Ocena kierowcy - Renault Kangoo I Minivan Facelifting 2003
ukasz ostrołęka,
15 lat temu
Silnik 1.5 dCi 82KM 60kW
Rok produkcji 2004
Przebieg:
290 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
3,92
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Dynamika
4,0
Całokształt
Świetne autko dla średniozamożnej rodziny, jeszcze lepsze dla biznesu, który czasami musi coś przewieźć. Zadowalająca dynamika i ekonomia. Plastiki w środku są niskiej jakości, ale póki co u mnie jeszcze nie trzeszczą.
Wrażenia
4,0
Silnik
Zaskoczył mnie ten silnik. Jest bardzo Dynamiczny i pozwala wyprzedzać bezpiecznie. Troszkę mocy więcej by się przydało, ale... o tym ale opowiem w części o zawieszeniu...
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i z dość dużą precyzją, czasami myli się 1 z 3, ale się przyzwyczaiłem... przyczyną jest jak twierdzi serwis \"reno\" niesprawna sprężyna wybieraka...
3,0
Układ jezdny
Na pusto jak tarpan, na pełno na zakrętach idzie po prostej. Prowadzi się dobrze o ile ktoś nie szaleje. Szybko pokonywane zakręty objawiają się znacznym przechyłem nadwozia, przez co wszystko spada i się przesuwa. Na łukach też średniawo... ale to w końcu uosobowiony dostawczak.
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoka linia tylnej szyby sprawia, że cofanie patrząc przez nią traci sens. Lustereczka poprawne, aczkolwiek mogły by mieć troszkę szersze pole widzenia w pionie. Siedzi się wysoko, dzięki temu widoczność do przodu jest wręcz wzorcowa, często daje to przewagę przy wyprzedzaniu niższych osobówek :)
4,0
Ergonomia
Troszkę więcej schowków mogło by być, ale ten wielgachny nad przednią szybą bije wszystkie inne, połknie wszystko co potrzebne i niepotrzebne w aucie. Fotele mogły by mieć trochę lepsze wyprofilowanie w okolicach lędźwi, pokonując po 400, 500 km dziennie czuje się brak tego. Jak dla mnie przydała by się też regulacja kierownicy wzdłuż. Jak ktoś lubi siedzieć z nieco bardziej wyprostowanymi nogami ma słaby kontakt z kierownicą, a drążek zmiany biegó, zwłaszcza w pozycji biegu 5 jest jakby nieco za daleko. Jak ktoś lubi siedzieć z nogami nieco bardziej podkurczonymi, to bardzo wygodnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa ładnie, ale tylko okolice przednich foteli, zanim ciepło dotrze do tyłu trwa to nieco długo. Klima mogła by być nieco wydajniejsza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciężko było by z takich wymiarów wykrzesać coś więcej. Dużo miejsca na fotelach przedniego rzędu, jak i na tylnej kanapie. Bagażnik duży, wystarcza na bagaże 5 osób, które może zabrać to auto bez problemu, mało tego, można by tam jeszcze coś dorzucić. Bo złożeniu tylnej kangurek łyknie niemalże wszystko. A do tego te wymiary zewnętrzne... na parkingu jest się w wygranej pozycji. Zmieści się wszędzie, a dzięki pudełkowatej budowie łatwo wyczuć jego wymiary i parkować na centymetry.
3,0
Wyciszenie
Mogło by być nieco lepsze, zwłaszcza powyżej 120 km na godzinę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej przepisowej jeździe w trasie 5 nie jest wyczynem. Biorąc jednak pod uwagę, że mój kangur jest najszybszym kangurem na podlasiu i mazowszu ;) spala około 7 l/100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
Może być. Jakość przeciętna i cena przeciętna. Gdyby zapytanie było przestrzeń/cena, kangur wygrał by na całej linii.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stanął jeszcze w trasie. Szyby elektryczne wciąż działają, światła świecą... dobrze jest.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silniczek pomimo sporego przebiegu i ciężkiej nogi nie ma znamion zmęczenia. Trochę szwankuje wspomaganie kierownicy. Serwis \"reno\" twierdzi, że jest ono nie rozbieralne i każe wymieniać całość, z praktyki jednak wiem, że dobry mechanik je zrewitalizuje za około 400 zł.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 82KM 60kW
[l/100km]