Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic I

Berttone heynet@onet.eu, 14 lat temu
Silnik 1.5 dCi 105KM 77kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Grand Scenic I 1.5 dCi 105KM 77kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,85
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wspaniałe wnętrze i niepowtarzalny komfort jazdy. Jeśli dodamy do tego ekonomię - jest super! Za rok kupuję najnowszy model Scenica
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z auta. Przy zakupie brałem pod uwagę trzy samochody - Cytrynę C5, Puga 407 i Scenica II. Wygrał Renault! Obecnie spełnia wszystkie moje oczekiwania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Umieszczane tu komentarze, to kompletne nieporozumienie, porównywanie Scenica z Kangoo świadczy o kompletnej nieznajomości tematu i motoryzacji w ogóle. Jednym słowem - totalne bzdury wypisywane przez miłośników topornych, starych passatów i golfów. Tymczasem Renault,to bardzo specyficzna marka, zaś Scenic, to model wyjątkowy, auto o pięknej bryle nadwozia, wspaniałym wnętrzu i zapewniające ogromny komfort podróżowania. Aby to zrozumieć, trzeba zaakceptować zasadę, według której nie ma złych samochodów, są tylko zaniedbane. Znam takich krytykantów, którzy doprowadzają auto na skraj wyniszczenia i potem płaczą że się psuje. Renault wymaga może więcej dbałości ze względu na zaawansowaną elektronikę, ale potrafi się odwdzięczyć. Zresztą, nie zauważam, by psuło się coś bardziej niż u konkurencji. To wspaniały samochód... Z tej generacji pięknie prezentują się również pozostałe modele, nie wyłączając nawet maluchów. Dziś Scenica moge porównać tylko do Cytryny C4 Picasso, ale ta jest droższa od Renówki i ma nieco mniej komfortowa, bo C4 wogóle jest jakiś bardziej toporny. Ale do rzeczy - silnik 1.5 dci, który mam w aucie - wysoka kultura pracy, bardzo, bardzo ekonomiczny i niesamowicie żwawy jak na tę masę i niewielką pojemność. Oczywiście będzie krytykowany w warsztatach, gdzie znają tylko diesele VW. Ja wymieniałem rozrząd w firmie, która specjalizuje się w autach francuskich i nie było najmniejszych problemów. Wymienili pasek, filtry i wszystko to co się zużywa podczas eksploatacji. Nikt nie płakał, nikt nie narzekał, żadnych problemów. Oczywiście zastanawiałem się nad 1.9 dci, ale jak widać u mnie wygrał ten mniejszy i jestem bardzo zadowolony.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, wyższa kultura zmiany biegów! Przełożenia dobrane bardzo dobrze - bez problemów.
4,0
Układ jezdny
Komfortowe zawieszenie, miękkie, ale nie buja. Scenic to klasa kompakt, ale moim zdaniem komfort jest tu wyższy niż w klasie średniej. Można się przyczepić, że na wertepach trochę się koła tłuką, ale żaden producent na świecie nie przewidział takich dróg jak w Polsce. Zawieszenie pięknie zachowuje się przy hamowaniu, tak fajnie kręci w brzuchu...
Komfort
5,0
Widoczność
Super,z przodu ogromna szyba i wycieraczki jak w autokarze! Na boki i z tyłu tez bez zastrzeżeń. Jak ktoś strachliwy przy cofaniu, musi szukać modelu z czujnikami parkowania.
5,0
Ergonomia
Idealnie! Tu jest jak w kabinie nowoczesnego samolotu pasażerskiego. U mnie jest oryginalne navi, więc efekt jest niesamowity. Czasem czuję się w tym autku, jak mały chłopiec w wymarzonej zabawce! Siedzisz sobie, a dookoła, w zasięgu rąk wszystkie przełączniki i inne bajery. Rewelacyjny elektryczny hamulec ręczny. Wnętrze w Scenicu II jest naprawdę fajne pod każdym względem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie narzekam. Jestem trochę dziwolągiem i nie lubię klimatyzacji. Używam jej tylko wtedy, kiedy wiozę pasażerów i jest naprawdę gorąco. Wietrzenie OK, klima wydajna, nie ma o czym gadać... Wszystko jak trza... Dobra regulacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogromna przestrzeń dla wszystkich, oprócz dwóch nieszczęśników, którzy zechcieliby zasiąść w trzecim rzędzie na rozkładanych fotelach. Powiedzmy sobie jasno - te dodatkowe dwa miejsca, to tylko dla dzieci.
5,0
Wyciszenie
Oooo... Wytłumienie klasa! W aucie w ogóle nie czuje się prędkości, trzeba się trzymać na baczności! Super zawieszenie plus wyciszenie i jest bardzo komfortowo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Odkąd jeżdżę Scenikiem 1.5 dci, rzadko bywam na stacji. Na trasie spalanie waha się od 2 do 5 litrów. W mieście oczywiście trochę więcej, zależy jak się traktuje samochód. Scenic pięknie przyspiesza, ale to kosztuje sporo paliwka.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tanio, bo to francuskie auto, a ceny na rynku układają się pod szoferskie opinie handlarzy, którzy w sumie słabo znają się na samochodach. Francuza trzeba poznać, a wtedy giełdowe opinie tracą sens. Krótko mówiąc - wypasiona gablota za stosunkowo małe pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotąd miałem tylko problem z przednią kolumną McPersona, ale nie była ta żadna ważna usterka. Po prostu sprężyna bardzo trzeszczała i niestety trzeba było to rozebrać, wyczyścić i wymienić popękaną gumę. Problem przestał istnieć. Raz nie zapalił mi się wyświetlacz główny i się poważnie wystraszyłem. Spalił się bezpiecznik. Ot i wszystkie usterki "awaryjnego" Scenica.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie zanotowałem i raczej się nie zanosi.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
2,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Grand Scenic I 1.5 dCi 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Grand Scenic I