Inne
: Przestrzeń oraz schowki, no i to, że zimą nie ma najmniejszego problemu z odpalaniem przy największych mrozach (i szybko się nagrzewa). Polecam ten samochód każdemu "dzieciatemu" :).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Układ elektryczny: Sporo awarii układu elektrycznego, ale na szczęście nic poważnego.
Silnik
: Silnik: Nie wiem czy to usterka, ale trzeba pilnować poziomu oleju. W przeciwnym razie może się źle skończyć.
Zawieszenie
: Zawieszenie: O tyle uciąznliwe, że nikt nie potrafi mi pomóc ze stukaniem w kole. Da się jednak z tym żyć.
4,0
Całokształt
Moje auto jest w wersji GRAND i uważam ten wybór za mocno trafiony. Nie dość, że daje on większy bagażnik to dodatkowo w dowolnej chwili można z niego zrobić wersję 7 osobową. Gorąco polecam wszystkim, którzy wahają się nad jego zakupem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje równo i cicho. Choć mógłby mieć trochę więcej koni (przy pełnym "obłożeniu" może sprawić wrażenie ociężałego), silnik zdaje egzamin. Przy miejskiej jeździe sprawdza się znakomicie. Na pewno czytaliście też o zacieraniu panewek, które często towarzyszą temu silnikowi. No cóż, trzeba pamiętać że te silniki są olejożerne. Raz w miesiącu trzeba sprawdzać jego stan (+ oczywiście przed i po dłuższej trasie). Z tego co się dowiedziałem od mechanika, można zrobić remont silnik, albo jeździć dolewając olej. Ja wybrałem tańszą opcję :).
4,0
Skrzynia biegów
Nie miałem z nią większych problemów. Biegi wchodzą płynnie Nie trzeba też "przeciągać" biegu przed wrzuceniem kolejnego. Zdarza się jednak, że przy 4 osobach i podjeździe pod bardziej stromą górkę trzeba manewrować biegami między 1 a 2 by ją pokonać.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie jest ani za twarde ani za miękkie. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Niestety w moim egzemplarzu coś stuka w przednim prawym kole i żaden z moich mechaników nie doszedł do tego co może być przyczyną. Co gorsza dźwięk pojawia się sporadycznie. Stąd ocena 4/5.
Komfort
4,0
Widoczność
W brew pozorom nie jest źle. Pierwszy kontakt z autem był dla mnie trochę przerażający, ale okazało się finalnie, że "strach ma duże oczy". Wysokie umiejscowienie fotela kierowcy powoduje, że autem zgrabnie parkuje się nawet w dość wąskie miejsca parkingowe.
5,0
Ergonomia
Rewelacja. Wszystko pod ręką i to w intuicyjnych miejscach. No i te wszechobecne schowki. Udało mi się w nie schować wszystko to co latało mi po bagażniku poprzedniego kombi, a i tak zostało jeszcze sporo miejsca na inne "graty".
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na jednostrefową klimatyzację, dobrze sobie radzi. Przynajmniej do momentu kiedy jedzie się większą ilością osób, a na zewnątrz jest +30 stopni w cieniu. Strach jednak pomyśleć co by było bez niej :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Najwięcej miejsca ma kierowca i pasażer siedzący obok. Środkowy rząd ma nieco gorzej, tj. do póki siedzą w nim dwie osoby jest ok, ale trzy dorosłe osoby mogą odczuwać już dyskomfort. Najgorzej niestety jest na rozkładanych fotelach ostatniego rzędu. Dorosła osoba nie bardzo ma co zrobić z nogami. W moim przypadku na ostatnich fotelach mieszczą się foteliki dziecięce, natomiast żeby dostęp do nich był ułatwiony, zrezygnowałem ze środkowego fotela środkowego rzędu (tak, każdy można demontować osobno :)). W związku z tym daję 4/5.
4,0
Wyciszenie
Praca silnika jest na tyle kulturalna, że zdaje egzamin. Przy jeździe po mieście praktycznie go nie słychać. Staje się "słyszalna" po przekroczeniu 120km/h. W moim przypadku rzadko się ją jednak przekracza jadąc w trasę autem pełnym dzieci :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie - bajka. Jak na 1,5 tony masy własnej, 9 litrów w mieście i niecałe 6 w trasie to rewelacyjny wynik. Niestety daję tylko 4 gwiazdki za problemy z układem elektrycznym, którego naprawa odbija się na kosztach utrzymania pojazdu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Aktualnie auto w full opcji można kupić za śmieszne pieniądze, co powoduje, że staje się ono bardzo atrakcyjną ofertą. Nie ma tutaj trzeszczących plastików jak to miało miejsce w Fabii, czy też tandety rodem z Tico. Niestety daję tylko 4/5 ponieważ przy wysokiej wilgoci plastikowe elementy robią się "klejące". Na początku myślałem, że to brud, ale jak zacząłem trzeć, tak zeszła farba aż do gołego plastiku. Po przemalowaniu elementu, "lepiący" problem niestety nie ustąpił.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu nie najlepiej. Problem dotyczy głównie elektryki. Począwszy od czujki poduszki pod fotelem kierowcy (użytkownicy Renault II wiedzą o czym mowa :)), przez otwieranie i zamykanie zamków (czujki i przyciski przy klamce), elektrozamek klapy tylnej, sterowanie szybami, podświetlanie bagażnika, czujka automatycznego ręcznego, itd., itp. na żarówkach świateł mijania kończąc. Z jednej strony sporo tego, z drugiej jednak nic poważnego. Ponadto, nie ma się co dziwić, auto nie ma już swoje lata, a ilość elektryki jest wprost proporcjonalna do jej awaryjności :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek (odpukać) nie miałem. Tu jednak warto zwrócić uwagę na zacierające się panewki silnika w tym modelu. Moim zdaniem jednak wystarczy dbać o poziom oleju, a autko odwdzięczy się bezawaryjnością w tym temacie. Dodatkowo daję 4/5 ponieważ coś mi stuka w przednim lewym kole i nikt nie potrafi mi wyjaśnić czym to jest spowodowane. Najgorsze, że stuka tylko czasami (najczęściej przy upałach).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 dCi 120KM 88kW
[l/100km]