Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic III

woodoo, 3 lata temu
Silnik 1.3 Energy TCe 160KM 118kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 42 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Grand Scenic III 1.3 Energy TCe 160KM 118kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,64
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Moc silnika... w trybie sport potrafi naprawdę tymi wielkimi 20 calowymi kołami mielić co najmniej do 40km/h a jego przyspieszenie poniżej 9 sec. do 100km/h przy masie prawie 1600kg robi naprawdę wrażenie jak na dużego rodzinnego minivana!
5,0
Całokształt
Auto duże, przestronne w bardzo dobrym stosunku ceny do jakości. Masę schowków oraz rozwiązań pro-rodzinnych. Na duży plus również ilość rozwiązań technologicznych (pełna obsługa android auto a co za tym idzie map Google). Za nie wygórowana cenę dostajemy pięknego minivana z bardzo tanim serwisem co też jest ważne na przyszłość przy kosztach eksploatacji. Auto jest na tyle przyjemne w prowadzeniu że po dojechaniu na miejsce przeznaczenia nasuwa się już tylko jedna myśl.... szkoda że to już :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaznaczam że silnik w moim aucie to najmocniejsza jednostka i uważam że świetnie jest dobrana właśnie jego moc do masy auta, którym za razem można spokojnie jeżdżąc być bardzo ekonomicznym (spalanie z moim automatem dwu-sprzęgłowym EDC w cyklu mieszanym to 6,8L zimą! ) a z drugiej gdy potrzeba mieć to jest ten zapas mocy na każdą sytuacje.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ogólnie bardzo dobra jednak naprawdę trzeba się nauczyć nią jeździć nawet przesiadając się nie tyle z manualnej, ale również z automatycznej kinetycznej. Z początku nie mogłem się przyzwyczaić do szarpania przy ruszaniu ale po tygodniu, dwóch nauczyłem się tak operować gazem że teraz odbywa się to bardzo płynnie. Zasada jest prosta, nie wciskamy gazu płynnie tylko naciskamy w wybrane położenie i przytrzymujemy go a auto samo nabiera przyspieszenia. Naprawdę jest to do opanowania. Dodam że rekompensuje to niewiarygodnie małym zużyciem paliwa, przy spokojnej jeździe to wielkie auto z tą skrzynią biegów zużywa w cyklu mieszanym z przewagą miasta, zimą mi przynajmniej 6,8l ! Mogę przesłać zdjęcia z komputera pokładowego dla niedowiarków :)
4,0
Układ jezdny
Duże koła robią naprawdę robotę przy mniejszych dziurach, abstrahując troszkę proszę sobie wyobrazić przejazd przez te samą dziurę hulajnogą na małych kółeczkach a rowerem dużymi kołami. Oczywiście niski profil nie jest pozbawiony wad i może nie tyle chodzi tu o wysokość opony co o ciśnienie w nich bo wynosi około 2.6 bara i problem pojawia się przy jeździe po krótkich poprzecznych wybojach (takie jak można spotkać na polnej ubitej drodze po traktorach), na szczęście w miastach będziemy mieli mało takich miejsc :)
5,0
Karoseria
Rewelacja, trudno się do czegoś doczepić.
Komfort
4,0
Widoczność
Wiadomo auto długie przez co trudno oczekiwać dobrej widoczności w tylnej szybie, na szczęście z pomocą bardzo często przychodzi kamera cofania a jeśli nawet jej nie ma w bardzo wielu wersjach jest możliwość jej dołożenia i na ten moment rok 2021, w serwisie koszt to około 1300zł
5,0
Ergonomia
Piękne auto w kształcie strzały z profilu, krótka maska bardzo ułatwia manewrowanie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mojej wersji z automatyczna klimatyzacja dwustrefową sprawdza się doskonale i bardzo mile byłem zaskoczony również prędkością odmrażania przedniej szyby zimą. Na dodatkowy plus nawiewy w bocznych słupkach dla dzieci.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Coż to nie Clio więc co tu dużo mówić o przestrzeni dla pięciu pasażerów, po prostu przestronnie. Oczywiście trzeci rząd, to tylko siedzenia na krótkie trasy dla małych pasażerów. Jedynie co może przeszkadzać przy wożeniu w środkowym rzędzie osób z długimi nogami a zaznaczam tylko jeżeli mamy mocno obniżone fotel kierowcy i pasażera z przodu to dość grube wystające stoliki w przednich oparciach foteli.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest na przyzwoitym poziomie, dopiero przy bardziej dynamicznej jeździe słychać mocniej obroty silnika. Odzywa się również zawieszenie na krótkich poprzecznych dziurach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszt serwisu i części, jeden z najtańszych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że wybór tego auta jak i innych z gamy Renault to jeden z najlepszych proporcji jakości do ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skłamał bym gdybym powiedział że wszystko jest idealnie, więc z drobiazgów zdarzyło mi się z dwa razy że lusterko kierowcy nie złożyło się do końca, ale po ponownym rozłożeniu było już wszystko okey i obyło się bez serwisu. Poza tym nic więcej póki co nie zauważyłem. Jeśli ktoś się obawia jakichkolwiek problemów istnieje świetny program przedłużenia gwarancji nawet na używane auta do dwóch lat od zakupu! Ja z tego bez wahania skorzystałem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotąd brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 Energy TCe 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Grand Scenic III 1.3 Energy TCe 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Grand Scenic III