Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic I

diabeł, 8 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 165KM 121kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 117 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Grand Scenic I 2.0 i 16V 165KM 121kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Spodziewałem się francuskiej "kluski" na kołach, a tymczasem to auto prowadzi się naprawdę dobrze. Przy tej mocy silnika czasem zapominam że jadę rodzinnym autobusem.
5,0
Całokształt
Auto jest wyjątkowo funkcjonalne. Składane oparcie fotela pasażera, miliard ogromnych schowków, trzy niezależnie regulowane fotele 2. rzędu, hands free, automatyczny hamulec postojowy,... można wymieniać bez końca. Jak na swoje lata wyjątkowo dopieszczony samochód, w dodatku z rewelacyjnym silnikiem 2.0T.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 T- najlepsza jednostka Renault. 163 KM dobrze napędzają prawie 1,5 tonowe auto. Silnik jest cichy, żwawy, kulturalny, elastyczny (w mieście nie przekraczam 2tys obr/min) a do tego zadowala się średnio 9,3 litra benzyny na 100 km (dla porównania Passat 1.9 TDI 130KM palił średnio 6,8) więc spalanie trzeba uznać za rewelacyjnie niskie, pamiętając o gabarytach samochodu, pojemności silnika i tym że ma turbo i naprawdę super osiągi.
4,0
Skrzynia biegów
Wygodnie, wysoko umieszczona dźwignia. Jak na francuza krótkie i precyzyjne drogi prowadzenia drążka, jednak zdarzają się haczenia przy zmianie biegów.
5,0
Układ jezdny
Zaskakująco dobry! Auto ma duży margines przyczepności jakby zaklinając swoją masę i gabaryty. Wyraźnie daje znać w zakrętach kiedy należy odjąć gazu. Elektryczne wspomaganie kierownicy po moich doświadczeniach z doskonałym układem Passata, jest naprawdę dobre.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo duże przeszklenie, przednie słupki nie ograniczają widoczności. Mega praktyczne rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach. Zwykłe halogenowe reflektory świecą jaśniej i dalej niż niejedne ksenony. W porównaniu do soczewek w Passacie B5FL- nareszcie coś widać po zmroku..
4,0
Ergonomia
Za krótkie manetki kierunkowskazów i wycieraczek, do których trzeba mocno sięgać palcami. Dziwne umiejscowienie lusterek zewnętrznych- trzeba uważać przy ich składaniu i rozkładaniu, żeby drzwiami ich nie połamać. Niestety skokowa regulacja pochylenia oparcia foteli. Doskonała manetka do sterowania radiem pod kierownicą- za to beznadziejne przyciski do obsługi radia na samym radiu i brak pokrętła głośności.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima działa idealnie, trzyma zadaną temperaturę, nie ma problemu z parującymi szybami w czasie deszczu. Dmuchawa jest w miarę cicha. Panel obsługi klimatyzacji jest banalny w obsłudze i łatwo do niego sięgać kierowcy i pasażerowi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako kierowca mam 1,92m i bez problemu znajduję idealną pozycję za kierownicą. Kierownica jest dwupłaszczyznowo regulowana, fotel ma też spory zakres regulacji. Minus za blisko umieszczone pedały gazu i hamulca. Z tyłu za mną wciąż bez problemu mieści się trzech dorosłych pasażerów. Fotele trzeciego rzędu są typowo awaryjne, choć i ja dałem radę tam usiąść bez ocierania głową o sufit. Duży bagażnik z zamykanymi skrytkami.
4,0
Wyciszenie
Silnik sam w sobie jest kulturalny, do tego dochodzi niezłe wyciszenie, zarówno jeśli chodzi o motor jak i o szumy powietrza. Irytują skrzypienia uszczelek drzwi przy przejeżdżaniu przez duże nierówności przy małych prędkościach: np. nieubite drogi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie ok 9,3 l benzyny to rewelacyjny wynik przy jeździe mieszanej, biorąc pod uwagę gabaryty i masę auta, oraz duży benzynowy silnik z turbo. Ceny części zupełnie przyzwoite, nawet oryginalne zdarzają się w dobrych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na początku 2016 roku za Grand Scenica z 2004 roku w bogatej wersji Luxe Privilege z silnikiem 2.0 Turbo 163KM ze sprawdzonym niskim przebiegiem, bezwypadkowego zapłaciłem ok 12 tys zł. Wyposażenie kompletne, wygląd wciąż świeży i nowoczesny, bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Jak na razie absolutnie bezawaryjnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic niepokojącego się nie wydarzyło, a wszystkie naprawy miały charakter wymian eksploatacyjnych po zakupie auta ew. usuwanie usterek będących mi znanych w chwili zakupu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Grand Scenic I