Ocena kierowcy - Renault Kadjar Crossover Facelifting
Apek,
5 lat temu
Silnik 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
15 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Głośna praca zawieszenia.
5,0
Całokształt
Auto zakupione jako nowe w salonie. Od samego początku żadnych problemów, nigdy nie zawiodło. Użytkowane przez rodzinę 2 +1+pies. Bardzo obszerne wnętrze - jak na faktyczne wymiary auta. Nigdy nie zabrakło miejsca. Bardzo dobrze wykonane. Nie ma żadnych zastrzeżeń do jakości wykonania wnętrza czy karoserii. Pomimo bardzo podobnego wyglądu zewnętrznego to posiadana wersja poliftowa jest zupełnie odmienionym autem względem wersji sprzed odświeżenia. Użyto innej jakości materiałów wnętrza, zupełnie inaczej spasowane wnętrze (nic nie trzeszczy, nie skrzypi), nowe silniki. Po prostu nowa jakość dostosowana do realiów panujących wśród konkurencji. Bardzo dobry stosunek ceny do jakości.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, wystarczająco dynamiczny i mocny do napędzania Renault Kadjar. Nawet przy korzystaniu z opcji ECO jazda jest przyjemna i całkiem żwawa. Co najważniejsze silnik jest bardzo cichy i praktycznie w ogóle go nie słychać. Ponadto bardzo ekonomiczna jednostka. Za silnik mocne 5 gwiazdek.
4,0
Skrzynia biegów
Działanie skrzyni biegów oceniam na stosunkowo precyzyjne i daję ocenę dobrą z plusem. Przełożenia są dosyć krótkie ale spokojnie, nie jak w sportowym aucie. Nie ma oceny 5 gwiazdek dlatego, że czasami przy 1 i 2 biegu czuć minimalne jakby "tarcie", czego w ogóle nie ma przy wyższych biegach.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny poprawny, dobrze raguje na ruchy kierownicą, nie jest zbyt nerwowy, dobrze dozowalny. Wspomaganie bardzo dobre. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności i fajnie amortyzuje, auto jest dosyć miękkie i takie w tego typu pojeździe powinno być. Pomimo miękkości zawieszenia prowadzenie pewne i stabilne. Główna wada to głośna praca przedniego zawieszenia. Pokonywane nierówności wyraźnie słychać we wnętrzu. Tylko w tej kwestii powinno być lepiej.
5,0
Karoseria
Wszystkie elementy karoserii dobrze spasowane. Jakość wykonania nie budzi żadnych wątpliwości.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na tą klasę auta uważam, że jest bardzo dobrze. Jeżdżąc nie dostrzegam tego, żeby słupki A, B czy C miały być szersze niż w innych pojazdach tego typu.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na bardzo wysokim poziomie. Wszystko jest tam gdzie powinno być. Pilot sterowania multimediami wymaga co prawda przyzwyczajenia ale tylko dla tych osób, które nie miały nigdy z nim styczności. Od wielu lat występuje w autach grupy Renault oraz PSA. Wszystko czytelne i logiczne. Obsługa systemu multimedialnego całkiem intuicyjna, a instrukcja obsługi chyba niepotrzebna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w porządku. Dobrze chłodzi, dobrze grzeje, a nawiew jest cichy i wydajny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco miejsca dla rodziny 2+2. Mając 185 cm wzrostu, spokojnie mieszczę się z przodu jak również za sobą na miejscu pasażera.
4,0
Wyciszenie
W tej klasie jest na normalnym, przyzwoitym poziomie. Dla kogoś wyczulonego i wymagającego nadkola do wyciszenia, bo w zależności od zastosowanego ogumienia, powierzchni po której jedziemy, słychać szum toczenia opon i odgłosy przejeżdżania przez wodę ale jest to do łatwego skorygowania.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej kategorii bardzo mocne 5 gwiazdek. Ciężko znaleźć takiej wielkości, tak wyposażony i wykonany pojazd w tym przedziale cenowym. Za konkurencje trzeba dopłacić od kilkunastu do kilkudziesięciu procent wartości Renault Kadjar, żeby rozmawiać o zbliżonej wielkości i wyposażeniu pojazdu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak jakichkolwiek usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 140 FAP 140KM 103kW
[l/100km]