Samochód który przyciąga wzrok, zarówno z zewnątrz jak i w środku. Wygodne fotele pozwalają zająć dogodna pozycję i cieszyć się z jazdy. Ogólnie pozytyw, i gdyby tylko mocy na stracie miał więcej to byłby ideałem. Ponieważ jednak etap fascynacji prędkością mam już dawno za sobą nie narzekam. W codziennej jeździe radzi sobie naprawdę nieźle, a liczne gadżety pozwalają się cieszyć autem którym poruszam się na codzień.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po tak krótkim okresie użytkowania trudno się czegokolwiek przyczepić, poza jednym. Brakiem mocy w zakresie niskich obrotów. Oczywiście pomaga redukcja biegu i wtedy nie jest aż tak źle, ale czasem denerwuje. W normalnych warunkach (poza autostradami) wydaje się że jest to całkiem przyzwoity samochód. Na drogach szybkiego ruchu przydałoby się wykrzesać z niego więcej mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem jednak coś tam haczy.... i przypomina się fatalna opinia o francuskich skrzyniach biegu. Dodatkowo irytuje dość ciężka praca lewarka przy ujemnych temperaturach, zwłaszcza jeśli samochód przestał noc na mrozie. Przypadłość raczej starszych aut, gdzie osnowy linek i cięgieł prowadzące do skrzyni przemarzały i przesmarowanie ich niwelowało ten problem. W nowym samochodzie sytuacja trochę niepojęta i stąd brak jednej gwiazdki
5,0
Układ jezdny
Nic do zarzucenia, dobrze trzyma się się drogi, nie odczuwa się zbytnio niedogodności naszych dróg.
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki parkowania ułatwiają nieco manewrowanie samochodu i jest całkiem nieźle. Efekt finalny psują dość szerokie słupki przednie z sporym nachyleniem które utrudniają nieco widoczność przy wyjeździe na główną drogę, czy jak w moim przypadku wymuszają dodatkowe ruchu przy uruchomianiu zdalnego sterowania bramy przy wjeździe na firmowy parking.
5,0
Ergonomia
Wszytko na swoim miejscu, dość szybko pozwala zapoznać się z obsługą samochodu. Choć gdyby chcieć się przyczepić to można by do umieszczenia przycisków sterowania szyb na drzwiach kierowcy (łatwiej otworzyć mi szyby tylnych drzwi niż przednich i często niestety się mylę), zbyt płytkich wnęk na kubki (umieszczonych ponadto tuz obok włącznika tempomatu - więc i o zalanie ich nietrudno) i zbyt małych kieszeni na drzwiach aby umieścić w nich butelkę o pojemności 1 litra
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem ziębi, zimą grzeje więc nie jest źle. Start/stop niestety powoduje że w wilgotne dni w ruchu miejskich dość szybko parują szyby - wiem że można wyłączyć, ale niesmak pozostaje. Minus za brak nawiewu na tylny rząd foteli - w sumie w samochodzie tej klasy to spore uchybienie i nie dziwię się że ludzie chętnie sięgają bo skody, gdzie tam jet to standardem (nawet w znacznie słabszych jeśli chodzi o całokształt YETI)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodnie, przestronnie ..... Skoro same pozytywy to nie ma o czym pisać. Nawet bardzo wysokie osoby (sam mam 1,95 m) nie mają problemy za zajęciem wygodnej pozycji za kierownicą, a i za mną pasażer nie narzeka na brak miejsca na nogi
5,0
Wyciszenie
Także nie można mieć uwag, do wnętrza nie dociera zbyt wiele hałasów z zewnątrz, a żeby usłyszeć silnik to trzeba wytężyć słuch.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowy samochód z pakietem serwisowym to żadne koszty - oby jak najdłużej
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak, przecież to nowy samochód. Oby taki stan rzeczy utrzymywał się jak najdłużej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
[l/100km]