Autem jeździłem prze 2 tygodnie, i powiem banał "Nie ma aut doskonałych". I Renault też ma swoje wady, ale nie są to minusy, które przekreślałyby zakup auta. No i sprawdziłem trzeszczenie konsoli i plastików, bo i Zachar i inni testujący na to strasznie narzekali... Nic nie trzeszczało, no chyba, że na siłę zacznie się wciskać zestaw zegarów przed kierowcą - wtedy faktycznie słychać trzeszczenie - nie mniej w czasie jazdy brak stuków i trzeszczeń.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo fajny silnik do miasta. W porównaniu z automatem mógłby być rozsądnym wyborem, ale ... te 130 KM poza miastem gdzieś uciekają... Do 80 km/h przyspiesza rewelacyjnie - od 80 do 120 słabo, a powyżej 120 wg mnie wcale. Wydaje mi się, że optymalny wybór to silnik 1,6. 1,2dm3 mimo, że bardzo cichy i doskonały do miasta na trasę za słaby.
4,0
Skrzynia biegów
Może być - ale wg mnie na 6 biegu lepiej przyspiesza niż na 5... ? Może tylko mi się wydawało, ale takie miałem wrażenie. Uważam, że do tego silnika najlepszy byłby automat.
5,0
Układ jezdny
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Ani za twardo, ani za miękko. Dziury wybiera akceptowalnie. Na zakrętach i na prostej bardzo pozytywne zachowanie. No i w mieście można atakować krawężniki bez stresowo...
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzi się wyżej niż standardowo. Wg mnie czujniki parkowania muszą być. Bez nich bieda. Kamera byłaby jeszcze lepszym wyborem.
3,0
Ergonomia
W zasadzie ok. Akurat mi nie przypadły do gustu zegary kierowcy, ale można wytrzymać. Natomiast łączenie telefonu w BT wymaga pracy od Renault - bo to się raz łączy raz nie, a najśmieszniejsze jest to, że głośność zestawu BT trzeba po każdym wyłączeniu samochodu ustawiać od nowa...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewa ok, ale klima wg mnie jest słaba. Przy +27C działa bardzo słabo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wg mnie jest ok jak na tą wielkość auta. Bagażnik trochę przekombinowany, ale nie jest źle. Kierowca ma tyle miejsca ile trzeba. Z tyłu też jest ok.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze - ten silnik jest po prostu cichy. Robi się głośniejszy dopiero po przekroczeniu wyższych obrotów, ale na co dzień bardzo pozytywne zaskoczenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie bez uwag, ale silnik 1,2 nie pali w mieście mniej niż 1,6dm3 lub nawet 2,0dm3 - ten "downsajzing" to wg mnie ściema - tylko na ulotkach producentów wygląda to dobrze.
4,0
Stosunek jakość/cena
No i tu każdy musi sam ocenić. Podwyższony kompakt z silnikiem 1,2dm3/ 130 koni za 80-kilka tys zł to cena znośna, ale bez szału. Jeśli Renault zrobiłby maks 90tys za silnik 1,6dm3 plus automat to byłaby bardzo sensowna cena i samochód.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ok
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ok
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
[l/100km]