Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic I

Kuba_Bier, 5 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Grand Scenic I 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,86
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Niesamowity komfort podróżowania
Karoseria : Liczba przydatnych schowków
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Nawracające stukanie w zawieszeniu lewego przedniego koła. Kilku mechaników poszukuje problemu od miesięcy i nie mogą zlokalizować kłoptu. Przyjęli strategię "będziemy wymieniać, aż znajdziemy", ale kończą się już pomysły. :/ Wymienione: przekładnia kierownicza (dwa razy), drążki, końcówki stabilizatorów, sworzeń, półoś, mocowania mcphersona...
Karoseria : padające guziki Hands Free
4,0
Całokształt
Auto niesamowicie wygodne i wszechstronne. W trasie raczej powolne, ale wystarczająco dynamiczne, by swobodnie wyprzedzać. Pali jak smok, zwłaszcza jeśli chce się jeździć dynamicznie. Krótkie biegi każą ciągle wachlować skrzynią, "szóstkę" można spokojnie zapiąć już przy 95 km/h. Przy prędkościach powyżej 130 km/h robi się głośno - zarówno od strony szyberdachu, jak i uszczelek w drzwiach. Wnętrze zużywa się dużo szybciej niż w niemieckich autach. Dużo drobnych usterek: guziki handsfree przestają działać, padają mechanizmy szyb, pompka płynu do spryskiwacza, różne czujniki. Jasna tapicerka i boczki drzwi bardzo szybko łapią brud. Jednocześnie należy zauważyć, że jak na wymiary auta jest ono niesamowicie komfortowe dla pasażerów w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń. Trzeci rząd jest akceptowalny, mam 182 cm wzrostu i się tam mieszczę (zwłaszcza po pijaku! ;) ). Ilość schowków, półeczek i szufladek jest wzorowa, nie ma żadnego problemu z umieszczeniem w nich wszelkich potrzebnych akcesoriów. Auto jest doskonale wyposażone, co świetnie wpływa na komfort podróżowania. Szkoda, że częste i irytujące awarie oraz słaba jakość materiałów tapicerskich psują ogólną wysoką ocenę auta. Dla rodziny z trójką dzieci auto jest genialne!
Wrażenia
5,0
Silnik
Niewysilony i trwały silnik o akceptowalnej dynamice. Z jednej strony sam silnik jest prosty i tani w naprawach, z drugiej ze względu na słaby dostęp niektóre czynności serwisowe mogą być kosztowne.
3,0
Skrzynia biegów
Krótkie biegi, ciągle trzeba wachlować. Bezawaryjna, ale spowodowała, że z zazdrością patrzy się na "automaty". szósty bieg można spokojnie włączać już przy 95 km/h
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Nie gnije, wygodnie zaprojektowana, świetny dostęp do wnętrza (poza komorą silnika).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki jest naprawdę wzorowa, ale widok przez tylną szybę jest mocno utrudniony - zwłaszcza przy komplecie pasażerów. Wskazany montaż czujników parkowania!
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wzorowa. Fotele z przodu są niesamowicie wygodne i regulowane w wielu płaszczyznach, na schowku znajdują się wygodne podłokietniki, a ilość miejsca dla kierowcy i pasażera jest luksusowa. W drugim rzędzie miejsca jest bardzo dużo, fotele są wygodne, ale irytują krótkie oparcia foteli oraz niewielka ilość miejsca nad głowami pasażerów siedzących na skrajnych miejscach. Każdy fotel ma własną regulację pozycji przód-tył oraz kąta pochylenia oparcia. Trzeci rząd jest w zupełności wystarczający dla dzieci i akceptowalny (przy odrobinie dobrej woli) dla dorosłych na krótkich trasach.
2,0
Wyciszenie
Powyżej 130 km/h wszystko świszczy, silnik wyje. Jazda z prędkością 150 km/h wymaga samozaparcia.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto pali jak smok i często się psuje. 9 l/100 km to minimalne spalanie w trasie, w dużym mieście wojewódzkim spokojnie osiąga 14-15 l/100 km. Usterki nie są drogie, ale częstotliwość ich występowania sprawia, że pochłaniają swoje. Po pewnym czasie zaczynasz akceptować coraz więcej usterek.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kompletnie nie trzyma wartości, w porównaniu do Zafiry B, VW Tourana, Citroena C4 Picasso czy Sharana/Alhambry ten sam rocznik jest dużo tańszy niż konkurencja.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez przerwy. Ciągle coś trzeba poprawić, ciągle kolejna rzecz odmawia posłuszeństwa. Zanim uporasz się z jedną pojawia się kolejna. Zwykle są to naprawdę drobne rzeczy, ale to nie auto dla osób, które wszystko chcą mieć idealnie sprawne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W wersji z tym silnikiem niemal się nie zdarzają.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Grand Scenic I 2.0 i 16V 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
10,0
l/100km
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Grand Scenic I