Ocena kierowcy - Renault Kadjar Crossover Facelifting
Niegdysiejszy sceptyk,
5 lat temu
Silnik 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
2,43
43% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Przyzwoicie rozpedza te 1.8 tony.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Powinni dorzucac bon na rehabilitacje kregoslupa.
2,0
Całokształt
Po raz pierwszy jazda autem jest dla mnie koszmarem. W zasadzie wkurza mnie kazda minuta spedzona w tym pazdzierzu. Auto jest poraza, a oszczednosci widac na kazdym kroku. Ani jedna rzecz nie jest zrobiona na 100% dobrze, nigdy wiecej renault.
Zajrzyjcie pod kierownice, jest tam taka nieoslonieta rurka od nagrzewnicy- sprobuj dotknac i sie nie poparzyc... Moze ktos w koncu wytoczy temu producentowi proces?
Wrażenia
4,0
Silnik
Poki co ok, po miesicie wystarczy. Dosc dynamiczny, umiarkowanie paliwozerny.
3,0
Skrzynia biegów
Haczy, malo precyzyjna, wsteczny trzeba wciskac na sile.
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie tego auta to jakas kpina, non stop podskakuje, nie radzi sobie z tlumeniem chociazby nierownosci typu torowisko, doslownie kazda nierownosc poczujesz w kregoslupie. Nie daj borze wpasc w studzienke. Auto prowadzi sie nerwowo, caly czas slychac stuki z okolic nadkoli. Jazda po wiekszych wybojach, pomimo wygladu SUVa moze przyprawic o mdlosci, a na pewno dobrze cie wytrzesie. Zawieszenie to najwieksza wada tego auta, i z jego powodu zdecydowanie odradzam zakup tego auta.
Manual to rowniez tragedia, w miescie trudno jest miec obydwie rece na kierownicy, co chwile trzeba zmieniac biegi.
Kiepskie wspomaganie, jedziesz 140 km/h a "adaptacyjne" wspomaganie dziala jakbys krecil fajerą na parkingu. Szok.
2,0
Karoseria
Z powodu zle spasowanych elementow, od predkosci 80 km/h w kabinie slychac wycie oplywajacego karoserie powietrza. Serwis probuje to usunac, poki co bez powodzenia.
Komfort
3,0
Widoczność
Pomimo obnizonego na max fotela, przy wzroscie 183 cm widocznosc slaba, duza czesc prawej strony przedniej szyby przeslonieta jest puszka z czujnikami za lusterkiem. Mega grube slupki i wielkie obudowy lusterek potrafia zaslonic pieszego lub auto.
3,0
Ergonomia
Ogolnie slabo. Np. slynne wlaczniki podgrzewania foteli, uchwyty na kubki vs. Podlokietnik, telepiace sie zaglowki, po 5 tys km deska zaczyna skrzypiec.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
To jest zle - maksymalny poziom obrotow wentylatora to polowa obrotow w zwyklym aucie. Przez co kabina slabo sie nagrzewa, lub chlodzi latem.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wieksza od qashquaia szerokosc kabiny osiagnieto przez zastosowanie wezszej obudowy drzwi, przez co kabina jest gorzej wyciszona.
Z tyl wasko, maly bagaznik.
Po krotce jest tonwyzej zawieszone megane
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h jest ok. Na autostradzie trzeba przekrzykiwac silnik, po kilku godzinach leb peka. Ma sa kra.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1,0
Stosunek jakość/cena
Slabe ledy (poziom lamp regulowany MANUALNIE!!!!!) slaba klima, asystent pasa ruchu to komedia - 1000 zl za burczenie w glosnikach. Kamera cofania slabej jakosci, bez alarmu o ruchu poprzecznym, czujnik deszczu kolejna ciekawostka - musisz sobie pokretlem regulowac predkosc wycieraczek.
Czujnik martwego pola najlepiej wykrywa deszcz.
Beznadziejny interfejs w rlink2, nawigacja standardowo wybiera najdluzsza trase i lubi sie wieszac, czasem kilkukrotnie w ciagu dnia musze ja restartowac.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie nic nie dziala jak powinno.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poki co zadnych, przy odrobinie szczescia moze wybuchnie- bedzie preteskt by kupic nowe auto, z ulga wroce do peugeota.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
[l/100km]