Samochód użytkowany jest przeze mnie od nowości tj. stycznia 2016 roku (samochód produkcji z końca 2015 roku). Jeśli miałbym opisać to auto jednym słowem to byłoby to słowo DRAMAT. Początkowo Kadjar nie sprawiał dużych problemów i prawie wszystko działało prawidłowo. Prawie, ponieważ praktycznie od wyjazdu z salonu auto posiada dwie bolączki - pierwszą jest wydawanie dziwnych i dość głośnych dźwięków przez komputer pokładowy (lub jakiś osprzęt się za nim znajdujący), które brzmią jak przepięcia prądu. Drugą sprawą jest losowe (bo czasem występujące co 2 dni a czasem nie występujące pół roku) włączenia się chłodzenia silnika na maksymalne obroty tuż po jego zgaszeniu (co najlepsze do schładzania silnika dochodzi nawet zimą przy sporym mrozie i po przejechaniu kilometra). Na zgłaszania obu tych problemów serwis ASO za każdym razem stwierdza - tu cytat - iż "ten typ tak ma i nie da sie z tym nic zrobić". Po około trzech latach doszło do awarii blokady zamka tylnych drzwi (co akurat jest typową usterką dla Renault, którą miałem także w innych modelach tej marki). Przy przebiegu 105 tysięcy kilometrów podczas jazdy po autostradzie doszło do całkowitego rozpadu turbiny, której łopatki zassał silnik a samochód, którego naprawa kosztowała krocie do serwisu wracał lawetą. Teraz przy przebiegu 120 tyś spod maski przy obrotach poniżej 2000 wydobywają się dziwne dźwięki spowodowane silnymi drganiami jakiegoś elementu, ponadto fotel kierowcy przy każdym zakręcie potwornie skrzypi. Silnik dCi 130 sam w sobie nie jest złą konstrukcją, jest w stanie dynamicznie napędzić samochód, kultura pracy jest ok a spalanie bardzo niskie. Skrzynia biegów mało precyzyjna ale do przeżycia. Reszta samochodu w porządku.
Podsumowując - Kadjar to jedna wielka jeżdżąca awaria i o ile wygoda, prowadzenie czy ogólna satysfakcja z jazdy są na dobrym poziomie tak ilość awarii i problemów z tym autem stanowczo zniechęca do tej marki, niestety ale NIE polecę tego samochodu nawet największemu wrogowi.
Wrażenia
2,0
Silnik
3,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 dCi 130KM 96kW
[l/100km]