Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic I

chivers11, 10 lat temu
Silnik 1.5 dCi 105KM 77kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Grand Scenic I 1.5 dCi 105KM 77kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : jednym slowem...funkcjonalnosc, jak na tak w sumie nieduze autko
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : hamulec reczny
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
nadaje z irlandi,duzo pagorkow i zakretow i wasko,ale malo to spala, tryma sie drogi,funkcjonalne, kupilem go jako 5 osobowe z duzym bagaznikiem,lubie miec wszystko pod reka,bardzo funkcjonalny szklany dach-jest jasno i robi wrazenie wiekszego w srodku,jestem wielkim czlowiekiem i czuje sie dosc wygodnie,w ostanim rzedzie tylko dla malych dzieci-ale uzywam sporadycznie.schowki bardzo podreczne i bardzo potrzebne(w moim przypadku)w razie czego po wymontowaniu siedzen mozna w nim sporo przewiesc.ogolnie-maly-duzy samochod.bardzo ekonomiczny i niezawodny,w miare cichy i dosc duzy jak na takie male gabaryty,cnie sobie wygode w samochodzie-trafilem w dziesiatke. po roku jezdzenia moge powiedziec ze jestem b. zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
dobrze wyciszony,malo toto pali, tylko olelu troche lyka-a z rury nic nie dymi i nie smierdzi (0,5-1,0 l na 1000 km) uwazam ze jest dosc elestyczny (5 bieg juz mozna przy 45 km/h,minus to malo miejsca pod maska
4,0
Skrzynia biegów
no,maly minus- tu brakuje 6 biegu, powinni go montowac we wszystkich modelach,ale pozatym jest dosc elastyczna, plus to lewarek-pod reka,mieszkam w terenie pagorkowatym, wiec czesto chodzi-3 do 5 biegu, ale dosc elastycznie ta zmiana przebiega
5,0
Układ jezdny
no, jestem zwolennikiem twardych samochodow-nie lubie aut ,,plywajacych,, dlatego mam z tylu teleskopy gazowe (wymienilem,choc nie musialem) troche sztywne ale przez to autko lepiej trzyma sie drogi(oczywiscie mam zawsze dobre opony-z bieznikiem...hahahh) ma znakomity promien skretu, hamulce tez dosyc dobre, ogolnie znakomicie sie trzyma drogi-czy pusty czy pelny.
Komfort
5,0
Widoczność
no tutaj tez plusy, przod i boki-rewelacja, do tylu to jezdze na lusterka,w ostatnim rzedie slaba widocznosc-ale tam tylko woze ludzi sporadycznie, no i ten dach ze szkla, po prostu rewelacja-mam w aucie zawsze jasno (jeden ruch reka i ciemno-roleta) ale jezdze z reguly do przodu-i tutaj widocznosc naprawde b.dobra,martwy punk prawie nie istnieje.
5,0
Ergonomia
jestem wielki, duzy czlowiek, wszystko pod reka, 5 duzych ludkow moze spokojnie podrozowac,wygodnie sie wchodzi i wychodzi kierowcy i pasazerom(tylko 5), no niestety ostatni rzad tylko dla liliputow,za to duzo pozytecznych schowkow,duzy bagaznik i nawet latwy dostep do zapasu(ocziwiscie regularnie trza smarowac mechanizm opuszczania) latwy demontaz foteli z drugiego rzedu, minus to klapa bagaznika-powinna sie podnosic ciut wyzej (zdarza mi sie walnac lbem),generalnie komort dosc dobry-nie czuje sie zbytniego zmeczenia nawet na dluzszych trasach. wprowadzilem drobne udoskonalenia-bagaznik (powiekszylem boczne scowki, zamontowalem dodatkowe oswietlenie na klapie, zamontowalem gniazdo 12v) z przodu pod lewarkiem dodatkowa polka (np. na gps),dodatkowa kieszen na mapy kolo pasazera od wewnatrz,w komorze silnika lampka robocza (przydatna w nocy np. do sprawdzenia stanu oleju)aaa, duzy minus za dostep np. do zarowek z przodu, nie mam rak pianisty,udalo sie...ale masakra.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
no tutaj to mankament-paruja przednie szyby ( ale mieszkam w krainie deszczowcow wiec moze dlatego) ogrzewanie z tylu za slabe,ale bede cos z tym kombinowal, nie lubie miec za goraco-a z tylu woze dzieciaka,ale zawsze woze ze soba koc.tutaj maly minus.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ogromny plus dla 5 osob, wygodnie, nawet bardzo jak na taki maly samochod ...ale ostatni rzad to tylko dla dzieci-i to nie za duzych (na szczescie uzywam bardzo zadko tych foteli)generalnie duzy plus z malym minusem.
4,0
Wyciszenie
chmm, do setki cichutko...potem zaczyna swiszczec ten otwierany dach, co jest denerwujace (lubie sluchac muzyki selektywnie i nie za glosno, ten dach troche w tym przeszkadza) na szczescie zadko tu jezdze z takimi predkosciami,silnik pracuje w miare cicho (wyciszylem dodtkowo komore silnika)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no,czesci podstawowe (klocki,tarcze,lozyska,galki,sworznie,filtry,opony,oleje,teleskopy) tanie, tutaj w irlandi, w porownaniu z takimi markami jak np. fiat czy ford ,czy jakies japonce,, to bardzo tanie.gorzej z elektronika...tu francuzi troche przesadzaja.a autko nafaszerowane jest elekronika i elekryka, nawalil mi hamulec reczny elekryczny(ale chyba go przerobie na wajche,ponoc lubi nawalac i nie chce go wymieniac znowu) jesli chodzi o paliwo to przy sredniej 5,5 na setke to mozna powiedziec ze koszta bardzo male (litr diesla to 1,50 euro ) robie ok 20 tys, na rok-czyli tanio jezdze, oprocz tego hamulca nie bylo nic powaznego, jak na razie duzy plus. duzy wplyw u nas na ekonomie ma podatek drogowy (silnik 1500cm- to maly podatek,400 euro na rok, dla porownania silnik 2000cm to 700 euro)
5,0
Stosunek jakość/cena
no, chyba zadowalajacy stosunek,ze te bajery za to wszystko co ma cena przyzwoita, za takie marki jak vw jakis japoniec czy np citroen musialbym dac wiecej, ale szukalem wlasnie reno poniewaz mialem wczesniej tez reno i wiem ze utrzymanie tej marki jest na przyzwoitym poziomie, a nie stosuje czesci niewiadomych firm, naprawde za stosunkowo niewielkie pieniadze mozna kupic naprawde dobry samochod.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
no, tutaj moge powiedziec ze prawie ich niema, czasami cos tylko sie wiesza w komputerze, ale samo sie naprawia (moze dlatego ze u nas duzo wilgoci)musze tylko wymienic sterowanie dmuchawa, bo nie dziala na 1 i 3 ...ale ponoc to ich mankament, mankamentem tez jest dojscie do tego-czeka mnie ladny dzien...pozatym nic sie nie dzieje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
hamulec reczny-elekryczny, to powazna usterka i droga, mysle nad przerobieniem go na tz wajche, czyli raczke, albo pedal. poprzedni wlasciciel wymienil w serwisie na nowe , po 3 latach znow nawalil, za cene nowego recznego spokojnie go przerobie na ,,nie elekryczny,, innych powaznych usterek nie mam, ale dopiero jezdze nim rok-zrobilem ok 20 tys km.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Grand Scenic I 1.5 dCi 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Grand Scenic I