Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic I

Pj, 8 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 142 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Grand Scenic I 1.6 i 16V 115KM 85kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Doskonałe auto, w równie doskonałej cenie. Benzyniaki co ciekawe znacznie droższe, niż diesle w tym samym roczniku. Przestrzeń, wygoda i wysoka jakość auta. Tyle tytułem podsumowania - nigdy więcej żadnego niemieckiego auta. Jestem drugim właścicielem tego auta. Znam poprzednika. Auto cały czas serwisowane wyłącznie w ASO, stąd jego historia jest mi znana, a bolączki były usuwane zgodnie z harmonogramem, zanim zdążyło się cokolwiek zepsuć.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.6 16v K4M, wersja już z wariatorem. Poza trzema awariami koła zmiennych faz rozrządu silnik nie przysparza dokładnie żadnych problemów. Awarie KZFR dwukrotnie naprawiane w ramach gwarancji, obecnie w trakcie oceny przez RP. Cichy, energiczny silniczek, który lubi wysokie obroty. Idealny, by zasilać go gazem. Ekonomiczny.
4,0
Skrzynia biegów
Brakuje szóstego biegu - na autostradzie to nieco uciążliwe. Ale generalnie da się jechać cicho i bez zbędnego machania wajchą biegów :)
5,0
Układ jezdny
Auto jakby przewidywało zamierzenia kierowcy. Dość sztywny jak na francuza, doskonale reaguje na ruchy kierownicą, stabilne i pewne prowadzenie w zakrętach, mimo nietypowej bryły. Znacznie mniej podatny na boczne podmuchy wiatru niż Scenic I wersji.
Komfort
5,0
Widoczność
Poezja. Wysokie fotele o idealnie dobranej twardości, wszechstronne regulacje, regulacja zagłówka w dwóch płaszczyznach, podłokietnik - w BMW lepiej nie było, o Fordzie nie wspominając. Najwygodniejsze auto jakim jeździłem. Z tyłu również dużo miejsca, głową nie wadzę (187cm wzrostu). W trzecim rzędzie jeżdżą dzieci - też są zachwycone, mimo, że dorosły tam się raczej nie odnajdzie.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, na wyciągnięcie palca. Przyciski w intuicyjnych miejscach, dostęp do elektrycznej blokady drzwi tylnych, tempomat, radio - nic dodać nic ująć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby czasami potrafią przyparować, mimo nowego filtra węglowego. Klimatyzacja wydajna, ogrzewanie też solidnie dmucha. Rozmrażanie szyb też działa należycie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak, jak powinno być w Vanie - jak w samolocie. Nogi, głowa, kolana - wszystko ma wygodnie :) Tyłek również ;)
5,0
Wyciszenie
Lepiej wyciszone bylo tylko BMW. Powyżej 160 km/h słychać tutaj szumy powietrza. Poza tym cisza doskonała. Do 160 można mówić do pasażera szeptem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem, czy da się kupić auto o niższych kosztach utrzymania przy tej wielkości i komforcie. Samochód serwisuję wyłącznie w ASO - ceny mniej więcej o 30%wyższe niż u przysłowiowego pana "Zdzisia", a jakość wykonanych prac - zadziwia. Nigdy nie miałem powodu, by być niezadowolonym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Piątka z plusem. Żadnych uwag.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. Nawet żarówki jakoś często przepalać się nie chcą. Wlewam gaz, paliwo i jadę. Za półdarmo. Mimo całej tony elektroniki - nie psuje się nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, poza tym nieszczęsnym kołem zmiennych faz rozrządu. Podobno wada fabryczna, i mam nadzieję, że również trzecia jego naprawa da się dogadać z producentem.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Grand Scenic I 1.6 i 16V 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
9,7
l/100km
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Grand Scenic I