Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Kangoo I Minivan Facelifting 2003

maxfun, 12 lat temu
Silnik 1.5 dCi 65KM 48kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 282 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Kangoo I Minivan Facelifting 2003 1.5 dCi 65KM 48kW 2003-2005 - Oceń swoje auto
3,46
16% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie auta
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Lejące wtryskiwacze doprowadziły do deformacji tłoku na tyle by zablokować pierścionki i doprowadzić tym samym do konieczności naprawy głównej silnika. Obywa się bez naprawy bloka!
Zawieszenie : Tylna belka jest zmorą tego czteronoga. Różnorakie wersje ładunkowe utrudniają naprawę do stanu oryginalnego. Każda belka pasuje do tego wynalazku. Można upchać inne. Zmienia się tylko ładowność i pozostawia stare graty hamulcowe by lepiej hamowało.
Układ elektryczny : Wszędobylskie problemy z układem elektrycznym.
3,0
Całokształt
Ogólnie rzecz biorąc auto jest ciekawym środkiem transportu. Jest mocno funkcjonalne i dość pakowne. Chyba najlepiej wypada z mikrovanów z 5 osobami na pokładzie. Jednakże spartańskie wykończenie irytuje. Brak nawiewów tył, brak głośników tył w std, brak schowków w tylnej przestrzeni.
Wrażenia
3,0
Silnik
Kultura pracy jest przeciętna. Auto adekwatnie do mocy reaguje na pedał gazu. Jednakże materiały i rozwiązania techniczne pozostawiają wiele do życzenia. (wtryskiwacze, zawór egr)
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia, wiecznie przepocona na wybieraku. Wada wybieraka położonego od dołu skrzyni biegów. Przełożenia krótkie, skrzynia jest słyszalna, ale nie denerwująca. Trochę brakuje 6tego biegu dla osób z \"pustoprzebiegami\".
4,0
Układ jezdny
Do zawieszenia przedniego brak zastrzeżeń. Tył jednak jest zmorą użytkowników, ale na szczęście robi się to 1 na bardzooo długi czas. Przy sprawnym zawieszeniu poruszanie jest porównywalne z komfortem aut osobowych klasy micro, mini, może nawet średniej (chociaż tutaj nie wiem czy nie na wyrost ocena). Porównywalnie do mikrowanów jazda jest bardzo przyjemna.
Komfort
5,0
Widoczność
Posiadana przeze mnie wersja jest w całości oszklona. Widoczność za tym jest idealna. Nie sprawia problemów wyjeżdżanie z parkingów i wysepek. Lusterka ekstra - nie rozumiem dlaczego ale prawe nie jest sferyczne, a przydałoby się - może już ktoś wymieniał.
4,0
Ergonomia
Położenie przycisków i tym podobnych na stanowisku kierującego jest dobre. Wszystko wciska się z łatwością i bez oporów. Przyczepić się można do lewarka zmiany biegów, w którym trzeba szukać biegów. Kolejnym denerwującym faktem jest problem odszukania klamki przez użytkowników tylnych foteli. Podejrzewam słabe oświetlenie tyłu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie pierwszego rzędu jest doskonałe, jednak w wersji tej nie ma kanałów ogrzewania tył. Tu powstaje problem zimą. Latem klimatyzacja daje radę, ale jak wyżej w pierwszej klasie (1 rząd) z tyłu komfort maleje. Źle rozwiązane otwieranie i zamykanie nawiewu środkowego - w większości przypadków spotykam się z uszkodzonym (ułamanym) mechanizmem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco i jazda nie sprawia kłopotu zarówno z przodu jak i z tyłu. Porównanie do auta klasy średniej na pewno wypadnie na minus dla kangoo. Spartańskie regulacje foteli i brak jakiejkolwiek z tyłu. Mi na szczęście seryjne odpowiada.
3,0
Wyciszenie
Jazda z prędkościami do 90 km nie jest uciążliwa. Przeciętnie wyciszony środek nie jest jednak studnią. Nie ma tutaj dźwięków wyginającej się blachy. Sprawne zawieszenie ładnie tłumi nierówności. Jazda z prędkościami powyżej 120 km/h jest bardzo uciążliwa i nieprzyjemna.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zadowalające zużycie paliwa od nawet 4,8 do max 6,5. Podstawowe przeglądy w przystępnych cenach.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli chodzi o stosunek jakość cena mogę każdemu to auto polecić. Auto na rynku wtórnym jest tańsze niż konkurenci ze sprzedażą też nie powinno być problemów.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy kangoo można non-stop coś naprawiać. Ale tak jest w każdym aucie. Silnik centralnego drzwi przesuwnych zamarzł/zepsuł sie, egr się zapchał, świecąca się kontrolka air bag, czujnik położenia pedału gazu, sygnalizatory dźwiękowe wewnątrz.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wtryskiwacze które powodują większość usterek w tym aucie. \"Lejący\" potrafi zrobić dziurę w tłoku, lub go zdeformować do takiego stopnia by zablokował pierścionki i remont silnika gotowy. Na szczęście zabieg ten poprawnie przeprowadzony usprawnia auto na nowo (brak rys na gładziach - w 99% przypadków to pierścionki się zużywają a nie gładzie). Denerwujące rozwiązanie tylnej belki która jest łożyskowana chyba łożyskami z roweru górskiego (jakieś chińskie).

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Kangoo I Minivan Facelifting 2003