Przy tej wielkości auta zaskakująco dynamiczny, CICHY w pełnym zakresie do 200km/h.
5,0
Skrzynia biegów
Jest. Działa płynnie. Lewarek jest jak dla mnie komfortowo umieszczony, płaszczyzna pracy wygodna. Trzymając rękę w tym rejonie przyciski na konsoli są w zasięgu palca.
5,0
Układ jezdny
Auto jedzie gładko, równo mimo dziur, progów. "Nic nie puka, nic nie stuka".
5,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
Przód i boki jeszcze w porządku, chociaż pierwszy słupek dość szeroki - tak to jest w tego typu autach. Tylna szyba stosunkowo wąska.
4,0
Ergonomia
Konsola jest wygodnie ustawiona wg kierowcy, przycisków niewiele i rozłożone moim zdaniem sensownie, w zasięgu ręki. Przyzwyczaiłem się do manetki audio pod kierownicą, chociaż pewnych funkcji jak np. przemieszczanie się miedzy folderami na pendrivie nie jest możliwe z tego poziomu, trzeba sięgnąć daleko do konsoli. Mam wersję bez gigant ekranu dotykowego, tylko z klasycznym monochromatycznym wyświetlaczem. Jeździłem tydzień wersją z panelem dotykowym który był wygodny w sterowaniu, intuicyjny, prosty.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa szybko i cicho. Sprawnie to tylko po wyłączeniu trybu EKO. Gdy jeżdżę sam, to da radę w tym trybie. Podróżując z rodziną w lecie trzeba to wyłączyć, bo zwyczajnie nie daje rady, w drugim i trzecim rzędzie jest duszno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównianiu do S-Maxa miejsca gdy jest trzeci rząd jest sporo zarówno w drugim jak i trzecim rzędzie. Osoba do 1.8m spokojnie siądzie w trzecim rzędzie bęz zgięcia karku. Miejsce na nogi znośne.
5,0
Wyciszenie
Największe obok spalania pozytywne zaskoczenie. Silnik 1.3, pełny załadunek auta, 140km/h na autostradzie i co słychać? NIC. Szum wiatru. Silnik bezgłośny. Zresztą szum od opon czy właśnie wiatru też niewielki.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę pakiety gwarancji i serwisu w Reno to spodziewam się, że koszt przez pierwsze 5 lat będzie żaden - poza klockami hamulcowymi. Spalanie bardzo niskie - w trasie autostrada i drogi krajowe, miasta (słowem cykl mieszany) do 140km/h 7.1litrów wg komputera, niech będzie 7.5 wg paragonu. Miasto mniej niż 8 litrów przy stonowanej jeździe. Można 6.5 przy ekojeździe, ale aż wstyd tak jeździć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że stosunek ten jest dobry. Auto kosztujące 90tys PLN jest komfortowe, oszczędne, pakowne. Fajnie jeździ.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadne nie wystąpiły. Dziadoskie radio zawiesilo się parę razy po wsadzeniu pendriva z dużą ilością plików (paręnaście tys). I to tak, że dopiero po parunastu minutach od zaparkowania i wyłączenia auta się odblokowało. Radio jest koszmarnie wolne gdy przychodzi do przełączenia stacji radiowych - czeka się ze 4sekundy. Można zapisać 12 stacji radiowych na dwóch zakresach FM, ale żeby przełączyć się między nimi to trzeba przeklikać jeszcze przez zakres DR1, DR2, LW. Każde przełączenie o jeden zakres to+-4 sekundy. Wpisuję to jako usterkę, bo zakładam że to kwestia oprogramowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotąd nie było.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 Energy TCe 140KM 103kW
[l/100km]