Ocena kierowcy - Renault Kadjar Crossover Facelifting
Jaro0063,
5 lat temu
Silnik 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
10 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto ogólnie wykonane poprawnie. Nie powala ale też nie zachwyca. Miękkie materiały w kokpicie oraz na boczkach drzwi ,wygodne siedzenia. Oszczędny wyświetlacz cyfrowy (wspólnie prędkość i obroty w jednym talerzu). We wnętrzu czuć sporo przestrzeni. Nic nie skrzypi i nie trzeszczy więc poprawiono tę bolączkę wytkniętą wcześniej nie tylko przez Zachara. Spory bagażnik i plus za koło dojazdowe. Podgrzewana przednia szyba- bardzo przydatna. Start stop działa poprawnie bez opóźnienia. R link2 znośny ale nawigacja słaba-proponuję mieć drugą do weryfikacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo dobry i jak na gabaryty auta Jest bardzo cichy i oszczędny śr. 7,6/100km . 140KM wystarczy do normalnej jazdy Gdy wył. tryb eco staje się paliwożerny ale daje też większą przyjemność z jazdy. Używam tej opcji głównie do wyprzedzania oraz na stromych podjazdach.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi wchodzą prawidłowo ale nie zawsze płynnie i jest to słyszalne. Na pewno nie zasługuje na ocenę 5. Trzeba też przyzwyczaić się do częstej zmiany biegu lub wybrać automat z 2 sprzęgłową skrzynią.
4,0
Układ jezdny
Lekko działający układ kierowniczy jest dla mnie atutem-można manewrować bez problemu 1 ręką auto jest zwinne zwrotne i nie przechyla się na zakrętach. System utrzymania pasa ruchu trochę za czuły i działa już wtedy gdy zbliżasz się do sąsiedniego pasa. Głośność burczenia można też regulować lub wyłączyć. Przy dużych prędkościach też daje radę.
5,0
Karoseria
Zależy kto co lubi dla mnie dość ładny. Wyglada tak jakby był trochę za mocno napompowany.
Komfort
4,0
Widoczność
Przednie oraz tylne słupki plus lusterka ograniczają widoczność. Gdy zjeżdża się w stromy zakręt w dół również maska nieco zasłania. Ogólnie nie jest źle.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze. Jest to wg mnie jeden z najbardziej oszczędnych silników benzynowych . Przy 140/h od 8-8,5l . Przy spokojnej jeździe zmieści się w 7. Nie narzekam . Wszystko prawie na swoim miejscu. W R-Link2 po lifcie brakuje praktycznego pokrętła do głośności. Przyciski do grzania siedzeń mogłyby być z przodu ale mi to nie przeszkadza tam gdzie są.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobra 4 ale mogłoby być lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wcześniej napisałem czuje się to że siedzi się w sporym aucie. Miejsca nie brakuje również na tylnich siedzeniach. Można w nim nawet przewieźć sporą lodówkę.
3,0
Wyciszenie
Silnik bardzo cichy czasem wydaje się że go nie słychać. Powyżej 140/h słychać sumy opływu powietrza lecz nie są bardzo uciążliwe. Przy dużym wietrze bocznym potrafią zagwizdać uszczelki drzwi przednich. Wnikają również do wnętrza odgłosy pracy zawieszenia mocowań gumowych wahaczy i belki skrętnej. Renault mogło wziąć rozwiązanie wielowahaczowe od bliźniaka Qashqaia byłoby lepiej. Jazda na długiej trasie nie sprawia problemu i jest fajnie (na pewno nie męczy ) ale po mieście już nie a zwłaszcza na 19 calowych felgach. Twarde zawieszenie wnika do wnętrza auta ale bez przesady da się jeździć. Zawieszenie to najgorszy element tego auta .
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogłoby być lepiej głównie z zawieszeniem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
[l/100km]