Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic III

zenbar, 4 lata temu
Silnik 1.3 Energy TCe 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Grand Scenic III 1.3 Energy TCe 140KM 103kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Po półtora roku użytkowania jestem mile zaskoczony. Na plus - Silnik elastyczny i żwawy. Wykończenie bardzo komfortowe. Fotele wygodne. Przestrzeń wystarczająca choć przy 7 osobach mało miejsca na nogi. Na minus - Ergonomia panelu dotykowego pozostawia trochę do życzenia. Przy zmianie biegów "gubi się" dźwięk radia - przycisza. Ciężka zmiana biegów podczas silnych mrozów. Donośny hałas dochodzący spod auta podczas pokonywania kałuż - słabe wyciszenie podwozia. Nadwozie czułe na podmuchy bocznego wiatru przy szybszej jeździe. Powyżej 130km/h odczuwalny hałas w kabinie. Po roku pojawiły się pierwsze dźwięki pracujących plastików. Za całokształt daję 4+ ;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny i żwawy. Zaskakuje pozytywnie. Oszczędny. Dość często udaje się mimo woli zerwać przyczepność kół z podłożem.
5,0
Skrzynia biegów
6 bieg jest dobrym pomysłem. Nieco krótki 2 bieg. Zmiany biegów płynne. Ciężka zmiana biegów podczas silnych mrozów - po rozgrzaniu problem znika.
4,0
Układ jezdny
Mógłby lepiej tłumić nierówności podłoża - daleko mu do Laguny. Ale jak na auto rodzinne i tak jest komfortowy.
5,0
Karoseria
Delikatność lakieru w nowych autach jest już normą. Linia auta zwraca uwagę.
Komfort
5,0
Widoczność
W wszystkie strony poprawna, dobrym dodatkiem jest kamera i zestaw czujników parkowania - sprawdza się.
4,0
Ergonomia
Obsługa panelu dotykowego nie jest do końca intuicyjna. Można poprawić kilka rzeczy no i sam android auto. Aktualizacja mapy problemowa ze względu na wymagany długi czas instalacji przy pracującym silniku (włączonym wyświetlaczu).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na obecną chwilę spełnia swoje zadanie. Chłodzi/grzeje/osusza - prawidłowo. Głośna praca po załączeniu trybu szybkiego osuszania.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy 5 osobach dużo miejsca, przy 6/7 robi się już mało miejsca na nogi.
3,0
Wyciszenie
Przy pokonywaniu kałuż dochodzi donośny hałas z podwozia - słabe wyciszenie. Gdy przekroczymy 130km/h robi się za głośno w kabinie. Po roku użytkowania pojawiły się pierwsze dźwięki pracujących plastików.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miłe zaskoczenie - niskie spalanie - po 10tys km przebiegu średnie spalanie jest na poziomie 6,9l. Koszt pierwszego przeglądu może zamknąć się w kwocie 400zł - nie ma konieczności wymiany oleju silnikowego. Koszt z olejem to 900zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównywałem Vany dostępne w salonach - te 7 osobowe. Renault wypadł w środku stawki cenowej ale w wysoko biorąc pod uwagę jakość/silnik/wygląd/wyposażenie. Silnik montowany jest zarówno w autach RENAULT jak i MERCEDES.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na prawie rok używania jeszcze nic się nie pojawiło. Męczy jedynie fakt że przy zmianie biegów "gubi się" dźwięk radia - przycisza. Hałas plastików i słabe wyciszenie kabiny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych na chwilę obecną.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 Energy TCe 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Grand Scenic III