Ocena kierowcy - Renault Kadjar Crossover Facelifting
termens44,
4 lata temu
Silnik 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
18 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Rewelacja
5,0
Całokształt
Auto godne polecenia dla każdego kto chce coś świeżego i bardzo wygodnego . Tym samochodem się nie jedzie tylko płynie....
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wzorowy . 18 lat jeździłem dieslem ale po awaryjności tych silników powiedziałem dość . DPF-y , EGR-y , koła dwumasowe , turbiny ze zmienną geometrią itd wykończyły moją kieszeń . Szukałem silnika dynamicznego a przy tym oszczędnego . Wybór oceniam na strzał w dziesiątkę : ) . Spalanie w granicach 6,0 - 6,5/100 kilometrów samo mówi za siebie . Diesel ani LPG nie potrzeba... Silnik niemiecko-francusko-japoński dopracowany w najdrobniejszych szczegółach . Nie jest to jakiś wynalazek który pada po 100 tyś kilometrów. Silnik 1,3 Tce 140KM przechodził test 300 000 kilometrowe gdzie nie wykazywał żadnych niesprawności . Dzisiejsze benzyniaki są równie trwałe jak diesle .
5,0
Skrzynia biegów
Oceniam jako bardzo dobrą . Biegi płynnie i bardzo lekko wchodzą . Nie zgadzam się z tym że zacinają czy wymagają nadmiernego machania ręką : ) . Czy zima czy lato równie lekko i płynnie pracują . Zmiana biegu to czysta przyjemność....
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze trzyma się drogi . Nie wyczuwam żadnej nadmiernej nadsterowności czy jakiś innych problemów . Prowadzi się super . Kierowanie tym autem to czysta przyjemność szczególnie na długi trasy . Godny polecenia układ hamulcowy który jest bardzo dobry jak na SUV-a . Hamowanie zawsze skuteczne i płynne . Bardzo dobrze sprawdza się układ wspomagania nagłego hamowania który ostrzega w razie zagapienia się o przeszkodzie na drodze a nawet sam zahamuje w razie braku reakcji kierowcy
5,0
Karoseria
Lakier ok . Trochę miękki bo trzeba uważać na długie paznokcie i pierścionki bo mogą zrobić mikro ryski .Ja mam czarny etolie . Robi super wrażenie i nie powoduje jakiegoś nadmiernego nagrzewania się pojazdu . Nadaje za to klasy i elegancji . Sama karoseria bardzo nowoczesna a wypukłości nadają niepowtarzalnego kształtu który działa na innych....
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra w każdą stronę . Bardzo pomaga kamera cofania trzeba tylko nauczyć się cofania na kamerce . Pozycja za kierownicą wygodna co sprzyja wrażeniu że patrzymy na inne pojazdy jakby z góry .Dla mnie daje to wrażenie zwiększonego bezpieczeństwa w razie kolizji . Widok przez przednią szybę daje wrażenie jakbyśmy jechali naprawdę dużym autem
5,0
Ergonomia
Tak jak wcześniej pisałem auto bardzo dynamiczne a przy tym ekonomiczne . Polecam wszystkim którzy zastanawiają się nad dieslem czy benzyną . W tym przypadku wygrywa silnik benzynowy . Po moim ponad 18 letnim doświadczeniu z silnikami diesel uważam że już nadszedł czas na sprawniejsze benzyniaki . Nie hybrydy i nie elektryki które są sztuczną promocją nie wiadomo tak na prawdę czego... Spalanie 6-6,5 l/100 kilometrów mówi samo za siebie . W trasie auto potrafi zejść poniżej 6 l na setkę jeżeli jeździmy do 120 km/godz
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok . Ja mam wersję z pakietem zimowym tzn podgrzewane przednie fotele + podgrzewana elektrycznie przednia szyba + spryskiwacze reflektorów.Zimą zwłaszcza o mroźnym poranku szyba przednia rozmarza się sama w ciągu dwóch minut przy włączonym podgrzewaniu elektrycznym . Możemy zapomnieć o skrobaniu szyb. Podgrzewane fotele też rewelacja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 190 cm wzrostu i jest to jedyny w moim ponad trzydziestoletnim doświadczeniu za kierownicą pojazd w którym nie muszę cofać fotela kierowcy do końca . Miejsca bardzo dużo zarówno z przodu jak i z tyłu dla wysokich osób . Zastanawiałem się podczas zakupu auta nad Nissanem Qashqai i Opel Grandland X ale tam jest o wiele mniej miejsca zwłaszcza dla pasażerów na tylnych siedzeniach . Wybrałem japońskiego-francuza i nie żałuje .
5,0
Wyciszenie
Powtórzę ... tym samochodem się nie jedzie tym autem po prostu się płynie . Cichutko , komfortowo i wygodnie . Fotele kierowcy w wersji skórzano-materiałowej bardzo wygodne . Komfort podróży mogę porównać tylko do Mitsubishi Outlandera . No ale tam trzeba wydać minimum 130 tyś zł. Cisza totalna do 110km/godz później cichutko słychać szum wiatru . W końcu to wysoki SUV . Silnik elektryczny nie potrzebny bo przy spokojnej jeździe tej benzynki po prostu nie słychać
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam pięć lat gwarancji w opcji EASY SERWIS także mogę zapomnieć o awariach i kosztach przez 5 lat lub 100 000 kilometrów . Polecam wszystkim wykupienie tego pakietu a wszystkie przeglądu ewentualne naprawy macie za darmo . Oleje , filtry itd również za darmo . Mam auto dopiero rok także co mogę napisać o kosztach ? : )
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę 85 - 95 tyś zł nie kupicie nic lepszego . Jakość bardzo dobra w końcu w 70 % to Nissan . Silnik Mercedesa .
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po roku użytkowania oceniam jako auto bezawaryjne.Francuska wygoda , japońska precyzja i jakość , niemiecka niezawodność .....
Przepraszam jeden drobiazg . Wymieniłem przednie logo Renault ponieważ po pół roku zaczął mi delikatnie puchnąć lakier na znaczku . Wszystko oczywiście za darmo w ramach gwarancji : )
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak w końcu jest prawie nowy .
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
[l/100km]