Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic I

Max3miasto, 15 lat temu
Silnik 2.0 dCi 150KM 110kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Grand Scenic I 2.0 dCi 150KM 110kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niesamowicie żwawy. Duży moment od samego dołu, a można go kręcić prawie jak benzyniaka - moc max. jest przy 4000 obr./min. Frajda niesamowita.
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód. Polecam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny silnik. Moc, kultura pracy, właściwie brak wibracji - super. Do tego jeszcze taka trochę benzynowa charakterystyka, bo moment jest już na samym dole, ale można pociągnąć go aż ponad 4 tys. obrotów bez utraty \"ciągu\". Super.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w zakresie pierwszych czterech biegów dobrze, piątka i szóstka trochę haczą, ale może to kwestia nowości auta i faktu, że poki co jeżdżąc głównie po mieście praktycznie nie używam szóstego biegu.
4,0
Układ jezdny
Zgodny z oczekiwaniami, a nawet nieco twardczy niż sądziłem. Oczywiście z racji wysoko umieszczonego środka ciężkości wychyla się na zakrętach, dobrze informując o granicy bezpieczeństwa. Ale umówmy się - to rodzinny van, a nie sportowe coupe. Z racji bardzo cięzkiego przodu dość silna i wyraźna podsterowność. Zawias bardzo komfortowy, do łagodnej, spokojnej jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja. Widać wszystko, we wszystkich kierunkach.
4,0
Ergonomia
Dla mnie OK. Jedyny minus to strasznie udziwniony dostęp do koła zapasowego. Mimo, że pod samochodem, jego demontaż wymaga opróżnienia bagażnika.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetna, zwłaszcza klimatyzacja, która nie powoduje przykrych przeciągów w samochodzie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę długość auta i rozstaw osi - rewelacja. Nic dodać nic ująć.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre. Przy obrotach rzędu 2 tys, silnika praktycznie nie słychać, nie ma wibracji i innych kłopotliwych dźwięków. Naprawdę dobrze jak na tę klasę aut.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bardzo umiarkowane jak na 1,5 tony masy własnej i sporą powierzchnię czołową. Jedyny minus to dość spore koszty serisu, np. olej, filtr i wymiana to prawie 600 PLN w ASO Renault. Może dlatego, że silnik ma aż 8 litrów pojemności, jeśli chodzi o układ olejowy :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Hmmm, tu mam mieszane uczucia. Moje auto kosztowało wg cennika 117.000 PLN(!!!). To strasznie dużo jak za kompaktowego vana, nawet z bogatym wyposażeniem. Kupiłem go jednak z ubiegłego rocznika i już po wprowadzeniu Grand Scenica III, więc dostałem prawie 30 tys. PLN upustu. 79.000 brutto które zapłaciłem, to wg mnie w miarę realna wartość tego auta. Za cenę wyjściową prawdopodobnie bym go nie kupił...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pierwsze 3 tys. km bez problemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Grand Scenic I