Ocena kierowcy - Renault Kangoo I Minivan Facelifting 2003
Miszczak Sławomir-woj.Śląskie,
18 lat temu
Silnik 1.5 dCi 82KM 60kW
Rok produkcji 2004
Przebieg:
80 tys. km
3,08
25% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Ogólna ocena w stosunku do innych aut o podobnej specyfice wypada raczej dobrze.Najlepsze wrażenie jest zaraz na początku i niestety obniża się w trakcie użytkowania.Gdyby nie drzwi dające możliwość wygodnego wsiadania i wysiadania kierowcy i pasażerom, ocena znacznie by uległa na niekorzyść.Uwaga na zapięcia pasów b. w części tylnej pasażerów, ( mogą być przyczyną siniaków na siedzeniu)
Wrażenia
3,0
Silnik
Bardzo czuły na jakość paliwa.Jedynie na paliwie "Shella" nie muszę oglądać podświetlonych kontrolek świecy i zapłonu.Serwis proponuje wymianę sondy , ja preferuje zmianę paliwa.Pomogło i działa od 10 miesięcy.
4,0
Skrzynia biegów
Po przejechaniu 80 000 km. bez zastrzeżeń.
3,0
Układ jezdny
Trzeba się przyzwyczaić do bujania autem i wrażliwością na podmuchy boczne wiatru.Po 50 000 km zaczynają skrzypieć elementy zawieszenia.Nie ma co poszukiwać przyczyny - w zależności od pory roku coś innego skrzypi.
Komfort
3,0
Widoczność
Ogólnie dobra widoczność w każdym punkcie.Wersja z przeszklonym dachem zastanawia mnie od momentu zakupu.Po pierwsze-nieprawdą jest że można podejżeć przez nią jakie jest światło na sygnalizatorze, ( folia zniekształca obraz i zamazuje kolory).
Po drugie-słońce w południe świeci prosto w głowe i dodatkowo oślepia.Po trzecie-wymiana to koszt 4 880 zł, czas oczekiwania 4 tyg.Nie ma zamienników (tylko ogyginał)
3,0
Ergonomia
Jego bryła mówi sama za siebie.Troche lepiej niż jazda szafą 3-drzwiową.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem gorąco - zimą zimno.Moim skromnym zdaniem system ogrzewania i wentylacji nadaje sie do Tali a nie do Kango!!!!!!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dość dla 4 pasażerów a przestrzeń ładunkowa ok.
3,0
Wyciszenie
Do 90 km/h przyzwoicie.Powyżej zaczyna się wzmagać do kwadratu co 10 km/h.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w granicach auta osobowego przy jeżdzie do 90 km/h.Powyżej potrafi wzrosnąć o połowę.Po przejechaniu 15 000 km konieczna wymiana tarcz i klocków.(może dlatego że oryginalne).Następne wymiany co 25 000 km - czy to z ładunkiem -czy nie
3,0
Stosunek jakość/cena
Dziś wiem że 62 000 tyś jest ceną mocno wygórowaną.Gdybym miał podjąć jeszcze raz decyzję o zakupie tego samochodu to cena 50 000 była by mocno do przemyślenia.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przewody łączące fotel z systemem poduszki powietrznej nie łączą w niskich temperaturach (kurczą się), w wysokich nie stykają (albo za ciężkie-albo żle zamocowane).
Na wysokości pedału hamulca jest umieszczona kostka elekt.potrącenie czubkiem buta powoduje zwarcia i anomalia oświetlenia tyłu samochodu oraz sterowania wtrysku paliwa.(efekt podobny jak( praca bez jednej świecy w aucie benzynowym typu Polonez)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 80 000 km nie miałem poważnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 82KM 60kW
[l/100km]