Ocena kierowcy - Renault Kangoo I Minivan Facelifting 2003
Piotr,
10 lat temu
Silnik 1.5 dCi 82KM 60kW
Rok produkcji 2004
Przebieg:
342 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
2,85
31% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: nie rdzewieje !
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: skrzynia biegów, sprzęgło
Inne
: pompa wspomagania ukł. kierowniczego to bubel
2,0
Całokształt
auto trapione jest częstymi awariami, co znacznie obniża ocenę pojazdu
auto mam od nowego
Wrażenia
5,0
Silnik
najmocniejszy punkt auta, wymianie uległy świece żarowe (po 280 tys) i dwa razy pompa cieczy (po 180 i 220 tys)
silnik pomimo przebiegu pracuje doskonale, nie ma problemu z zapalaniem, nie stracił też szczególnie dużo na żwawości
2,0
Skrzynia biegów
po 300 tys rozpadły się synchronizatory 1 i 2 biegu, dwukrotnie wymieniane było sprzęgło po 240 i 330 tys o dziwo koło dwumasowe ma się jeszcze dobrze choć zaczynają się przenosić drgania
2,0
Układ jezdny
samo prowadzenie przeciętne (mam porównanie z Oplem Combo o podobnym roczniku, który prowadzi się zdecydowanie lepiej) ale trwałość żadna
dochodzą liczne awarie: pompa wspomagania 6 razy! (w tym dwa na gwarancji) czyli po 60 tys , 90 tys, 140 tys, 220 tys 290 tys, 310 tys znów zaczyna buczeć więc chyba dogorywa
trzykrotnie wymieniane były łożyska kół przednich, raz wahacz przedni, raz końcówka drążka
do tego typowa wymiana łączników stabilizatorów nawet nie wiem ile razy
dość głośno pracujące zawieszenie, prowadzenie auta nieco gorsze niż u konkurencji
Komfort
4,0
Widoczność
duże lusterka, duże szyby jest OK
2,0
Ergonomia
rozmieszczenie włączników chyba projektował sabotażysta
słabe trzymanie boczne foteli chyba typowe dla tej klasy aut
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zupełności wystarczające, skuteczne ogrzewanie jak i klima
silnik szybko osiąga temperaturę
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dużo miejsca
3,0
Wyciszenie
od auta tej klasy nie ma co za dużo wymagać, silnik sam w sobie jest dość cichy, ale kabina od silnika nie jest chyba izolowana akustycznie, gołe blachy kabiny też dźwięku nie tłumią
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa nie przekracza 6 l/100 km ON, więc spalanie jest w porządku, za to roczne koszty napraw zwykle sięgają 2-7 tys zł.
2,0
Stosunek jakość/cena
auto kupiłem na promocji, było blisko 10 tys tańsze od analogicznego Combo i myślę, że na naprawy poszło dwa razy więcej kasy niż zaoszczędziłem przy zakupie
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
silnik wycieraczek, czujnik wlewu paliwa (nie można było otworzyć tylnych drzwi), łączniki stabilizatora, świece żarowe, sprężyna zawieszenia tylnego (trzeba było wymienić dwie), łozyska kół przednich
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
pompa wspomagania układu kierowniczego psuje się regularnie i często, a koszt nowej przekracza 2 tys, regenerowana to ok 800 zł
dwukrotna wymiana sprzęgła
naprawa skrzyni biegów
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 82KM 60kW
[l/100km]