Inne
: komfort i przestronność jakby o pół klasy wyżej niż klasyfikowany.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: konieczność przepalania przez filtr stałych cząstek.
5,0
Całokształt
Bardzo dobry wybór. Drobne mankamenty. W stosunku do poprzedniego Renault Megane II Sedan minusy to filtr stałych cząstek (głównie jazda miejska), druty w bagażniku utrudniające wykorzystanie pojemności przy pełnym załadunku, brak dodatkowych schowków w środku, chwilowe spalanie komputer pokazuje szacunkowo. Plusy to przestronność, komfort, praktycznie bezawaryjność, szczególnie lepsze sprzęgło i akumulator (po 5-ciu latach samochód się nadal uruchamia w sekundę).
Wrażenia
4,0
Silnik
Ekonomia jazdy bardzo dobra, ale na piątym biegu trochę brakuje mocy przy konieczności szybkiego wyprzedzania. Średnie spalanie na krótkich odcinkach przy dynamicznej jeździe do 7 litrów/100km, ale benzynowce, które miałem wcześniej to było ponad 10l. Udało się dojechać nad Adriatyk i wrócić przy średnim spalaniu 3,4l przy klimie, 4 osobach i pełnym bagażniku (V do 90km/h). Spalanie zimą prawie pół litra większe.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy jeździe miejskiej problem z zapychaniem się filtra stałych cząstek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi FAP 90KM 66kW
[l/100km]