Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic I

PiotrWN, 7 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Grand Scenic I 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Komfort, przestrzeń i wyposażenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : Wypinające się czujniki ABS
4,0
Całokształt
Auto oceniam bardzo dobrze, ale nie doskonale, jak każdy samochód ma pewnego rodzaju "niedoróbki" mocno wkurzają takie wynalazki jak tylne tarcze zintegrowane z pierścieniem ABS i łożyskiem, co podnosi koszty, ale na szczęście nie wiele jest takich "kwiatków" :) Samochód godny polecenia, bardzo wygodny i przestronny, ale przedewszystkim uniwersalny! Raz przerzucam grupę osób, bo mam 7 miejsc, a za chwilę przewożę kilkadziesiąt komputerów czy inny sprzęt, ale więcej opowiem w dalszej części opinii. Pomimo, że autko mam niezbyt długo to zrobiłem już nim 25 tys. km i mogę dużo o nim powiedzieć.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik... daje sobie radę, nie jest źle, ale mógłby być bardziej dynamiczny. Gdzieś na forum przeczytałem, że 2.0 w Scenicu to tak jak 1.6 w Megane jeśli chodzi o dynamikę, otóż nie... 1.6 w Megane jeździło lepiej, ale to nie oznacza, że 2.0 w Scenicu jeździ źle :) Nie mam problemów z wyprzedzaniem, w jeździe miejskiej jest bardzo przyjemnie, a na trasie na pewno ciszej niż w Megane I. Gorzej ze spalaniem... potrafi swoje wypić, dlatego też zdecydowałem się na montaż LPG, z którym nie mam żadnych problemów. Do zbiornika wchodzą mi ok. 44l gazu i robię na tym ok 360-380km w cyklu mieszanym, w mieście w Krakowskich korkach spalanie może wyskoczyć nawet do 14-15l/100km. Silnik jest też mocno zabudowany przykładowo wymiana/regeneracja alternatora wiąże się z rozbieraniem całego przodu auta.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi super... nie mam do niej większych zastrzeżeń, auto nie jest młode przebieg też niemały, a skrzynia chodzi bardzo dobrze. Jedyne zastrzeżenie to długi skok lewarka, co jednak w takim rodzinnym aucie nie dziwi i nie przeszkadza, dlatego ocena 5, bo to nie jest auto sportowe. Kolejna zaleta to 6 bieg obniżający spalanie w trasie.
3,0
Układ jezdny
I tu niestety jest bardzo przeciętnie, auto jest miękkie i wygodne, dodajmy do tego wysoki profil opony i elektryczne wspomaganie i robią nam się nienajlepsze właściwości jezdne auta. W codziennej eksploatacji nie jest źle, ale nie próbowałbym się ścigać z kimś w ciasnych łukach- to jest auto do spokojnej jazdy. Wspomaganie bardzo dobrze działa, kierownica chodzi lekko, zawieszenie dobrze tłumi nierówności. Mam wrażenie, że dużą rolę odgrywa wysoki profil opony, gdyby była niższa i szersza prowadzenie byłoby pewniejsze, ale coś za coś - mi to nie przeszkadza, lubię wygodnie wozić swój tyłek! :) Jeszcze jeden minus ... zawieszenie lubi skrzypieć np na progach spowalniających, za to jest tanie w naprawach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widziałem narzekania na małe lusterka ... ale szczerze powiem - są wystarczające i nie mam z nimi problemów, samochód łatwo wyczuć, ma regularne kształty, kiepsko trochę z widocznością w tył, ale kto by się tym przejmował mając czujniki parkowania ? :) W przód nie ma problemu słupki A są standardowej wielkości nie przesłaniają jakoś nadmiernie. Do tego szklany i otwierany dach, który jest świetny :)
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, myślałem, że licznik na środku będzie mało czytelny lub będzie mnie denerwował, ale sprawuje się genialnie. Sterowanie radiem z pod kierownicy zrobione jest po mistrzowsku, tempomat, podłokietnik wszystkie przyciski i pokrętła są tam gdzie być powinny, do tego ogromny schowek w podłokietniku i kieszenie w drzwiach. Generalnie to auto ma mnóstwo schowków! Demontaż czy złożenie foteli 2 i 3 rzędu są bajecznie proste.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
I tu przechodzimy do bolączki tego auta :) Kubatura jest bardzo duża, samochód czarny i klimatyzacja w lecie ma problem ze schłodzeniem auta, oczywiście nie ma tragedii, ale mogłoby być lepiej. W zimę znacznie lepiej - odparowywanie szyby przedniej bardzo dobrze (klimatyzacja automatyczna), ogrzewanie też dość szybko i wydajnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Daję ocenę 5-, z przodu jest ogrom miejsca, z tyłu na szerokość też, gorzej mają pasażerowie powyżej 185cm, okno dachowe zabiera trochę miejsca i czasem zahaczają o podsufitkę, w trzecim rzędzie nie jest źle, jechaliśmy ze znajomymi w 6 osób w góry 250km robiąc przystanek w połowie drogi i nie było większych narzekań, oczywiście pasażer na 6 miejscu nie był wysoki około 170cm.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale zawsze mogłoby być lepiej :) Na pewno jest znacznie lepiej niż w Megane I, ale Audi A8 czy S klasa to nie jest. :) Ale przy normalnych prędkościach tzn do 120km/h da się rozmawiać nie podnosząc głosu (chyba, że z pasażerami trzeciego rzędu, ale tu już bardziej chodzi o odległość), wyżej też nie jest źle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania nie są duże, części tanie i łatwo dostępne, mnóstwo zamienników, gorzej jest z dostępnością miejsca do wymiany. Przykładowo do wymiany sprzęgła konieczne było wymontowanie przedniego zawieszenia wraz z wózkiem + oczywiście skrzynia, wymiana alternatora = demontaż pasa przedniego. Ale nie oszukujmy się wiele usterek to pierdoły, lub części eksploatacyjne, nie dzieje się z tym autem nic nadzwyczajnego. Spalanie mogłoby być niższe, ale czego się spodziewać po 2 litrowej jednostce benzynowej w LPG ciągnącej 1600kg
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny tego auta na rynku wtórnym to jakiś żart... To auta jest baardzo tanie a oferuje takie bajery, że często w autach o wiele wiele młodszych tego nie ma. Tempomat, karta hands free, odpalanie przyciskiem, automatyczny ręczny, czujnik deszczu, czujnik zmierzchu, nawigacja (co prawda nieaktualna, ale znajomi nie muszą o tym wiedzieć, gdy pokazujemy im bajer :D ), zmieniarka CD, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czujniki parkowania, automatyczna klimatyzacja, klimatyzowany schowek ... Do tego samochód jest bardzo duży i wszechstronny. Bardzo prosto można także zrobić sobie wyjście AUX i słuchać muzyki z telefonu czy innego urządzenia: koszt 5zł.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się pierdołowate usterki... Trzeba uważać na kartę, ja moją noszę na smyczy, żeby jej nie zgnieść w kieszeni. Karta działa dobrze, nie ma problemów z odpalaniem auta, czasem zdarza się, że auto nie chce się otworzyć, ale wystarczy chwila cierpliwości, w końcu zaskoczy i nie będzie trzeba wyciągać jej z kieszeni czy z pod płaszcza (Hands Free), a zwykle działa bez zarzutu. Przyciski na klamkach do zamykania auta lubią szwankować, ale ich wymiana jest prosta, a części (2szt) w ASO kosztują 14zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Same rzeczy eksploatacyjne, takie jak części zawieszenia, klocki, tarcze, wymieniałem także sprzęgło. Warto zaznaczyć, że samochód jest wyposażony w dwumasowe koło zamachowe, które jest dość trwałe, oraz koło zmiennych faz rozrządu (koniecznie wymieniajmy je razem z rozrządem) dostępne tylko w oryginale w ASO za około 550zł.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Grand Scenic I 2.0 i 16V 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
10,0
l/100km
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Grand Scenic I