, na allegro po 600. Wiec i tak 3tys. Pomimo wymiany swiec i tak nie odpala i wariuja kontrolki ... 3 warsztat.
Do mojej wersji nie ma zamiennikow polosi (135tys) - 1400zl (uzywana za 200zl)
Padl mi jeszcze alarm.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 84KM 62kW
[l/100km]