Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Kadjar Crossover

Jb, 8 lat temu
Silnik 1.2 Energy TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Kadjar Crossover 1.2 Energy TCe 130KM 96kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mój syn spoglądając na parking pod hiperem powiedział: "spójrz tato - samochód, samochód, statek kosmiczny, samochód.." I taki jest Kadjar - z zewnątrz i w środku. Renault po wielu nieudanych próbach postanowiło wprowadzić na rynek samochód klasy średniej XXI wieku. Zarówno stylistyka jak i standard wyposarzenia w wersji Intens (a taką posiadam) są wyjątkowe. Mamy to co kiedyś dostępne było tylko w klasie najwyższej, a może i jeszcze więcej: system automatycznego parkowania w 4 konfiguracjach, czujniki dookoła samochodu, kamera cofania, kamera "patrząca" do przodu - z rozpoznawaniem pasów ruchu i znaków ograniczenia prędkości, system R-link 2 umożliwiający np. wysyłanie i odbieranie e-maili (przez serwer we Francji - bez konieczności logowania własnego telefonu !), powiadamianie Renault Assistance i numeru 112 w całej Europie, wgrywanie aplikacji i gier (dla R-link 2 na razie niewiele..), aktywna nawigacja z informacjami o korkach - wyszukująca objazdy (przydało się na autostradzie w Austrii). Z Kadjarem możemy komunikować się głosowo - sterując nawigacją, telefonem, multimediami. Każdy z użytkowników może ustawić swój profil: jak ma wyglądać deska rozdzielcza (tablica rozdzielcza i 4 ekrany 7" komputera)
Wrażenia
4,0
Silnik
130 KM z pojemności 1,2l to już coś, chociaż Kadjar to raczej dostojny SUV a nie gokart i jeśli ktoś marzy o wygranej na światłach to powinien wybrać coś innego. Zanim się "obudzi" musimy poczekać aż sprężarka się rozkręci.
4,0
Skrzynia biegów
6 - biegów i proponowane przez system zmiany biegów przy obrotach 2,5 tys. to trochę "wachlowania", można rozważyć skrzynię automatyczną.
5,0
Układ jezdny
Nieco twardy, ale dający dobre "czucie" drogi. Stabilny w zakrętach. Mały promień zawracania - wygodny na miejskich parkingach. Podłoga jest uniesiona 20cm nad jezdnię co pozwala pokonać większość naszych krawężników.
Komfort
4,0
Widoczność
Uniesiona pokrywa maski i niewielkie szyby (podobnie jak w Mazdzie MX7) ograniczają widoczność - no cóż sylwetka SUV-a kosztuje. Na szczęście kamera cofania i czujniki dookoła auta niwelują tę wadę i zapewniają komfort manewrowania.
5,0
Ergonomia
Super - wszystko pod ręką. Większość sterowania na kierownicy (tempomat, radio, telefon, ciśnienie w oponach, dystans do przejechania, zużycie paliwa itd.). Komfort podnosi komunikacja głosowa. Wygodny system bezkluczykowy - na kartę. Komfort podnosi pełna regulacja również fotela pasażera (bez lędźwiów - niestety)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja - działa sprawnie. Samochód analizuje zanieczyszczenia na zewnątrz i informuje nas o nich (w postaci wykresu słupkowego) a nawet potrafi sam odciąć dopływ powietrza z zewnątrz i oczyścić wnętrze !
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wygodne i przestrzenne wnętrze. Również z tyłu, co prawda poprzez duże tylne nadkola na tył wsiada się gorzej niż w limuzynie. Ale po zajęciu miejsca, dla 4 osób pełen komfort nawet na długich trasach. Dla 5-ciu OK na krótszych. Dach panoramiczny powoduje, że wnętrze jest jasne, a pasażerowie z tyłu nie czują się jak w "wiadrze".
5,0
Wyciszenie
Bez zarzutu, pozytywnie zaskakuje standardowe audio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie dla silnika benzynowego na poziomie 9-10 w mieście (przy spokojnej jeździe). Na trasie - autostrady (120-130) ok 10, dla lubiących jazdę ekonomiczną można bez problemu zejść do 6-7. System START-STOP działa sprawnie, po wciśnięciu sprzęgła silnik rusza się sprawnie i nie powoduje opóźnień przy ruszaniu. Można go wyłączyć, ale niestety trzeba to robić za każdym razem po rozpoczęciu jazdy. Francuzi postanowili kierowców nauczyć jeździć ekonomicznie - tak więc po zakończeniu podróży Kadjar nas ocenia przyznając gwiazdki za: zmianę biegów, przewidywanie zmiany świateł i przyspieszanie. Ekonomiczność jazdy analizuje na bieżąco - wyświetlając gałązkę - im więcej ma listków tym lepiej (nie wiem jak wyłączyć...)
5,0
Stosunek jakość/cena
Podstawowa wersja to ok. 75, Intens - ponad 90 tys. Myślę, że za samochód tej klasy i z takim wyposażeniem to dobra cena, a jeśli trafi się promocja (jak moja): 5 tys. upustu, 5 lat gwarancji z bezpłatnymi przeglądami, opony zimowe gratis, 1/2 ubezpieczenia - robi się lżej na sercu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mając wieloletnie doświadczenie z różnymi "francuzami" - niezawodność budzi u mnie "pewną niepewność", chociaż w opiniach ekspertów Renault znacznie podniósł niezawodność swoich modeli poczynając od Captura, który znalazł się w 1-szej 200-tce najbardziej niezawodnych modeli samochodów na świecie. Jest więc światełko w tunelu. Chociaż kobiecy głos w samochodzie każe mi zwolnić prędkość przed fotoradarem nawet jak stoję w korku i potrafi do znudzenia powtarzać: fortradar, fotoradar, fotoradar ...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w. W moich "francuzach" właściwie nie zdarzały się, to raczej była seria drobiazgów (które potrafią denerwować). Jeśli chodzi o mojego Kadjara - to cała droga przed nim. Jeśli się coś pojawi - napiszę

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Energy TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Kadjar Crossover