Doskonałe auto, w równie doskonałej cenie. Benzyniaki co ciekawe znacznie droższe, niż diesle w tym samym roczniku. Przestrzeń, wygoda i wysoka jakość auta. Tyle tytułem podsumowania - nigdy więcej żadnego niemieckiego auta.
Jestem drugim właścicielem tego auta. Znam poprzednika. Auto cały czas serwisowane wyłącznie w ASO, stąd jego historia jest mi znana, a bolączki były usuwane zgodnie z harmonogramem, zanim zdążyło się cokolwiek zepsuć.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.6 16v K4M, wersja już z wariatorem.
Poza trzema awariami koła zmiennych faz rozrządu silnik nie przysparza dokładnie żadnych problemów. Awarie KZFR dwukrotnie naprawiane w ramach gwarancji, obecnie w trakcie oceny przez RP. Cichy, energiczny silniczek, który lubi wysokie obroty. Idealny, by zasilać go gazem. Ekonomiczny.
4,0
Skrzynia biegów
Brakuje szóstego biegu - na autostradzie to nieco uciążliwe. Ale generalnie da się jechać cicho i bez zbędnego machania wajchą biegów :)
5,0
Układ jezdny
Auto jakby przewidywało zamierzenia kierowcy. Dość sztywny jak na francuza, doskonale reaguje na ruchy kierownicą, stabilne i pewne prowadzenie w zakrętach, mimo nietypowej bryły. Znacznie mniej podatny na boczne podmuchy wiatru niż Scenic I wersji.
Komfort
5,0
Widoczność
Poezja. Wysokie fotele o idealnie dobranej twardości, wszechstronne regulacje, regulacja zagłówka w dwóch płaszczyznach, podłokietnik - w BMW lepiej nie było, o Fordzie nie wspominając. Najwygodniejsze auto jakim jeździłem. Z tyłu również dużo miejsca, głową nie wadzę (187cm wzrostu). W trzecim rzędzie jeżdżą dzieci - też są zachwycone, mimo, że dorosły tam się raczej nie odnajdzie.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, na wyciągnięcie palca. Przyciski w intuicyjnych miejscach, dostęp do elektrycznej blokady drzwi tylnych, tempomat, radio - nic dodać nic ująć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby czasami potrafią przyparować, mimo nowego filtra węglowego. Klimatyzacja wydajna, ogrzewanie też solidnie dmucha. Rozmrażanie szyb też działa należycie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak, jak powinno być w Vanie - jak w samolocie. Nogi, głowa, kolana - wszystko ma wygodnie :) Tyłek również ;)
5,0
Wyciszenie
Lepiej wyciszone bylo tylko BMW.
Powyżej 160 km/h słychać tutaj szumy powietrza. Poza tym cisza doskonała. Do 160 można mówić do pasażera szeptem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wiem, czy da się kupić auto o niższych kosztach utrzymania przy tej wielkości i komforcie. Samochód serwisuję wyłącznie w ASO - ceny mniej więcej o 30%wyższe niż u przysłowiowego pana "Zdzisia", a jakość wykonanych prac - zadziwia. Nigdy nie miałem powodu, by być niezadowolonym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Piątka z plusem. Żadnych uwag.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. Nawet żarówki jakoś często przepalać się nie chcą. Wlewam gaz, paliwo i jadę. Za półdarmo. Mimo całej tony elektroniki - nie psuje się nic.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic, poza tym nieszczęsnym kołem zmiennych faz rozrządu. Podobno wada fabryczna, i mam nadzieję, że również trzecia jego naprawa da się dogadać z producentem.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 115KM 85kW
[l/100km]