Po półtora roku użytkowania jestem mile zaskoczony. Na plus - Silnik elastyczny i żwawy. Wykończenie bardzo komfortowe. Fotele wygodne. Przestrzeń wystarczająca choć przy 7 osobach mało miejsca na nogi. Na minus - Ergonomia panelu dotykowego pozostawia trochę do życzenia. Przy zmianie biegów "gubi się" dźwięk radia - przycisza. Ciężka zmiana biegów podczas silnych mrozów. Donośny hałas dochodzący spod auta podczas pokonywania kałuż - słabe wyciszenie podwozia. Nadwozie czułe na podmuchy bocznego wiatru przy szybszej jeździe. Powyżej 130km/h odczuwalny hałas w kabinie. Po roku pojawiły się pierwsze dźwięki pracujących plastików. Za całokształt daję 4+ ;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny i żwawy. Zaskakuje pozytywnie. Oszczędny. Dość często udaje się mimo woli zerwać przyczepność kół z podłożem.
5,0
Skrzynia biegów
6 bieg jest dobrym pomysłem. Nieco krótki 2 bieg. Zmiany biegów płynne. Ciężka zmiana biegów podczas silnych mrozów - po rozgrzaniu problem znika.
4,0
Układ jezdny
Mógłby lepiej tłumić nierówności podłoża - daleko mu do Laguny. Ale jak na auto rodzinne i tak jest komfortowy.
5,0
Karoseria
Delikatność lakieru w nowych autach jest już normą. Linia auta zwraca uwagę.
Komfort
5,0
Widoczność
W wszystkie strony poprawna, dobrym dodatkiem jest kamera i zestaw czujników parkowania - sprawdza się.
4,0
Ergonomia
Obsługa panelu dotykowego nie jest do końca intuicyjna. Można poprawić kilka rzeczy no i sam android auto. Aktualizacja mapy problemowa ze względu na wymagany długi czas instalacji przy pracującym silniku (włączonym wyświetlaczu).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na obecną chwilę spełnia swoje zadanie. Chłodzi/grzeje/osusza - prawidłowo. Głośna praca po załączeniu trybu szybkiego osuszania.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy 5 osobach dużo miejsca, przy 6/7 robi się już mało miejsca na nogi.
3,0
Wyciszenie
Przy pokonywaniu kałuż dochodzi donośny hałas z podwozia - słabe wyciszenie. Gdy przekroczymy 130km/h robi się za głośno w kabinie. Po roku użytkowania pojawiły się pierwsze dźwięki pracujących plastików.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miłe zaskoczenie - niskie spalanie - po 10tys km przebiegu średnie spalanie jest na poziomie 6,9l. Koszt pierwszego przeglądu może zamknąć się w kwocie 400zł - nie ma konieczności wymiany oleju silnikowego. Koszt z olejem to 900zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównywałem Vany dostępne w salonach - te 7 osobowe. Renault wypadł w środku stawki cenowej ale w wysoko biorąc pod uwagę jakość/silnik/wygląd/wyposażenie. Silnik montowany jest zarówno w autach RENAULT jak i MERCEDES.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na prawie rok używania jeszcze nic się nie pojawiło. Męczy jedynie fakt że przy zmianie biegów "gubi się" dźwięk radia - przycisza. Hałas plastików i słabe wyciszenie kabiny.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych na chwilę obecną.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 Energy TCe 140KM 103kW
[l/100km]