Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Kadjar Crossover Facelifting

Lord Vader, 3 lata temu
Silnik 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Kadjar Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW 2018-2023 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Dla mnie auto piękne i dużo atrakcyjniejsze wizualnie od konkurencji w typie SUV.
Silnik : Jak na 1.3 i rozmiar auta super. Dużo robi tu turbo i spory moment. Dla mnie wystarczy.
Zawieszenie : W tej klasie za tą cenę nie ma co narzekać.
5,0
Całokształt
Auto w wersji Easy Life z pakietem zimowym oraz zamontowanymi stopniami bocznymi spełnia moje oczekiwania w 100%. W kolorze czarnym z chromami auto wygląda elegancko i wręcz dostojnie - przyciąga spojrzenia. Przed zakupem oglądałem i porównywałem jeszcze inne auta typu SUV podobnej wielkości - Hyundai, Skoda, Kia, Citroen a nawet Dacia. Jednak Kadjar wygrał w tym zestawieniu - za tą cenę konkurencja tyle nie dawała. No i wygląd, który przynajmniej dla mnie, również z aut porównywanych, miał 1 miejsce.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.3 TCE 140 koni mechanicznych w zupełności wystarcza do normalnej jazdy miejskiej i autostradowej. Silnik bardzo cichy. Czasem na światłach, gdyby nie ustawiony na wyświetlaczu obrotomierz, musiałbym nasłuchiwać czy pracuje:-) Nie korzystam z systemu S&S - zawsze po uruchomieniu wyłączam. Umiarkowany apetyt na paliwo.
5,0
Skrzynia biegów
Początkowo zastanawiałem się nad skrzynią automatyczną EDC ale konieczność dopłaty +17 tysięcy szybko mnie ostudziła.. Może kiedyś:-) Skrzynia nie haczy, pracuje płynnie. Potwierdzam opinię o krótkim pierwszym biegu. Mi to nie przeszkadza bo nie ścigam się "z zielonego", do normalnego i sprawnego ruszenia w zupełności wystarcza. Do charakteru tego auta i silnika przełożenia skrzyni, moim zdaniem, dobrane są dosyć dobrze. To nie wyścigówka.
5,0
Układ jezdny
Układ kierowniczy dosyć mocno wspomagany dzięki czemu auto prowadzi się niezwykle lekko i przyjemnie - nie trzeba z nim "walczyć". W trasie lekko się usztywnia. Zawieszenie jest jędrne, dobrze tłumi nierówności, acz na tych większych jest lekko hałaśliwe, ale nie nachalne. Mam felgi 17 cali i moim zdaniem jest to rozmiar optymalny do Kadjara. Na jeździe testowej jechałem Kadjarem na felgach 19, i mimo pięknego wyglądu gdy auto stało na parkingu, to w trakcie jazdy było już zdecydowanie mniej komfortowo.
5,0
Karoseria
Auto piękne wizualnie moim zdaniem. Przetłoczenia i nadmuchana, zaokrąglona karoseria powodują, że auto wydaje się większe niż jest na papierze. Wszystko dobrze spasowane. Lakier delikatny podatny na drobne rysy jak w większości nowoczesnych samochodów - wiadomo lakiery wodne i ekologia.. Ale nie jest źle gdy uważamy podczas mycia i osuszania auta. Czarny lakier dodaje mu elegancji.
Komfort
4,0
Widoczność
Wiadomo to kompaktowy SUV więc z widocznością jest delikatnie gorzej niż w hatchbacku z uwagi na grubsze słupki i masywniejsze lusterka, nawet mimo wyższej pozycji. Ale mi to nie przeszkadza - kwestia przyzwyczajenia i opanowania wielkości auta. Są czujniki parkowania przód i tył - pomagają w ciaśniejszych miejscach.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką. To moje pierwsze Renault i w ogóle pierwsze auto francuskie. Szybko się nauczyłem co gdzie jest i jak to ustawić. Wyświetlacz oraz 3 pokrętła od obsługi klimatyzacji plus "dosłownie" 4 guziki między pokrętłami na konsoli centralnej powodują, że jest ona elegancka i stonowana. Nie lubię aut przepakowanych przyciskami. Tu wszystko jest na swoim miejscu. Wielofunkcyjna kierownica jest wygodna. Fotele i pozycja za kierownicą dla mnie bez zarzutu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem chłodzi, zimą grzeje. Są jeszcze podgrzewane przednie fotele. Wszystko ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kadjar jest autem przestronnym zarówno na przednich i jak i tylnych miejscach. Mam ponad 180 cm i za mną jest jeszcze dużo miejsca - z ciekawości usiadłem - luz dla osoby jeszcze wyższej. Bagażnik 472 litry - wystarczający. Wyjazd w 2 lub 3 osoby na tydzień nad morze bez problemu - wszystko do bagażnika nic nie trafiło na siedzenie tylne.
5,0
Wyciszenie
Auto bardzo ciche. Jedynie na większych nierównościach zawieszenie jest słyszalne. No ale to nie hydropneumatyk ani wielowachacz - wiedziałem co kupuję. Mi pasuje. Silnik wewnątrz praktycznie nie jest słyszalny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co autem przejechałem tylko 8 tys km. Na razie nic poza paliwem i wymianą oleju po 2 tys km. Wykupiłem przedłużoną gwarancję do 5 lat. Ceny w serwisie Renault porównywalne z innymi markami.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przed zakupem z katalogami w rękach porównywałem oferty konkurencji i tu Kadjar wypadł bardzo dobrze. Za cenę w przedziale 90 - 100 tys zł dostajemy dobrze wyposażone auto z silnikiem 4 - cylindrowym (część konkurencji ma 3 cylindry). Moim zdaniem część konkurencji za bardzo popłynęła z cenami w stosunku do tego co oferują. Dla mnie liczy się auto, czy mi się podoba, jakie ma opinie, jaki ma silnik (teraz większość nowych ma turbo i filtry cząstek stałych). Znaczek na masce ma dla mnie drugorzędne znaczenie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nic. Tylko paliwo i wymiana oleju. Oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic ale i przebieg nie jest duży. Oby Kadjar jak najdłużej działał bezawaryjnie bo auto kupione na kilka ładnych lat. A jak coś ma się wydarzyć to niech stanie się w trakcie 5 - letniej gwarancji. Ale tego nigdy się nie wie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Kadjar Crossover Facelifting 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Kadjar Crossover Facelifting